Permalänk
Medlem

Edge kraschar

Någon annan som har problem med att microsoft edge kraschar då och då. Inte så ofta för mig, men händer oftast när jag precis gått in på någon sida och ska ställa mig i ett fält och skriva. Har bara ett addon som är en adblocker har bytt ut den mot en annan adblocker för att försöka få bort problemet men samma sak tyvärr. Idéer?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D - Deepcool AS500 Plus - MSI MAG B650.
GPU: RTX 4090FE 24 GB GDDR6X
RAM: 64GB DDR5 CL30 6000MHz - DRIVE: Kingston Fury Renegade M.2 SSD Gen 4 2TB.
MONITOR: Super UltraWide 49" Samsung Odyssey OLED G9
CASE: Fractal Design Torrent Compact RGB - Nätagg: MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem

Hm. Det enda jag kan komma på, är att installera om Microsoft Edge.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyth0nym:

Någon annan som har problem med att microsoft edge kraschar då och då.

Nej, men jag hade ett annat problem där en Reset av Edge inte hjälpte, inte heller att installera Edge på nytt.

Då hittade jag tipset att via Utforskaren gå till C:\Users\UserName\AppData\Local\Microsoft\Edge och helt enkelt radera den mappen inkl allt innehåll. Nu ryker precis allting i Edge och nästa gång du startar Edge så är det som om du startar den för första gången.

Alla bokmärken ryker, så ta en backup/exportera på dom innan så att du enkelt kan importera dom igen. Alla inställningar du gjort i Edge ryker dom med och kommer nu att gå tillbaks till default vilket kan vara bra att veta. (Det sista är tex något som inte händer vid en vanlig ominstallation.)

Problemet jag hade löstes först nu, så det kan vara värt att testa för dig om inte en ominstallation skulle räcka.