Ursprungligen inskrivet av H-draken-H
ajdå.... det va en tråkig historia
men alltså du fick inget bekräftelse brev då eller? utan du fick bara det brevet där det stog att du inte kunde få?
jag kan dra min historia med då om det nu e någon som orkar läsa
den 8 juli dundrar jag in på BBB:s sida mitt i natten och upptäcker att jag kan beställa av dom så det gör jag naturligtvis, grejen är att jag vet att jag är kopplad till en KC och tycker att om inte bostream bygger ut där så gör antagligen inte bredbandsbolaget det heller.
Så det första jag gör på morgonen är att ringa dom på bbb och kollar med dom.
Mycke riktigt.... som svar får jag nä tyvärr så kan du inte få för din station är inte utbyggd. jaja tänkte jag, det va som jag trodde.
Men igår 15 juli så fick jag ett mail där det stog att vecka 41 så skulle jag få mitt bredband och att dom håller på att installerar i min station nu.
Jag fick desutom ett bekräftelse brev hemskickat där dom välkommnade mig som kund hoss bredbandsbolaget.
vafan! tänkte jag, jag ringer givetvis upp och snackar med dom då.
jag: ni sa till mig för en vecka sen att jag inte kunde få bredband?
hon: jo det kan du
jag: men jag är kopplad på en understation, är du säker?
hon: jag ser att dom har kollat upp din telelednig den 11 juli och du ska få den snabba, det som står i brevet stämmer.
jag: det låter ju riktigt bra men kan du lova till 100% för jag vill säga upp min nuvarande isp då.
hon: ja det kan jag... men jag kan koppla dig till teknisk support om du vill
jag: ok låter bra
samma samtal utspelar sig ungefär + att han säger att dom bygger ut understationer.
så allt talar ju för det trots allt...
en annan sak med... när man precis hade beställt vi deras hemsida så fick man ett mail där det bland annat stog såhär
"Om du ska säga upp ditt gamla abonnemang själv, ber vi dig vänta med det tills du fått bekräftelsebrevet i din brevlåda."
och nu har jag ju fått det ju.... så vafan... + att jag även tvingade min flickvän att ringa och kolla upp det med dom med. den som hon pratade med på suporten sa att den som sagt nej till mig förra vecka antagligen inte visste vad han pratade om.
fördjävligt att det ska behöva va så svårt att lita på vad folk säger
men jag e posetiv nu iallafall... för om jag inte får det så får bbb fan betala anslutningsavgiften till min isp igen som jag ska säga upp nu.