Permalänk

Har Logitech ändrat sin logo?

Tänkte beställa denna musen från Inet
Som synes på bilden är ju den vanliga Logitech logon. Men om man söker på t ex Youtube så ser man att det står "logi".

Har Logitech ändrat logon och Inet har gamla ej uppdaterade bilder på hemsidan?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Eduardo_S:

Tänkte beställa denna musen från Inet
Som synes på bilden är ju den vanliga Logitech logon. Men om man söker på t ex Youtube så ser man att det står "logi".

Har Logitech ändrat logon och Inet har gamla ej uppdaterade bilder på hemsidan?

Loggan på musen är den äldre loggan, modellen släpptes runt 2011.

Här kan du se hur loggan utvecklats på ett ungefär

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eduardo_S:

Tänkte beställa denna musen från Inet
Som synes på bilden är ju den vanliga Logitech logon. Men om man söker på t ex Youtube så ser man att det står "logi".

Har Logitech ändrat logon och Inet har gamla ej uppdaterade bilder på hemsidan?

Det är inte bara loggan som ändrats på M185. Om du kollar på bilderna på Inet så ser du att inte alla möss ser likadana ut. Kolla på hur det grå fältet ser ut längst bak på musen.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Loggan på musen är den äldre loggan, modellen släpptes runt 2011.

Här kan du se hur loggan utvecklats på ett ungefär
<Uppladdad bildlänk>

Ok, men på denna videon så är det ju en annan logo?

Permalänk
Skrivet av giplet:

Det är inte bara loggan som ändrats på M185. Om du kollar på bilderna på Inet så ser du att inte alla möss ser likadana ut. Kolla på hur det grå fältet ser ut längst bak på musen.

Ok, du menar att loggan bara är ändrad på vissa av deras modeller?
Gillar ju den logon där det står "Logitech"
Logon där det står "logi" som det gör på denna musen M185 känns inte rätt.

Finns det någon annan mus där det står "Logitech" i samma prisklass ?

Permalänk
Medlem

Undra om inte "logi" används för företags produkter? Sånt man ser på kontor osv. Sedan har de "Logitech G" vilket är gaming delen.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Hien Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ok, du menar att loggan bara är ändrad på vissa av deras modeller?
Gillar ju den logon där det står "Logitech"
Logon där det står "logi" som det gör på denna musen M185 känns inte rätt.

Finns det någon annan mus där det står "Logitech" i samma prisklass ?

Så det står och faller på en loga?

Lilla grabben ha en sån mus, och jag tycker den känns på tok för liten. De andra pojkarna har en G305, den känns mer lagom om än fortfarande i det lilla laget för mina vuxna händer. Den är väldigt prisvärd tycker jag.

https://www.webhallen.com/se/product/287416-Logitech-G305-Lig...

Permalänk
Skrivet av tBiorrith:

Så det står och faller på en loga?

Lilla grabben ha en sån mus, och jag tycker den känns på tok för liten. De andra pojkarna har en G305, den känns mer lagom om än fortfarande i det lilla laget för mina vuxna händer. Den är väldigt prisvärd tycker jag.

https://www.webhallen.com/se/product/287416-Logitech-G305-Lig...

Ok, men länken du skickade var till en gamingmus. Noterade även att det var en annan logga på den. Verkar som om de har en annan logga på sina gamingmöss.

Funkar denna även bra till kontorsjobb?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Eduardo_S:

Ok, men på denna videon så är det ju en annan logo?

Det är sant. Då är det nog bara gamla bilder hos @inet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Hien Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ok, men länken du skickade var till en gamingmus. Noterade även att det var en annan logga på den. Verkar som om de har en annan logga på sina gamingmöss.

Funkar denna även bra till kontorsjobb?

Javisst, det går fint att göra kontorsgöra på den med.
Alltså M185 är jätteliten. Det ser inte ut så på bild, men den är typ för händerna på en 7-åring. Inget jag rekommenderar att sitta en dag på kontoret med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ok, du menar att loggan bara är ändrad på vissa av deras modeller?
Gillar ju den logon där det står "Logitech"
Logon där det står "logi" som det gör på denna musen M185 känns inte rätt.

Finns det någon annan mus där det står "Logitech" i samma prisklass ?

Står Logi på min MX Master 3S

Sen håller jag med föregående inlägg vet man inte om att man gillar små möss så är M185 hemsk att jobba med, fungerar okej som nödlösning vid resor men jag föredrar trackpad isåfall.

