Permalänk
Avstängd

FSR 3 på Xbox?

Någon som vet om Xbox kan köra FSR 3? Dom flesta skriver att Xbox kommer få FSR 3 men även endel skriver att Xbox inte kommer att få FSR 3.

Enligt mig själv ser det ju lovande ut eftersom även äldre grafikkort ska få FSR 3 vilket gör FSR 3 så unikt mot DLSS. Detta gör ju då att Xbox S/X kommer ju få FSR 3

Rubrik förtydligad. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av jontebula:

Någon som vet om Xbox kan köra FSR 3? Dom flesta skriver att Xbox kommer få FSR 3 men även endel skriver att Xbox inte kommer att få FSR 3.

Enligt mig själv ser det ju lovande ut eftersom även äldre grafikkort ska få FSR 3 vilket gör FSR 3 så unikt mot DLSS. Detta gör ju då att Xbox S/X kommer ju få FSR 3

Med tanke på att fsr 2.2 funkar till mer eller mindre alla modernare grafikkort och gpun i både xbox och playstation är mer eller mindre ett rx 6700 om jag minns rätt så varför skulle 3.0 inte komma till konsolerna? Kommer nog bli helt upp till spelutvecklarna att välja om dom vill implementera det i sina spel eller inte.

Men med tanke på hur mycket dlss försämrar bilden och fsr är aningen sämre så kan jag inte tänka mig att varken dlss 3 eller fsr 3 kommer va en rolig upplevelse...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av jontebula:

Eftersom vi i dagsläget inte vet exakt när FSR 3 kommer eller hur det kommer att fungera är det svårt att svara på. Utifrån vad vi vet idag så ska det gå rent tekniskt men antar att vi får se i slutet av året eller under nästa år.

Permalänk
Avstängd

Tror du att Starfield blir det första spelet med FSR 3 ska ju ha FSR 2.2 eller om det är 2.3 redan från start. Menas det att FSR på Xbox ALLTID är på och går inte stänga av i Starfield?