Konstigt fel med krypterad hårddisk och inloggning

Permalänk
Medlem

Konstigt fel med krypterad hårddisk och inloggning

Ibland får jag problem med min krypterade hårddisk, att den inte accepterar lösenordet

Då kom jag på att pröva att lägga till enhetsbetckning på den partionen som syns i diskhanteraren

Efter jag gjorde det och loggar in med kryptering så hittas partionen?

Efter det tog jag därefter bort enhetsbeteckningen, kan logga in som vanligt

Varför händer detta? När det händer kan man ju nästan tro partionen är trasig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Ibland får jag problem med min krypterade hårddisk, att den inte accepterar lösenordet

Då kom jag på att pröva att lägga till enhetsbetckning på den partionen som syns i diskhanteraren

Efter jag gjorde det och loggar in med kryptering så hittas partionen?

Efter det tog jag därefter bort enhetsbeteckningen, kan logga in som vanligt

Varför händer detta? När det händer kan man ju nästan tro partionen är trasig?

Bitlocker, Veracrypt, Filevault? Windows eller linux?

Permalänk
Medlem
Skrivet av H0h0:

Bitlocker, Veracrypt, Filevault? Windows eller linux?

Vad spelar det för roll? Jag har inte haft problemet innan, när det hände första gången, trodde jag partionen var trasig, var nära ta bort parionen. Men löste sig när jag la till enhetsbeteckning partionerna annars saknar. Men det har inte varit problem innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av H0h0:

Bitlocker, Veracrypt, Filevault? Windows eller linux?

Skrivet av Ozeroun:

Vad spelar det för roll?

Antar att h0h0 gjorde misstaget att tro att du sökte hjälp...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Ozeroun:

Vad spelar det för roll? Jag har inte haft problemet innan, när det hände första gången, trodde jag partionen var trasig, var nära ta bort parionen. Men löste sig när jag la till enhetsbeteckning partionerna annars saknar. Men det har inte varit problem innan?

Säg att du inte vill ha hjälp utan att säga att du inte vill ha hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Antar att h0h0 gjorde misstaget att tro att du sökte hjälp...

Problemet handlar om varför krypteringen krockar med när jag saknar enhetsbeteckning eller inte

Men visst, jag löste problemet själv, många andra inte klarat av

Permalänk
Medlem

"I are serious cat.
This is serious thread."

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråd låst tack vara en tråkig attityd.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...