EU godkänner Microsofts köp av Activision Blizzard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Kasst...Det är allt man kan säga.

Jag tror det kommer bli toppen! Nu kanske Blizzard får en nyantändning.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk

Hurra ännu mer trasiga skräpspel till Xboxen ?

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Microsoft behöver inte redovisa fina siffror från speldivisionen till sina aktieägare då det inte är deras huvudsakliga affärsområde, på så sätt kan de faktiskt finpolera spelen och ge spelutvecklarna lite andrum tillskillnad från nu då allt handlar om att Bobby ska se bra ut varje kvartalsrapport.

Skiter fullständigt i Activision men Blizzard ligger eller låg åtminstone nära hjärtat, därför känns de som detta är en befrielse från en lång mardröm.

I övrigt är spel ingen livsnödvändighet och tycker att konkurrensmyndigheter ska fokusera på matmarknaden och energin över detta, vilket de inte gjort ett bra jobb med senaste 30 åren.

Kunde inte sagt det bättre själv, jag anser att Microsoft är det enda som kan styra upp blizzards neråt spiral.

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Om Bobby Kotick lämnade så skulle det ses för aktieägarna att köpet är långt mycket värre än vad det är nu så nej han kommer inte försvinna

Microsoft kommer få så otroligt mycket skit från industrin, konsumenter, press m.m. om Bobby får vara kvar efter ett godkänt uppköp. Aktieägarna gillar förstås folk som drar in pengar och det har han ju gjort som bara den tack vare att han har förstört hela spelindustrin med lootlådor.

Resten av världen är inte så förtjusta i lilla Bobby. Usch vilken hemsk människa!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Tråkigt med mindre konkurrens, men Activision har skött Blizzard så himla dåligt att det knappast kan bli sämre, känns även som Microsoft har lärt sig att ge skapare större friheter och har förhoppningsvis även djupare fickor som kan stötta dem ifall mer utveckling behövs för lovande projekt.

Dessutom med Microsoft Game Pass så lär detta bli riktigt lukrativt även för oss kunder, särskilt om man är en konsolspelare med flera i familjen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Om Bobby Kotick lämnade så skulle det ses för aktieägarna att köpet är långt mycket värre än vad det är nu så nej han kommer inte försvinna

Han kommer få kicken 100% om köpet går igenom. Allt annat är onödig risk för Microsoft.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Microsoft kommer få så otroligt mycket skit från industrin, konsumenter, press m.m. om Bobby får vara kvar efter ett godkänt uppköp. Aktieägarna gillar förstås folk som drar in pengar och det har han ju gjort som bara den tack vare att han har förstört hela spelindustrin med lootlådor.

Resten av världen är inte så förtjusta i lilla Bobby. Usch vilken hemsk människa!

Ja jag håller absolut med om att han är en avskyvärd person jag vågar bara inte hoppas

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag Steam Deck! En motpol till monopolet som skapas!

Permalänk
Medlem

Spelar det någon roll egentligen? Blizzards storhetsdagar tog slut för över ett decennium sedan. De lever på gamla meriter numera.

Finns det inte på Steam köper jag det inte!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Mycket bra, hoppas köpet går igenom snart. Det är vad ActiBlizz behöver och med lite tur kanske det går att köpa Diablo IV i Steam framöver.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Spelar det någon roll egentligen? Blizzards storhetsdagar tog slut för över ett decennium sedan. De lever på gamla meriter numera.

Finns det inte på Steam köper jag det inte!

Microsoft släpper sina spel på Steam…

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Zzznark

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Olyckligt. Förstår mig inte alls på folk som hurrar över detta. Men det är klart, bryr man sig enbart om billiga spel så är det föga förvånande.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem

Vad spelar konkurrens för roll om spelen som släpps ut är kvalificerad dynga?

Känns som att det finns för många Don Quixote här som tycker att idealen är viktigare än resultatet.

Man kan tycka vad man vill om Microsoft, men de har bevisligen förmågan att strukturera upp en affärsverksamhet så att den fungerar och levererar världsledande mjukvaruprodukter gång efter annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Han kommer få kicken 100% om köpet går igenom. Allt annat är onödig risk för Microsoft.

Det kommer han 100% inte att få, du har inte sett hur man flyttar runt folk på företag som inte kan sköta sig? Eventuellt att han slutar på egen hand för annan chefsposition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Microsoft släpper sina spel på Steam…

köpa? #gamepass

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesutex:

Personen jag svarade till skrev "Vem bryr sig?" och att hen inte tänker köpa ABKs spel förrän dom finns på Steam, varpå jag svarade att Microsoft släpper sina spel på Steam, så hen borde bry sig.