Permalänk
Skrivet av tBiorrith:

Javisst, det går fint att göra kontorsgöra på den med.
Alltså M185 är jätteliten. Det ser inte ut så på bild, men den är typ för händerna på en 7-åring. Inget jag rekommenderar att sitta en dag på kontoret med.

Ok , jag är beredd att ge med mig.
Sitter ju mycket framför min bärbara och jobbar i Microsoft 365. Så då vill man ju ha en mus som man kan jobba i några timmar åt gången med.

Har du tips på någon normalstor mus, gärna från Logitech eller något annat gamingmärke för den delen, som passar bra till kontorsjobbande?

Minns att jag hade en Corsair när jag sysslade med gaming. Den var sjukt bra men också sjukt dyr.

Finns det någon bra gamingmus för rimliga pengar från Logitech, Asus eller Corsair?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ok , jag är beredd att ge med mig.
Sitter ju mycket framför min bärbara och jobbar i Microsoft 365. Så då vill man ju ha en mus som man kan jobba i några timmar åt gången med.

Har du tips på någon normalstor mus, gärna från Logitech eller något annat gamingmärke för den delen, som passar bra till kontorsjobbande?

Minns att jag hade en Corsair när jag sysslade med gaming. Den var sjukt bra men också sjukt dyr.

Finns det någon bra gamingmus för rimliga pengar från Logitech, Asus eller Corsair?

Jag skulle föreslå t.ex. https://www.kjell.com/se/produkter/tv-spel-gaming/gaming-moss...

men det beror ju på vad man gillar för typ av utformning, och för den delen var man drar gränsen för "sjukt dyr" (denna är ju i något slags mittensegment prismässigt).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av tBiorrith:

Så det står och faller på en loga?

Lilla grabben ha en sån mus, och jag tycker den känns på tok för liten. De andra pojkarna har en G305, den känns mer lagom om än fortfarande i det lilla laget för mina vuxna händer. Den är väldigt prisvärd tycker jag.

https://www.webhallen.com/se/product/287416-Logitech-G305-Lig...

Ja, den verkar ju nice .
Tänkte handla den på Inet, men där låg den på 599 kr. Såg att den låg på 349 kr hos Webhallen.

Har aldrig handlat på Webhallen dock.
Har hört att dom använder någon slags nivåer.

Hur är dom att handla av?

Permalänk

Vill pojken ha en liten mus så skaffa G-wolf HSK, jag älskar min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ja, den verkar ju nice .
Tänkte handla den på Inet, men där låg den på 599 kr. Såg att den låg på 349 kr hos Webhallen.

Har aldrig handlat på Webhallen dock.
Har hört att dom använder någon slags nivåer.

Hur är dom att handla av?

Som alla andra man lägger vara i kundkorgen, klickar köp och någon dag senare kommer den med posten.

Komplett som äger Webhallen sen 2013.

Permalänk

jo den senaste loggan de använt iaf senaste 3-5 åren är varianten som bara säger Logi

med undantag deras Gaming serier på möss/tangentbord som bara har ett G oftast.

finns säkert undantag som fortfarande säger Logitech men tror de är ganska sällsynta och är väl isf någon riktigt gammal budgetmodell där de inte lägger energi på att ändra tillverkningen.

och håller med både logi och G loggan är grotesk den gamla klassiska logitech loggan hade iaf lite propert utseende och inte en logga som ser ut att komma från en random billig kineskopia direkt från aliexpress.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Som alla andra man lägger vara i kundkorgen, klickar köp och någon dag senare kommer den med posten.

Komplett som äger Webhallen sen 2013.

Ok hur funkar det med deras s k "nivåer"?

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

jo den senaste loggan de använt iaf senaste 3-5 åren är varianten som bara säger Logi

https://cf-images.dustin.eu/cdn-cgi/image/format=auto,quality=75,width=828,,fit=contain/image/d200001001870236/logitech-mk650-combo-for-business-logi-bolt-nordiska-l%C3%A4nderna-sats-med-tangentbord-och-mus.jpg

med undantag deras Gaming serier på möss/tangentbord som bara har ett G oftast.

https://www.komplett.se/img/p/599/1079882.jpg

finns säkert undantag som fortfarande säger Logitech men tror de är ganska sällsynta och är väl isf någon riktigt gammal budgetmodell där de inte lägger energi på att ändra tillverkningen.

och håller med både logi och G loggan är grotesk den gamla klassiska logitech loggan hade iaf lite propert utseende och inte en logga som ser ut att komma från en random billig kineskopia direkt från aliexpress.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b5/Logitech.svg/1132px-Logitech.svg.png

Jag gillar personligen Logitech loggan i form av ett G bara. Vill minnas att logon lyser med.

