Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MadMantiz:

Nya framdäck till Yamman!

<Uppladdad bildlänk>

Blev bra! HB Däck i Umeå är bäst!

<Uppladdad bildlänk>

OffTOpic men jag måste se resten av det där bygget! Är det en snöskoter med däck fram??

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

OffTOpic men jag måste se resten av det där bygget! Är det en snöskoter med däck fram??

Hehe! Det är en snöskoter med däck överallt. Fick tag på den av en bekant som är mer vild än tam. Tänkte ha den som fyrhjuling men den är lite klumpig för det, plus att den saknar back. Klurar lite på hur att lösa det. Men det är en rolig maskin, lite udda körkänsla eftersom den inte har någon fjädring bak och framhjulen sitter fast på en fjädring endast. Ligger väl på en skala mellan livsfarlig och vansinnig, men lite skoj måste man väl få ha.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MadMantiz:

Hehe! Det är en snöskoter med däck överallt. Fick tag på den av en bekant som är mer vild än tam. Tänkte ha den som fyrhjuling men den är lite klumpig för det, plus att den saknar back. Klurar lite på hur att lösa det. Men det är en rolig maskin, lite udda körkänsla eftersom den inte har någon fjädring bak och framhjulen sitter fast på en fjädring endast. Ligger väl på en skala mellan livsfarlig och vansinnig, men lite skoj måste man väl få ha.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Hahaha, underbart knasigt! Du får klura på om man kan montera bakdäcken på en gammal bandbuggie på något vänster!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Kom ett par sensorer till slag och sparkdockan, blir förmodligen dom som kommer sitta i buk samt solarplex då dom klarar 700kg

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Rekordmedlem

I dag blev det rödsaker, jag tänkte först posta i dagens fynd men det blev här, jag lyxade till det bara för att det gick utan att ruinera sig, tomater för 20 kr kilot och jordgubbar för 20 kr litern och det måste ju vara dagens fynd för det var nästan normala priser och det har det inte varit på väldigt länge.
.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Snusfri

Blev sugen på lite fika på eftermiddagen så fick bli en chokladboll..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Blev sugen på lite fika på eftermiddagen så fick bli en chokladboll..

<Uppladdad bildlänk>

Lite fel pärlsocker vs deg ratio på den? Eller är det inblandat socker i bollen?

Annars blir det ju en hel tennisboll med deg efter en stund

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

I dag blev det rödsaker, jag tänkte först posta i dagens fynd men det blev här, jag lyxade till det bara för att det gick utan att ruinera sig, tomater för 20 kr kilot och jordgubbar för 20 kr litern och det måste ju vara dagens fynd för det var nästan normala priser och det har det inte varit på väldigt länge.
.<Uppladdad bildlänk>

Vart hittar man jordgubbar för 20kr litern?

2 för 100kr på närmaste Ica 😩

Permalänk
Medlem

Nintendo switch lite

Inköp för någon vecka sedan. Halva priset hos Telenor.

Men fasen vad dyra spelen är, 2 nya spel kostar mer än vad Nintendo switch lite.
Om någon har tips om spel till denna maskin skicka PM så slipper vi kladda ner denna tråd.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av casuaL:

Vart hittar man jordgubbar för 20kr litern?

2 för 100kr på närmaste Ica 😩

Ica i Grästorp och tomaterna var från Hemköp.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Hehe! Det är en snöskoter med däck överallt. Fick tag på den av en bekant som är mer vild än tam. Tänkte ha den som fyrhjuling men den är lite klumpig för det, plus att den saknar back. Klurar lite på hur att lösa det. Men det är en rolig maskin, lite udda körkänsla eftersom den inte har någon fjädring bak och framhjulen sitter fast på en fjädring endast. Ligger väl på en skala mellan livsfarlig och vansinnig, men lite skoj måste man väl få ha.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Denna och @Aka_The_Barf SAAB är nog lätt mina favoriter på senare tid.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Lite toalett-litteratur!

<Uppladdad bildlänk>

Får väl nästan ses som en klassiker nu. Minns att 4chan tipsade om den för ett decennium sedan ca. En intressant läsning.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Får väl nästan ses som en klassiker nu. Minns att 4chan tipsade om den för ett decennium sedan ca. En intressant läsning.

Rätt trevlig läsning! Har kommit såpass långt att den börjar bli lite av en utmaning att läsa, men gillar den änsålänge!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Dags att återgå till topic!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Denna och @Aka_The_Barf SAAB är nog lätt mina favoriter på senare tid.

En ny rostfri plåt för att göra nya stoppbrickor av. Bauhaus hade inte den vanliga plåten så det blev fin plåt.

Nu ska dom bara "skäras" ut också.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag har haft anslutningsproblem hemma i lite mer än en vecka nu, det går från att fungera kanon till att stänga av helt. Det går streama och surfa men spelar jag så bryter det var 5-10minut, ping går från 20 till ca 50 när detta händer och till slut tappas anslutningen innan den hoppar igång efter några sekunder igen. Isp säger dom inte ser något fel. Jag kör fiber som nätverk hemma, jag har bytt kablar och sfp+ moduler med samma resultat. Så nu fick det bli att testa ny router. Den gammla usg pro 4 var ju ändå dags att uppgradera så det fick bli efterföljaren uxg-pro och hoppas det rättar till sig. Det har i loggar synts att det varit något skumt med dhcp där olika enheter fått samma ip tilldelat trots att dessa enheter ska få det via dhcp. (Har inte manuellt ställt in dom på fast ip i varken enhet eller router)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Jag har haft anslutningsproblem hemma i lite mer än en vecka nu, det går från att fungera kanon till att stänga av helt. Det går streama och surfa men spelar jag så bryter det var 5-10minut, ping går från 20 till ca 50 när detta händer och till slut tappas anslutningen innan den hoppar igång efter några sekunder igen. Isp säger dom inte ser något fel. Jag kör fiber som nätverk hemma, jag har bytt kablar och sfp+ moduler med samma resultat. Så nu fick det bli att testa ny router. Den gammla usg pro 4 var ju ändå dags att uppgradera så det fick bli efterföljaren uxg-pro och hoppas det rättar till sig. Det har i loggar synts att det varit något skumt med dhcp där olika enheter fått samma ip tilldelat trots att dessa enheter ska få det via dhcp. (Har inte manuellt ställt in dom på fast ip i varken enhet eller router)

