RTX 3080 Stationär Dator och 34 tum UltraWide skärm/Setup

Permalänk

RTX 3080 Stationär Dator och 34 tum UltraWide skärm/Setup

Hej,

Säljer hela min setup då jag har blivit spelberoende och tappat fokus.

Utgångspriset är summan av priset på skärmen och datorn, du får alltså allt annat(tangetbord, mus mm.) för priset av skärmen och datorn. Om du köper skärmen och datorn samtidigt så kan du få stolen för halva priset(värde: 3000 kr). Du kan också ge bud på enskilda varor, så om du önskar att köpa enbart skärmen, till exempel, så är det okej.

Hela setup kostade drygt 45.000 kr och byggdes januari 2021, utöver det så köpte jag stolen för ett par månader sedan.

Här är specifikationer:

Dator:

• Lian Li PC-011 Dynamic XL/Tempered Glass

• MSI GeForce RXT 3080 10GB Ventus 3x OC

• AMD Ryzen 5 5600x

• 6 st corsair QL120 fläktar

• Gigabyte Aorus m.2 Nvme gen 4 SSD / 1TB

• 4 st corsair vengeance rgb pro 8gb cl16 3200MHz

• MSI MPG B550 Gaming Carbon Wifi

• Seagate Barracuda 4TB

• NZXT C850 850W 80+ Gold

• Gigabyte Aorus Liquid Cooler 360

Skärm: Gamingskärm / 34" / Nano IPS / 3440 x 1440 / 144 Hz / 1 ms / NVIDIA G-SYNC, AMD FreeSync / Lutning, Höjd /

De övriga delarna består av:

• Corsair Gaming k70 RapidFire Cherry MX Tangentbord

• SteeSeries Arctis Pro Headset

• Logitech G502 Hero

• En stol från IKEA

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Vad är det för modell på skärmen? Är Seagate Barracuda 4TB en SSD?

Permalänk
Skrivet av Nicklidstrom:

Vad är det för modell på skärmen? Är Seagate Barracuda 4TB en SSD?

Skärmen är en LG UltraWide 34GN850. Nej, det där är en hårddisk.

Permalänk
Medlem

Aa hade jag varit du hade jag sökt mig till blocket eller motsvarande. Jag vet inte exakt hur mycket enbart datorn är värd men den kanske är värd runt 10-12k? någonstans (kan ha lite fel åt båda håll) . Även om vi värderar skärmen till 4000kr så landar vi på runt 14-16000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Aa hade jag varit du hade jag sökt mig till blocket eller motsvarande. Jag vet inte exakt hur mycket enbart datorn är värd men den kanske är värd runt 10-12k? någonstans (kan ha lite fel åt båda håll) . Även om vi värderar skärmen till 4000kr så landar vi på runt 14-16000kr.

Om ens det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Om ens det

aa jag höftar lite och någon kan säkert betala det som inte kan eller orkar bygga själv.

Permalänk
Skrivet av Nicklidstrom:

Vill du köpa datorn så kan du ge ett bud, jag är inte intresserad av din åsikt angående var jag borde ställa upp min annons eller hur mycket varorna som jag säljer är värda. Helt sjukt. Lycka till med att hitta en sån dator och en sån skärm för 12 respektive 4 tusen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jgmatheus:

Vill du köpa datorn så kan du ge ett bud, jag är inte intresserad av din åsikt angående var jag borde ställa upp min annons eller hur mycket varorna som jag säljer är värda. Helt sjukt. Lycka till med att hitta en sån dator och en sån skärm för 12 respektive 4 tusen.

Go ton.
Sålde en liknande dator med 5800x å custom vattenkylning för typ 16-17 för nån månad sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jgmatheus:

Nyligen såldes modellen värre från LG här på brädan. Jag hjälpte en polare få en för 3900kr. 160hz ips.

3080 ramlar ut härifrån för 5500kr i snitt nuförtiden och 5600x är inte den populäraste processorn. En höftning för moderkort, ram och processor är ca 3000kr. Kanske 4’.

Chassit har gått här för 800kr eller så i närtid.

