Asus fortsätter med maxad Zenfone för enhandsanvändare

Permalänk
Melding Plague

Asus fortsätter med maxad Zenfone för enhandsanvändare

Små telefoner blir alltmer sällsynta, men Asus behåller kursen när Zenfone 10 debuterar – en halvliten lur med topprestanda.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har en Samsung S22 Ultra nu med 6,8" skärm och tycker den storleken är perfekt.
Mindre skärm än så vill jag inte ha.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Snusfri

Bra att det finns alternativ för de som vill ha en mindre telefon och som inte har kassa specs.

Själv så skulle jag inte kunna använda något mindre än 6.5" idag.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

14.6cm klassas som liten
På min tid var närmare 15 normalt och 13 var litet.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

1500kr för 8GB mer ram och 384GB mer lagring? Förstår knappt varför de har den billigare modellen i så fall

Tänk om andra hade liknande priser för sina uppgraderingar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

14.6cm klassas som liten
På min tid var närmare 15 normalt och 13 var litet.

Ja ganska tragiskt när man kallar en 5.9"-telefon för liten. Ge mig en på 4.5" o kom tillbaka sen, o gärna nåt för en fjärdedel av priset också då jag aldrig nånsin kommer köpa en telefon för uppåt femsiffriga belopp oavsett hur liten o najs den är.

Permalänk
Medlem

Tyvärr verkar den inte fungera så bra för vänsterhänta.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Denna verkar intressant. Antingen blir det en ny liten som denna, eller så går jag all out och provar en bauta som typ galaxy fold. Har inte bestämt mig än. Men måste byta snart. Min s10e verkar börjat svälla i batteriet, så bakstycket börjar lossna.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Denna verkar intressant. Antingen blir det en ny liten som denna, eller så går jag all out och provar en bauta som typ galaxy fold. Har inte bestämt mig än. Men måste byta snart. Min s10e verkar börjat svälla i batteriet, så bakstycket börjar lossna.

Ahem. Du verkar höra hemma på /r/spicypillows/.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Vilken gullig liten krabat.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Gött. Hoppas de håller sig kvar i denna storleksklass så kanske det blir ett köp från mig när det är dags för mig att byta. Vill dock höra garanterade 5 år av OS-uppdateringar, inte bara säkerhetspatchar utan den ska fanimig få allt.

Verkar ha mer eller mindre samma dimensioner som min iphone 11 pro som jag tyckte var jobbigt bautastor när jag köpte den. Sen dess har iphonerna växt sig komiskt stora och inga indikationer verkar finnas på att iphone mini fortsätter.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Ahem. Du verkar höra hemma på /r/spicypillows/.

Inte så illa ännu. Oklart om det är batteriet, men det är väl enda jag kan tänka som får baksidan att börja lossna. Sen är ju Samsung ökända för det 😀

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Vikten då?

Under 140g, annars är den för tung och klumpig.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Hade ZenFone 8. Rätt buggig historia och helt plötsligt gav bakre kameran upp. Bytte den till en pixel 6a, som jag varit väldigt nöjd med

Den var dock väldigt liten och behändig, och prisvärd - då. För 10k är Sony och pixel bättre val
Tror inte den blir Asus igen, för min del.

Permalänk
Medlem

Köpte Zenfone 8 för bara ett år sedan
Det bästa med den är att den fortfarande behåller hörlursuttaget, och det gör även den nya Zenfone 10.
Ljudet är riktigt bra, *Dirac* svenskt ljudföretag

Det enda felet är att batteriet inte är så bra, att använda flaggskeppskretsuppsättningen tar en vägtull på det.

Tillgängligheten i England var mycket dålig kunde inte beställa den förrän jag började bo i Sverige. som jag köpte på Elgiganten.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe - Core i7 6950X 4.2Ghz 1.25v - Corsair H115i Elt CapX - 32GB G.skill B die @ 3200Mhz C13-13-12-30-1T - Gainward RTX 2070 8GB.
Asus Strix X570 Gaming-F - Ryzen 5 5600 - MSI RX 5700 - 32GB Corsair Vengence LED 3800mhz
Hwbot @Warp9 Team - https://hwbot.org/user/ashley98/
Överklockare av äldre hårdvara! , Inte härifrån 🇬🇧

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av scienta:

Vikten då?

Under 140g, annars är den för tung och klumpig.

172!

Permalänk
Medlem

Precis på gränsen till vad jag känner är en ok storlek för en smidig mobil men priset hade även det behövt vara mindre det också .
Får överleva ett tag till med min stora Pixel 6a.