<Uppladdad bildlänk>

Jag har exakt samma problem 😮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epsilon:

Jag har exakt samma problem 😮

Det skulle vara intressant att få veta följande.
vad har du för leverantör?
vad har du för utrustning?
vilken speltjänst använder du?

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

Det blev en röjsåg av det gamla hederliga märket Jonsered som sedan döptes om till Husqvarna. Nu ska jag sätta igång och röja vår egna strand... om det blir lite svalare ute.

större bild: https://i.postimg.cc/CMnRjjG5/jonsered-fc-2145-s.jpg

Visa signatur

Öland är faktiskt ett ganska coolt landskap att bo i. Vanligtvis svala vårar och milda höstar, varma somrar och milda vintrar. Öland kallas ju allmänt för "solen och vindarnas ö" och visst kan det blåsa och förvandla Kalmarsund och Östersjön till ett rytande inferno. Men vanligtvis blåser det betydligt MINDRE än 30 dagar per år.
Cheers... Oland4ever.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Det skulle vara intressant att få veta följande.
vad har du för leverantör?
vad har du för utrustning?
vilken speltjänst använder du?

Tele2, bytte till deras C3 hub och jag tror problem började då, kör spel typ endast via steam.

Nu har jag byt til C2 hub. Får se hur det blir.

Permalänk
Medlem

Kom ett litet paket nu på kvällskvisten, arduino startpaket, känndes smidigare att köpa detta framför att köpa var sak löst.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epsilon:

Tele2, bytte till deras C3 hub och jag tror problem började då, kör spel typ endast via steam.

Nu har jag byt til C2 hub. Får se hur det blir.

A ok, tackar, jag bytte precis till ownit så jag har funderat på om det kan vara orsaken.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Ett par nya lurar

Visa signatur

WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15
LT: MacBook Pro 14" 16/512
Min fotosida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alu:

Ett par nya lurar

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Också sugen på dessa, har P7 Wireless idag. Väldigt snygga dessutom, älskar färgen!

Permalänk

85" NeoQLED fick ersätta gamla 75" tvn 🙂
Den hamnade lite för långt ner för använde samma väggfäste som gamla tvn, ska flytta upp den lite någon dag när jag orkar 🙄

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Också sugen på dessa, har P7 Wireless idag. Väldigt snygga dessutom, älskar färgen!

Jag känner mig nöjd med dessa.
+Riktigt sköna. Bra batteritid. Riktigt bra ljud (när jag jämför med vad jag haft innan). Fysiska knappar istället för touch. Övergång mellan enheter fungerar utmärkt (just nu iaf). Färgen
-Inte toppklass när det gäller ANC (få som klår Sony ;P). Ingen IPX rating vad jag kan se, men inget som påverkar min användning.

Har tidigare haft Sony WH-1000XM2 och sen WH-1000XM4, men min kära fru "lånade" mina WH-1000XM4.
Jag kikade på XM5, men har upplevt Sony lite buggiga när de ska koppla över mellan enheter och andra skumma saker som att funktionen där de automatiskt går över till "transparency mode" återställer sig själv i appen med jämna mellanrum. Läste på flera ställen att XM5 har helt adaptiv ANC, dvs att man tex inte själv kan sätta ANC till max hela tiden i appen, vilket flera upplevde problem med.

Så jag googlade runt lite, läste recensioner och hittade sen dessa på HiFiklubben för 3700:-, vilket var i klass med XM5 nu när de också är på rea.

Visa signatur

WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15
LT: MacBook Pro 14" 16/512
Min fotosida

Permalänk
Medlem

Felsökning av nätverk fortsätter, 2x 10gig sfp+ moduler samt 2 rengöringspennor för olika fiber anslutningar.
Fan snart har jag bytt ut hela nätverket hemma.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Felsökning av nätverk fortsätter, 2x 10gig sfp+ moduler samt 2 rengöringspennor för olika fiber anslutningar.
Fan snart har jag bytt ut hela nätverket hemma.

<Uppladdad bildlänk>

Är det inte bättre att försöka lokalisera problemet än att byta ut saker tills det fungerar? Båda sätt fungerar men det enda brukar bli dyrare

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Är det inte bättre att försöka lokalisera problemet än att byta ut saker tills det fungerar? Båda sätt fungerar men det enda brukar bli dyrare

Jo det kan man tycka, men när man pricis tror man hittat felet så kommer det tillbaka. problemet är att felet inte är konstant vilket gör det svårt och väldigt tidskrävade att lokalisera.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Jo det kan man tycka, men när man pricis tror man hittat felet så kommer det tillbaka. problemet är att felet inte är konstant vilket gör det svårt och väldigt tidskrävade att lokalisera.

Aha ja då blir det lite svårare

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.