Philips OneBlade i handbagaget om man åker med SAS?

Permalänk
Medlem

Philips OneBlade i handbagaget om man åker med SAS?

Om man reser utomlands och endast har handbagage, får man då ha Philips OneBlade i handbagaget? Åker med SAS, och de har ingen tydlig information om detta. Har någon här erfarenhet av det?

Permalänk
Medlem

Skulle väl bara vara batteriet som eventuellt skulle vara kinkigt, men tvekar på det. Är ju inte värre än ett laptopbatteri, tänker jag. Tror det är lugnt.

Maila och fråga? 🤷🏻‍♂️

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Har aldrig personligen åkt med rakhyvel i handbagaget men OneBlade har väll inte ens några skärblad som en traditionell rakhyvel. Borde vara helt lugnt att flyga med eftersom den inte är farligare än en tandborste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Skulle väl bara vara batteriet som eventuellt skulle vara kinkigt, men tvekar på det. Är ju inte värre än ett laptopbatteri, tänker jag. Tror det är lugnt.

Maila och fråga? 🤷🏻‍♂️

Batterier måste vara i handbagaget, är i incheckade väskan man inte får ha sånt.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Det är inte SAS som kommer fundera på din trimmer, det är såsom Swedavias säkerhetskontroll som nyfiket kommer kolla på din apparat.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Hasharii:

Om man reser utomlands och endast har handbagage, får man då ha Philips OneBlade i handbagaget? Åker med SAS, och de har ingen tydlig information om detta. Har någon här erfarenhet av det?

Det är inga problem. (Edit: Ja, jag har "erfarenhet". )

Skrivet av BergEr:

Batterier måste vara i handbagaget, är i incheckade väskan man inte får ha sånt.

För att vara övertydlig så gäller det endast lösa batterier (till lösa batterier räknas även powerbanks).

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Batterier måste vara i handbagaget, är i incheckade väskan man inte får ha sånt.

Just ja, så är det ju!

Visa signatur

---