Funderar på att köpa denna hos Webhallen

Funkar den lika bra till min bärbara och t ex Excel, som den gör till gaming?

Står bara trådlös, så hur ansluts denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ok hur funkar det med deras s k "nivåer"?

Ger lite olika rabatter och specialerbjudanden beroende på hur mycket man handlat

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Ger lite olika rabatter och specialerbjudanden beroende på hur mycket man handlat

Ok, beställde precis en Logitech G305 😉

Permalänk
Skrivet av Eduardo_S:

Jag gillar personligen Logitech loggan i form av ett G bara. Vill minnas att logon lyser med.

Funderar på att köpa denna hos Webhallen

Funkar den lika bra till min bärbara och t ex Excel, som den gör till gaming?

Står bara trådlös, så hur ansluts denna?

Gränssnitt: LIGHTSPEED

har för mig det är ett specifikt logitech protokoll för lägre svarstider men har för mig de även ska kunna prata bluetooth

hur som hälst så får du troligen med en usbdongle med den så den kan prata med datorn trådlöst om den inte är bluetooth kompatibel vore ganska oseriöst av dem om de inte skickade med något så att den skulle gå att använda alls.

och den bör fungera som vilken mus som hälst till vad du vill det är en mus precis som alla andra.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Gränssnitt: LIGHTSPEED

har för mig det är ett specifikt logitech protokoll för lägre svarstider men har för mig de även ska kunna prata bluetooth

hur som hälst så får du troligen med en usbdongle med den så den kan prata med datorn trådlöst om den inte är bluetooth kompatibel vore ganska oseriöst av dem om de inte skickade med något så att den skulle gå att använda alls.

och den bör fungera som vilken mus som hälst till vad du vill det är en mus precis som alla andra.

Vet inte om alla modeller även har bluetooth-stöd (tror det varierar lite om de har stöd för båda), men det följer garanterat med en USB-ansluten lightspeed-mottagare.

"Lightspeed" är ju definitivt att föredra rent prestandamässigt, dock.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Vet inte om alla modeller även har bluetooth-stöd (tror det varierar lite om de har stöd för båda), men det följer garanterat med en USB-ansluten lightspeed-mottagare.

"Lightspeed" är ju definitivt att föredra rent prestandamässigt, dock.

Spännande, har just gjort min första beställning hos Webhallen
Kollade på Inet först, men där var den dyrare tyvärr.
Skall bli intressant att se hur det är att jobba med en gamingmus i t ex Excel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Skall bli intressant att se hur det är att jobba med en gamingmus i t ex Excel

Det går nog alldeles utmärkt. Det enda jag kan tänka mig att du möjligen skulle justera är DPI-inställningen så den känns ungefär lagom känslig.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Det går nog alldeles utmärkt. Det enda jag kan tänka mig att du möjligen skulle justera är DPI-inställningen så den känns ungefär lagom känslig.

Ok, sitter vid mitt köksbord och har även en duk på bordet.

kommer den fungera bra om man har den på duken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ok, sitter vid mitt köksbord och har även en duk på bordet.

kommer den fungera bra om man har den på duken?

Det blir du snart varse, men jag skulle gissa på att det går bra.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Eduardo_S:

Ok, sitter vid mitt köksbord och har även en duk på bordet.

kommer den fungera bra om man har den på duken?

Har det fungerat med andra möss för dig på duken så kommer denna fungera också.

Permalänk
Skrivet av Eduardo_S:

Spännande, har just gjort min första beställning hos Webhallen
Kollade på Inet först, men där var den dyrare tyvärr.
Skall bli intressant att se hur det är att jobba med en gamingmus i t ex Excel

bör inte vara någon skillnad alls...

allt som är märkt "gaming" är i grunden samma sak som det som produceras som "kontorsstuff" de slappar på en logga och kallar det gaming och kan ev öka prislappen en aning för den är ju "gaming".

och typ alla märken gör det så inget logitech specifikt heller.

"gaming" är 200% marknadsföring

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows