Twitter byter namn till X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Det uttalas "Kyle".

Hur i h****** kan X Æ A-12 uttalas "Kyle"?? Något binärt skämt jag inte fattar??

Det är "exäatwelve", och därmed basta!
[/quote]

Mer rimligt uttal i min värld med!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Vi tjatar mycket på att företag ska tänka på miljön här på sc men ändå är Musk inte smart trots att han ställt om hälften av bilbranschen till ”fossilfritt”.

Och Linus Torvalds utvecklade en operativsystemskärna som används typ överallt i dagsläget, han är inte bäst på allt för det.

Elon Musk grundade varken PayPal eller Tesla, även om han gärna vill att folk tror det, och om man vill se lite mindre genomtänkta projekt är det ju bara att kolla på HyperLoop och The Boring Company.

ALLA kan göra korkade grejjer, tidigare meriter gör dig liksom inte immun.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Man ska inte behöva skaffa ett konto bara för att läsa vad folk skriver.
Det enda jag använder Twitter för är för att få reda på om en stream ska vara eller om den kommer skjutas upp något.
Skriver aldrig och har aldrig gjort. Skulle aldrig falla mig i smaken att kräva konto av någon som bara vill ta del av information.

Varför inte? Varför ska en privat plattform vara öppen för alla att läsa och ta del av det som skrivs där? Det är ju helt bakvänt att tycka att en privat plattform ska vara tillgänglig till allt och alla, som vill läsa. Ska dom också tillhandahålla enhet för att läsa denna information?
Tycker du samma sak om annat som är privat men som innehåller information? En bok? Ska alla böcker också vara tillgängliga för alla att läsa utan motkrav?

Verkar som du skulle behöva ha ett konto så du kan få notiser samt även få läsa den informationen du vill åt.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Varför inte? Varför ska en privat plattform vara öppen för alla att läsa och ta del av det som skrivs där? Det är ju helt bakvänt att tycka att en privat plattform ska vara tillgänglig till allt och alla, som vill läsa. Ska dom också tillhandahålla enhet för att läsa denna information?
Tycker du samma sak om annat som är privat men som innehåller information? En bok? Ska alla böcker också vara tillgängliga för alla att läsa utan motkrav?

Verkar som du skulle behöva ha ett konto så du kan få notiser samt även få läsa den informationen du vill åt.

Det är väl snarare så att det är Twitters ensak hur tjänsten fungerar, snarare än att det är "bakvänt" hur den traditionellt fungerade (vilket väl får anses ha varit klart fördelaktigt, men det verkar vara slut med det nu).
Självklart gillar inte folk förändringar till det sämre, men det betyder inte nödvändigtvis att de inte "får" göra dessa om de nu vill det.

(På samma sätt tycker jag inte det är "bakvänt" att man t.ex. kan läsa Sweclockers forum utan konto.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mirialia:

Lol, han måste ju ha köpt upp det för att rasera det. Leka lite. Påverkar ju inte hans liv eller framtid.

Grejen är, att han har inte 44 miljarder dollar. Särskilt inte 44 miljarder dollar han bara kan sätta sprätt lägga i en stor hög och tända eld på på sådär bara.

Han tvingades sälja mängder med aktier vilket sänkte kursen på speciellt Tesla väldigt mycket, samt skramlade ihop investerare som hjälpte honom genomföra köpet. De vill nog åtminstone ha tillbaks sina pengar iallafall, även om poängen med att investera är att de faktiskt ska växa. Rasera hela företaget med flit är ju dock inte förenligt med ens det förstnämnda...

Så nog lär detta påverka honom, på ett eller annat vis.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att han inte får trademark på det, allt för generiskt.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det är väl snarare så att det är Twitters ensak hur tjänsten fungerar, snarare än att det är "bakvänt" hur den traditionellt fungerade (vilket väl får anses ha varit klart fördelaktigt, men det verkar vara slut med det nu).
Självklart gillar inte folk förändringar till det sämre, men det betyder inte nödvändigtvis att de inte "får" göra dessa om de nu vill det.

(På samma sätt tycker jag inte det är "bakvänt" att man t.ex. kan läsa Sweclockers forum utan konto.)

Det är bakvänt att tycka att det ska vara så. Bara för att något har "traditionellt" fungerat på ett visst sätt betyder inte att det är något man sen ska förvänta sig. Facebook var 100% öppet förut när det kom, jag själv var en av dom som lurkade där i början, sen började dom låsa ner lite för oss icke inloggade och då skaffade jag ett konto. Eftersom jag inte kan förvänta mig att en tjänst ska vara tillgänglig till alla och jag vill fortfarande se och läsa folks inlägg och profiler samt börja prata med folk.

Folk behöver inte gilla förändringar, det är inte bakvänt att bli upprörd över en förändring. Det blir nog alla på en viss nivå när en förändring gör att något blir annorlunda för en, även jag.
Det är att man blir upprörd och tycker bolaget gör fel som "låser" ner sin tjänst till att kräva konto, som är bakvänt. Kommer aldrig förstå folk som förväntar sig och kräver att privata saker ska vara gratis och inte kräva något motkrav för att få nyttja.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Jag hoppas att han inte får trademark på det, allt för generiskt.