Permalänk

Spelar ingen roll. iPhone äger marknaden ändå
Med bästa en hands funktionen att sänka allt såpass att man når allt ändå med appar och allt i webbläsaren.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Spelar ingen roll. iPhone äger marknaden ändå
Med bästa en hands funktionen att sänka allt såpass att man når allt ändå med appar och allt i webbläsaren.

Men får oss som inte gillar iOS och gärna har en lite mindre telefon är det trevligt att det finns alternativ. Min OnePlus 7 Pro börjar sjunga på sista versen i och med att det är slut på säkerhetsuppdateringar och jag kikar på en lite mindre Pixel. Blir dock lite put över att man ofta drar ner specs på enheterna med mindre skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Har en Samsung S22 Ultra nu med 6,8" skärm och tycker den storleken är perfekt.
Mindre skärm än så vill jag inte ha.

Man vänjer sig både med större och med mindre. Gick från Galaxy Plus till iPhone mini och gillade hur smidig den var. Nu har jag en vanlig iPhone alltså 6.1 tum. Tycker det är stort nog. Visst är det kul med stor skärm när man tittar på video men när det börjar närma sig iPad mini så känns det alldeles för stort. Speciellt när de trillar ur fickan för de är för stora.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Bra att mindre, vettiga telefoner släpps fortfarande. Min Iphone 13 Pro med sina 6,1” är aningen stor och jag föredrog formatet på min gamla Xs. Bootade upp min 5s häromdagen och känslan av en liten och lätt telefon var underbar. Skulle nog tagit en Mini nu i efterhand.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Inaktiv

Koolt för övrigt att det fortfarande finns telefoner som inte är gigantiska, för de som vill ha dem.

Permalänk
Medlem

haft mina ögon på Zenfone 9 tidigare, men läste att det var rätt många som råkar ut för ramdump med asus telefoner (vet inte om att asus är den som råkar mest ut för det bland andra tillverkare). men också synd att det bara är 2 år os updates och fyra säkerhetsuppdateringar

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Man vänjer sig både med större och med mindre. Gick från Galaxy Plus till iPhone mini och gillade hur smidig den var. Nu har jag en vanlig iPhone alltså 6.1 tum. Tycker det är stort nog. Visst är det kul med stor skärm när man tittar på video men när det börjar närma sig iPad mini så känns det alldeles för stort. Speciellt när de trillar ur fickan för de är för stora.

Just, jeansfickor blir inte större med tiden. Inte mina händer heller. Titta på video på telen har jag aldrig gjort annat än korta klipp någon skickat på telegram eller så. Om de ska vara stora som surfplattor, 7" +, bär folk med sig dom i handväskor då eller vad? Hela orsaken till att smartphones dominerat folks liv de senaste tio-femton åren är väl primärt att de inte är stora som surfplattor dvs mobila. (Samt att de är bra på mycket).

Kul med en "mindre" modell, jag kommer att nöja med mig med garanterade säkerhetsuppdateringar i ~4 år när jag byter nästa gång, så länge det inte bara finns 100" TV-apparater folk bär på ryggen då.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Inte så illa ännu. Oklart om det är batteriet, men det är väl enda jag kan tänka som får baksidan att börja lossna. Sen är ju Samsung ökända för det 😀

Men du knallar runt med en mobil med svullet batteri i fickan?

Tips: Sluta med det och gör dig av med den så snabbt som möjligt på ett lämpligt sätt.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

Kör s22, den funkar med en hand.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olga32:

Men du knallar runt med en mobil med svullet batteri i fickan?

Tips: Sluta med det och gör dig av med den så snabbt som möjligt på ett lämpligt sätt.

Därför jag tittar på en ny. Upptäckte att bakstycket började lossna i fredags.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

varför finns det inga billigare små telefoner? fiasko.
har en samsung a40 men den börjar bli gammal nu och finns ingen ersättare.

Permalänk
Medlem

Vore kul med unihertz o dyl. på affärerna i stan. (slittåliga mm stora små)
"-nee alla gillar bara osköna a4-telefoner.. SÅ är det".

Permalänk
Medlem
Skrivet av internet946:

varför finns det inga billigare små telefoner? fiasko.
har en samsung a40 men den börjar bli gammal nu och finns ingen ersättare.

Du får leta upp en begagnad Galaxy S10e. Mindre storlek och en processor som är 3 gånger snabbare än den i A40. Har en sådan liggandes och den har egentligen allt som man vill ha på en telefon. IP68 så vattentät, QI trådlös laddning, 3,5mm-uttag, SD-kortplats, kamera med night mode och OIS och en ännu snabb SoC (Exynos 9820). Enda som begränsar lite är väl batteritiden. Borde gå att hitta en i fint skick för en dryg tusenlapp.