Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Inaktiv

Vart två 12700F från komplett.
Riktigt fin prestanda för 2600kr st samt jag har klockat upp den till 5.1Ghz utan problem med en guide från nätet, går säkert lite till.

Permalänk
Medlem

Gjorde två små lyktor att ha till kvällen på altanen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

https://i.imgur.com/sj27B9G.jpg

Gjorde två små lyktor att ha till kvällen på altanen

Riktigt snyggt!

Vad är det för slingor du har i flaskorna?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Riktigt snyggt!

Vad är det för slingor du har i flaskorna?

Köpte några skitbilliga slingor genom Temu (min nya favvosida), LED-slinga
Hoppas länken funkar för er andra

Permalänk
Livsnjutare 😎

Temu.. ?! Aldrig hört talas om

Hur är det med frakt / införelse-tull etc.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Temu.. ?! Aldrig hört talas om

Hur är det med frakt / införelse-tull etc.

Alltid fri frakt och har inte varit något problem med tull. Gjort rätt många beställningar vid det här laget och leverans mellan 7-14 dagar. Har funkat sjukt bra. Fick fel storlek på ett par skor en gång men då fick jag tillbaka pengarna på under 3 minuter. De har dock en regel som säger att varje order måste vara på minst 100 kr.
Spårning och allt funkar också perfekt. Misstänker att de har ett stort lager någonstans i Europa. Nackdelen, inte lika stort utbud som eBay eller Ali Express men allt annat bättre.

Permalänk
Snusfri

Ett stycke klocka.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Tanken var egentligen ett glasbord att lägga den i men för stunden fick det bli ett stativ från Amazon:

Gissa vem som ska damma av hyllan? This guy! <--

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Najs sida, men efter att ha kollat runt lite så verkar ingen produkt ha mindre än 4 stjärnor.
Det mesta har 4.5-5 vilket är misstänkt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Najs sida, men efter att ha kollat runt lite så verkar ingen produkt ha mindre än 4 stjärnor.
Det mesta har 4.5-5 vilket är misstänkt bra.

Ta betygen med en stor gnutta salt. Ingen sida du köper en SSD från men perfekt för köksredskap, plåster, simpel elektronik, osv. Allt jag köpt, och jag har köpt en del nu, har levererats exakt enligt spec bortsett skona som jag skrev om ovan. Sidan funkar som de andra men mycket bättre leveranstider och noll strul med tullen. Jag rekommenderar den men folk får bilda sig en egen uppfattning. Men mer frågor kan tas i pm eller en egen tråd om det behövs, blir lite off topic här.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Något att parkera arslet i nu när det är semester. Äldre uppsättning från Hillerstorp, åtta positionsstolar med tillhörande dynor och ett bord med lite iläggsskivor till.

Hälften fick bo i trädgården

Resten på altanen

Första inspektionsrundan såklart avklarad

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Något att parkera arslet i nu när det är semester. Äldre uppsättning från Hillerstorp, åtta positionsstolar med tillhörande dynor och ett bord med lite iläggsskivor till.

Hälften fick bo i trädgården

https://i.imgur.com/UAIYVWj.jpg

Resten på altanen

https://i.imgur.com/rFxBmrp.jpg

Första inspektionsrundan såklart avklarad

https://i.imgur.com/1Je74Gi.jpg

Snygga stolar, gräsklippare nästa inköp kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Snygga stolar, gräsklippare nästa inköp kanske?

Är inte så brydd i att ha kort gräs, det är mest brunt där det varit kort nu ändå pga torkan. Men ja nog ska det väl klippas så man har en anledning att sätta sig ner igen

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

A ok, tackar, jag bytte precis till ownit så jag har funderat på om det kan vara orsaken.

Så nu har jag haft hub c2 ett tag och verkar ha löst problem. Har kanske haft ett tillfälle där internet var borta från min stationära dator men det var väldigt kortvarigt.

Hade läst på lite i Steam community och några har haft liknande besvär med deras router. Blivit bra efter att de har bytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epsilon:

Så nu har jag haft hub c2 ett tag och verkar ha löst problem. Har kanske haft ett tillfälle där internet var borta från min stationära dator men det var väldigt kortvarigt.

