Övervakningskamera till båt (wifi)

Permalänk
Medlem

Övervakningskamera till båt (wifi)

Jag är ute efter en övervakningskamera till båten som ska vara riktad in mot sittbrunnen. Idag har jag satt upp mobilt bredband och är nu ute efter en kamera som kopplar upp sig mot wifi.

Min första tanke var en Arlo Essential som går att använda utan basstation, men abonnemanget kostar 39 kr per månad för en kamera eller 109 kr för flera kameror.

Nu funderar jag istället på Reolink Argus 2e eller 3 som verkar ha en gratis molntjänst för en kamera och möjlighet till lokal inspelning.

Någon som har några kolka idéer?

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Jag är ute efter en övervakningskamera till båten som ska vara riktad in mot sittbrunnen. Idag har jag satt upp mobilt bredband och är nu ute efter en kamera som kopplar upp sig mot wifi.

Min första tanke var en Arlo Essential som går att använda utan basstation, men abonnemanget kostar 39 kr per månad för en kamera eller 109 kr för flera kameror.

Nu funderar jag istället på Reolink Argus 2e eller 3 som verkar ha en gratis molntjänst för en kamera och möjlighet till lokal inspelning.

Någon som har några kolka idéer?

imou är nice, du kan spara till minneskort, eller egen nas osv
kan ju nämna att imou är dahuas budget märke dvs du kan använda dahuas verktyg med dom.
prestanda/krona har jag än inte hittat någon annan som slår dom på. (jag blandar imou och dahua)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

imou är nice, du kan spara till minneskort, eller egen nas osv
kan ju nämna att imou är dahuas budget märke dvs du kan använda dahuas verktyg med dom.
prestanda/krona har jag än inte hittat någon annan som slår dom på. (jag blandar imou och dahua)

Tänkte inte ha nas i båten. Viktigaste är egentligen att jag kan följa vad som händer live samt få eventuell notis om någon skulle röra sig i båten.

Jag vill gärna ha en kamera som går på batteri så jag slipper ha fler förbrukare

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Tänkte inte ha nas i båten. Viktigaste är egentligen att jag kan följa vad som händer live samt få eventuell notis om någon skulle röra sig i båten.

Jag vill gärna ha en kamera som går på batteri så jag slipper ha fler förbrukare

https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/smarta-hem/overvakning...

eller med solceller
https://www.amazon.se/Imou-%C3%B6vervakningskamera-personigen...

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

För att svara på min egen fråga så har jag köpt en Cleverio CC-300 som går på batteri och ansluts till wifi.
Lagrar videoklippen lokalt på microsd.

Den enda nackdel jag ser med appen är att jag inte riktigt har greppat hur man scrollar mellan olika händelser.

Vidare fungerar inte PIR genom glasrutor och nattläget fungerar inte heller genom glasrutor.
I övrigt är jag jättenöjd med den för 599 kr.

https://www.kjell.com/se/produkter/sakerhet-overvakning/kamer...

Visa signatur