Så jag tror att med det som utgångspunkt så landar vi mer rätt i vad man kan få här och kan nog vara bra med rimliga förväntningar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av jgmatheus:

Det är ingen som vill eller försöker vara otrevlig eller nedlåtande mot din annons men priset är för högt här på Swec.

Se min signatur, (saknar 2st nVme2 samsung PRO) såldes för 12500kr inkl alla tillbehör, stol, skärma(r) headset och tangenrbord samt bord.

Så. Blocket eller FB är nog en bättre chans.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk

Som sagt, vill ni köpa så ge ett bud. Enskilda fall där liknande vara såldes billigare reflekterar inte snittpriset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jgmatheus:

Som sagt, vill ni köpa så ge ett bud. Enskilda fall där liknande vara såldes billigare reflekterar inte snittpriset.

Det är inte enskilda fall. Jag pratar utifrån snittpriset här de senaste 3 månaderna ungefär. 3080 har länge harvat runt 6-7’ men sen 4070 släpptes har det tagit hoppet ner till 5500-6000 beroende på modell.

Vill du inte lyssna fine. Fri prissättning men här inne blir den inte såld till det priset 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av jgmatheus:

Det är verkligen inte enskilda fall.
Jag köpte en Medion ERAZER ENGINEER X10 (MD35036) + Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz igår för 10500kr (9k dator, 1.5k skärm).

InWin 301 erazer mATX
750W Seasonic FOCUS 80+ Gold
Medion B560M AORUS PRO AX (gigabyte)
Intel Core i7 11700
DDR4 16GB (2x8) SkyHynix 3200
RTX3080 Zotac Trinity 10GB
1TB Toshiba HDD
1TB Samsung 980 Pro nvme
Medion Erazer Tower Cooler
2x RGB 140mm Fan
Medion Erazer Gaming Mouse

Skärm
27" 170hz, Gsync/freesync, HDR, 2560x1440, 1ms

Visserligen 16gb mindre ram, lika mycket lagring eller vattenkylning. Men lite bättre CPU, 16gb ram kan köpas för 300kr. Så ändå jämförbart system.

Jag kollar i stort sett varenda annons på SweC senaste 3 månaderna och kan priserna väldigt väl. I min mening så är SweC ett community där vi försöker vi hjälpa varandra, det kräver även att folk behöver få hjälp när de har orealistisk prisbild. Det är inget illla menat, vi vill hjälpa dig att sälja dina grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Det är verkligen inte enskilda fall.
Jag köpte en Medion ERAZER ENGINEER X10 (MD35036) + Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz igår för 10500kr (9k dator, 1.5k skärm).

InWin 301 erazer mATX
750W Seasonic FOCUS 80+ Gold
Medion B560M AORUS PRO AX (gigabyte)
Intel Core i7 11700
DDR4 16GB (2x8) SkyHynix 3200
RTX3080 Zotac Trinity 10GB
1TB Toshiba HDD
1TB Samsung 980 Pro nvme
Medion Erazer Tower Cooler
2x RGB 140mm Fan
Medion Erazer Gaming Mouse

Skärm
27" 170hz, Gsync/freesync, HDR, 2560x1440, 1ms

Visserligen 16gb mindre ram, lika mycket lagring eller vattenkylning. Men lite bättre CPU, 16gb ram kan köpas för 300kr. Så ändå jämförbart system.

Jag kollar i stort sett varenda annons på SweC senaste 3 månaderna och kan priserna väldigt väl. I min mening så är SweC ett community där vi försöker vi hjälpa varandra, det kräver även att folk behöver få hjälp när de har orealistisk prisbild. Det är inget illla menat, vi vill hjälpa dig att sälja dina grejer.

Medion ERAZER ENGINEER X20 (MD35184)**

Permalänk

Jag skulle rekommendera att sälja sakerna för sig om du nu har tid till det. Sälj via tradera eller blocket helst.

Permalänk
Medlem

Om du ska stycka datorn är jag sugen på chassi + fläktarna 😊

Permalänk

Annonsen är avslutad