Hade läst på lite i Steam community och några har haft liknande besvär med deras router. Blivit bra efter att de har bytt.

För min del hade det kommit in skit i själva fiberuttaget, nu funkar det igen, dock har jag väldigt mycket högre upp hastighet vs nedhastighet efter rengöringen men det är åtminstone stabilt nu. (500-700 ner 1000 upp)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av MyRus:

Nya tassar till subben.

<Uppladdad bildlänk>

Helt nödvändiga, iaf till min SVS-sub. Nu skakar bara saker om *ska* skaka

Innan de där tassarna så spred sig vibrationerna genom hela huset, så det skallrade bland glasen i köket, nu är det bara bra tryck! Tänk på att du kanske får ställa upp subben ett snäpp efter att du monterat på tassarna

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Har fattat tycke om e-böcker på sistone så jag slog till på en Kindle 2022. Väldigt trevlig mackapär!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Helt nödvändiga, iaf till min SVS-sub. Nu skakar bara saker om *ska* skaka

Innan de där tassarna så spred sig vibrationerna genom hela huset, så det skallrade bland glasen i köket, nu är det bara bra tryck! Tänk på att du kanske får ställa upp subben ett snäpp efter att du monterat på tassarna

Ja dom gjorde bra skillnad för vibrationerna.

Jag är så nöjd med SB1000 att jag köpte en SB2000 PRO idag med..

Nu får jag lugna mig innan det blir skilsmässa!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Blev åter igen tvungen att lägga en beställning hos inet då dom hade bra pris på dessa fläktar.
https://www.inet.se/produkt/6905949/seasonic-magflow-3-fan-ki...

Tyvärr ingen bra bild när jag packat upp dom men blev mer enhetligt i chassit nu och sjukt smidigt med bara en kabel till moderkortet istället för tre stycken som även ska till olika ställen.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Nu är den byggd! OBS har ej ställt in RGB till den färg jag vill ha(varmvit).

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Ja dom gjorde bra skillnad för vibrationerna.

Jag är så nöjd med SB1000 att jag köpte en SB2000 PRO idag med..<Uppladdad bildlänk>

Nu får jag lugna mig innan det blir skilsmässa!

Svårt att bli frånskild när man inte hör frugan begära skilsmässa.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

För i princip inga pengar alls på Second hand butik.
Blir en bra present åt en kompis som är helt såld på spelet🙂

Permalänk
Medlem

Suget blev för stort, sambon får ursäkta.
Samsung 43” qn90b
Playseat Trophy
Fanatec GT DD 8nm + Clubsport F1 ratt och Loadcell-pedal

Blir nog att uppdatera till Clubsport-pedaler och en TRX Alpine stol när de dyker upp i lager, men detta blir bra på semestern

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Medlem

När inte pax, fresh osv riktigt duger som värmeflyttare till huset.... Vad tar man då till som datornörd?

Permalänk
Medlem

Fick hem lite kattmat nu, lådan är så intressant att sitta i och undersöka än själva maten

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Vissa delar av det Side by Side boschkylskåp jag köpte begagnat, tappade över dörrstocken och dödade kompressorn på. Blev ilsk och beställde ett demoskåp från Komplett istället, 7k istället för 14k.

Ett år gammal Neo G9 (köpt begagnad för ett par dar sen), hittills har den mest gått med lillgrabben som lirar Roblox på den och avslutar varje session med att kyssa baksidan av skärmen och säga "I love you" 🤣

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk

var rädd att jag blivit blåst av Postnordleverantören som var här... Det skulle komma i två paket, fick bara ett paket. SMS att båda levererats, whaaat? Tog väl 10-15 min sen ringde det på och paket 2 stod utanför. puh. dyra grejer så man blir ju nervös..

Första uppgradering sedan 2018 (8600k)

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Fick hem lite kattmat nu, lådan är så intressant att sitta i och undersöka än själva maten

<Uppladdad bildlänk>

Igenkänningsfaktor, köper ett fräsigt klätterträd men lådan är mer intressant nästa kattleksak får bli en låda xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

<Uppladdad bildlänk>

Syrrans förra kan som försvann spårlöst i januari älskade den maten. Så det blir nog kalas för kissen

Visa signatur