120m fläkt i 5,25" cdrom platserna.

Permalänk
Medlem

120m fläkt i 5,25" cdrom platserna.

Jag har letat men hittar inget vettigt. Förr fanns det ju en uppsjö. Har ett NZXT H2 chassi och skulle vilja ha ytterligare en fläkt som intag.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.se/-/en/Nicfaky-Storage-Expansion-Drive-Br...

Jag hade nog tittat på aliexpress om de ändå skickar från kina...

Permalänk
Medlem

Det var klurigare än jag trodde att hitta med , men med lite tweakning av sökningarna hittade jag denna

https://www.walmart.com/ip/Storage-Expansion-Hard-Drive-Cage-...

nr2 på bollen same same

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe-2k:

Det var klurigare än jag trodde att hitta med , men med lite tweakning av sökningarna hittade jag denna

https://www.walmart.com/ip/Storage-Expansion-Hard-Drive-Cage-...

nr2 på bollen same same

För det priset är det nog mer värt att bara slänga fast fläkten med nån zip-tie

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

För det priset är det nog mer värt att bara slänga fast fläkten med nån zip-tie

Skulle nog tro så jag också! För inte många år sedan fanns det enkla plastfästen som passade i skruvhålen för cdromen. Hittar verkligen inget sådant.
Ska kolla om jag får fast något med buntband helt enkelt!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Kolla på chassit och med frontluckan stängd ser det ju inte ut som att det kommer cirkulera in myket luft där oavsett antal fläktar...

Skulle tro låta luckan stå öppen eller ta bort den helt ger mer effekt än att montera en fläkt i 5.25 slottarna och köra luckan stängd.

Finns 2 anledningar till att marknaden går mot chassin med mer öppen front istället.

1. Rgb.
2. Fläktarna kan andas bättre.

Mitt define r3 sänktes ambient i chassit med nästan 5°c bara genom att låta frontluckan stå öppen så jag tog bort den helt istället.

Sen kan man ju alltid modifiera frontluckan med ett stålnät istället för aluplåten eller något om man vill ha fronten på och stängd.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Kolla på chassit och med frontluckan stängd ser det ju inte ut som att det kommer cirkulera in myket luft där oavsett antal fläktar...

Skulle tro låta luckan stå öppen eller ta bort den helt ger mer effekt än att montera en fläkt i 5.25 slottarna och köra luckan stängd.

Finns 2 anledningar till att marknaden går mot chassin med mer öppen front istället.

1. Rgb.
2. Fläktarna kan andas bättre.

Mitt define r3 sänktes ambient i chassit med nästan 5°c bara genom att låta frontluckan stå öppen så jag tog bort den helt istället.

Sen kan man ju alltid modifiera frontluckan med ett stålnät istället för aluplåten eller något om man vill ha fronten på och stängd.

Frontluckan står öppen 24/7. Egentligen borde jag köpa nytta chassi, men jag är så nöjd med detta.
Efter uppgraderingen till 13700K har jag prompt börjat maximera luftflödet i detta chassi.
Jag uppgraderade utsuget genom att upggraderade äldre NF P12 fläktarna med nyare med högre varvtal.
Jag har numera mer utsug än insug. Vill ha in mer luft utan att byta ut de främre fläktarna

Ja ja. Det är dammigt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Borde gå att 3D-printa en variant.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe_83:

Borde gå att 3D-printa en variant.

O M F G..
Du knäckte det! Kolla vad jag hittade.
https://www.thingiverse.com/thing:1373892

Vem kan 3dprinta? Får googla lite!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

3D modell

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Jag råkar kunna 3D printa 😁😎👍

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe_83:

Jag råkar kunna 3D printa 😁😎👍

Det ska jag komma ihåg! Jag har lagt en beställning nu hos 3dprint för detta

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Hart fått hem min 3dprint. Blev supernöjd.
När jag skulle jag montera min NP 12 fläkt ifrån 2007 så upptäckte jag att gammal plast är bräcklig när en fläktvinge gick av.
Så det blev en fläkt jag hade liggandes.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Snyggt

Visa signatur

chmod 775