Jag själv spelar Microsofts spel via Game Pass men det kommer nog ta rätt lång tid innan vi ser alla ABKs spel på Game Pass. Köpet måste ju gå igenom ordentligt först också.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Hejdå till alla deras spel på Playstation

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keneay:

Det kommer han 100% inte att få, du har inte sett hur man flyttar runt folk på företag som inte kan sköta sig? Eventuellt att han slutar på egen hand för annan chefsposition.

Tror ändå att han mjölkat detta länge nog, han är inte direkt ungdom längre.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Varför är detta positivt?

Allt gott.

Om man har gamepass betyder det fler bra spel läggs till.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vad spelar konkurrens för roll om spelen som släpps ut är kvalificerad dynga?

Känns som att det finns för många Don Quixote här som tycker att idealen är viktigare än resultatet.

Man kan tycka vad man vill om Microsoft, men de har bevisligen förmågan att strukturera upp en affärsverksamhet så att den fungerar och levererar världsledande mjukvaruprodukter gång efter annan.

Tycker du verkligen att det osar kvalitet om Xbox divisionen när exklusiva first party spel som släppts sedan 2014 kan räknas på en hand och hur många har varit bra/hela egentligen?

De behöver inte fler studios, de behöver ta kontrollen över deras nuvarande Studios och släppa fler spel där man även kontrollerar och fokuserar på produkten istället så det inte blir ytterligare Redfall där just Redfall skulle vara deras dragplåster för att säga "titta här, vi släpper visst spel"

Potentialen är enorm men de snubblar gång på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Microsoft behöver inte redovisa fina siffror från speldivisionen till sina aktieägare då det inte är deras huvudsakliga affärsområde, på så sätt kan de faktiskt finpolera spelen och ge spelutvecklarna lite andrum tillskillnad från nu då allt handlar om att Bobby ska se bra ut varje kvartalsrapport.

Intressant take faktiskt, har inte tänkt på det så men det förklarar väl varför gamepass kunde vara/är så enormt fördelaktigt för kund till den grad att MS går back på det (hittils). Hoppas på fortsatt ljusa(re) tider med MS i rodret!

Permalänk
Medlem

Där försvann min förhoppning om att Blizzard överger DirectX i förmån för en mer öppen standard.

Permalänk
Medlem

"mUh fReE cLoUd gAmInG"

Så går det när byråkrater ska bestämma över något de inte har någon som helst kompetens för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Där försvann min förhoppning om att Blizzard överger DirectX i förmån för en mer öppen standard.

Snarare ökar chansen nu med Microsoft som ägare. Kan ju inte påstå att detta var något Blizzard fokuserade på de senaste 20+ åren.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keneay:

Tycker du verkligen att det osar kvalitet om Xbox divisionen när exklusiva first party spel som släppts sedan 2014 kan räknas på en hand och hur många har varit bra/hela egentligen?

Ingen aning, äger ingen Xbox och kommer sannolikt aldrig att äga.

Microsoft är ett mjukvaruföretag och har förmågan att skapa en fungerande företagsstruktur för att pyssla med kommersiell mjukvaruutveckling. Minecraft är ett skolboksexempel på hur snabba vinster på flera hundra miljoner inte ledde till någonting förutom betald prokrastinering, där de ursprungliga utvecklarna snabbt förrådde hela sin kundbas så fort de blev rika. Jämför det med hur Microsoft istället gjorde klart spelet på kort tid och snabbt började jobba på att lägga till stöd för raytracing.

Problemet är som vanligt att bra kreatörer väldigt sällan har alla andra egenskaper som krävs för att bli ett framgångsrikt företag, och det är där Microsoft passar in som strukturen runt alla nördar som skapar innehållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Hejdå till alla deras spel på Playstation

Exakt så blir det förr eller senare.
Det är aldrig någon bra idé att ett företag har allt, dock tyvärr en uppgående trend generellt i företagsvärlden.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Snarare ökar chansen nu med Microsoft som ägare. Kan ju inte påstå att detta var något Blizzard fokuserade på de senaste 20+ åren.

Blizzard har tidigare alltid även släppt sina spel till macOS. Numera känns det dock som att allt är DX12. Tänker främst på DIIR och Diablo IV.

Permalänk
Medlem

Gott, så länge jag får Diablo 4 på gamepass så är jag nöjd.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W