De hade ett trademark för det i första läget: https://tmsearch.uspto.gov/bin/showfield?f=doc&state=4803:z6m...

Men nu: https://tmsearch.uspto.gov/bin/showfield?f=doc&state=4803:z6m... (se t.ex. https://www.worldtrademarkreview.com/article/banksy-of-tradem... )
Visserligen då i en annan bransch, men verkar ju stökigare iaf.

Dock verkar det ju inte vara några problem att registrera det...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av NcLr:

Hur i h****** kan X Æ A-12 uttalas "Kyle"?? Något binärt skämt jag inte fattar??

Det är "exäatwelve", och därmed basta!
[/quote]

Mer rimligt uttal i min värld med!

De refererar till tv-serien Kyle XY. Tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Och Linus Torvalds utvecklade en operativsystemskärna som används typ överallt i dagsläget, han är inte bäst på allt för det.

Elon Musk grundade varken PayPal eller Tesla, även om han gärna vill att folk tror det, och om man vill se lite mindre genomtänkta projekt är det ju bara att kolla på HyperLoop och The Boring Company.

ALLA kan göra korkade grejjer, tidigare meriter gör dig liksom inte immun.

Ja Steve Jobs misslyckades också med ett antal projekt, inte bara som så att man snubblar och landar i en guldgruva. Vad var Tesla innan Musk köpte upp den?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ryssfemma:

Vad var Tesla innan Musk köpte upp den?

En pytteliten sportbilstillverkare på ruinens brant mer eller mindre, känd enbart pga deras enda produkt var elektrisk istf av prutt-prutt-varianten.

Permalänk
Skrivet av Ryssfemma:

Vi tjatar mycket på att företag ska tänka på miljön här på sc men ändå är Musk inte smart trots att han ställt om hälften av bilbranschen till ”fossilfritt”.

Nåja nu är knappast elbilar, eller ngt alls för den delen fossilfritt om man tar med hela produktionskedjan när man räknar på klimatutsläpp. Det här med att ngt kan vara "netto noll" är trams. Det är helt enkelt för komplicerat att räkna på det. Ta bara den smutsiga tillverkningen av batterier för elbilar som exempel, det är knappast miljövänligt. Plus att jag tycker att det är direkt korkat att alla ska börja köra med litium batterier då den processen för att bryta den råvaran är direkt skogstokig. För att inte tala om att det inte är ngn oändlig resurs heller. Det är då bara en av mineralerna som behövs. Inte helt lätt att vara konsument idag om man nu ska vara klimatsmart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

En pytteliten sportbilstillverkare på ruinens brant mer eller mindre, känd enbart pga deras enda produkt var elektrisk istf av prutt-prutt-varianten.

Felaktigt. Även om Musk inte grundade bolaget så investerade han i det väldigt tidigt. Den eldrivna Lotus Elise lanserades flera år senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr42:

Först trodde jag att du hade skrivit ett rolig sarkastisk inlägg då den var så proppfull av floskler, hype, okunskap och konspirationsteorier. Sen läste jag ett annat inlägg du hade gjort och det känns nu lite läskigt att det finns folk som hoppas på att det du skriver blir verklighet. Truth social kanske skulle vara något för dig. *smh*

Finns ingen okunskap. Musk är en golden goose som vi ska bevara med alla medel.
Han tillåter människor vara omanipulerade männinskor på X. Att vi dessutom får en konstant utvecklande state of the art AI plattform i bakgrunden till X som inte vill manipulera oss är så fantastiskt att man blir tårögd.

Det största imperiet som människan någonsin skådat är påväg att bli verklighet med X och det är med rätt person och personal i spetsen som faktiskt står på folkets sida och som man verkligen vill ska lyckas och som man backar till 10000%. Privat bolag som inte regeringar, myndigheter och blackrock har sina klor i. Vi är äntligen skyddade från storaktieägarnas röster och inflytande av agendor.

IP Only till en skala av en miljard är vad X är.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av car2ns:

Varför inte? Varför ska en privat plattform vara öppen för alla att läsa och ta del av det som skrivs där? Det är ju helt bakvänt att tycka att en privat plattform ska vara tillgänglig till allt och alla, som vill läsa. Ska dom också tillhandahålla enhet för att läsa denna information?
Tycker du samma sak om annat som är privat men som innehåller information? En bok? Ska alla böcker också vara tillgängliga för alla att läsa utan motkrav?

Verkar som du skulle behöva ha ett konto så du kan få notiser samt även få läsa den informationen du vill åt.

Klart det ska vara fritt fram för alla att läsa böcker. Jag visste för övrigt inte att Twitter marknadsfört sig som en ”privat” plattform då det hela tiden varit öppet för alla. I stort sätt alla sidor på nätet fungerar på det sättet att man kan få tillgång till information utan att ha ett konto, även Twitter var där inkluderad förut men inte längre.

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem

Liknar X-Windows loggan väldigt mycket

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

All kommunikation från myndigheter faller under offentlighetsprincipen.
Vi har dessutom statsråd som skriver dygnet runt på dessa plattformar.

Jag vill veta vad MUST har för detaljer om kriget i Ukraina och vad för information Försvarsmakten inhämtar under flygningarna utanför Ukraina och Belarus.

VARFÖR LYSSNAR DE INTE PÅ MIG. Jag har rätt enligt offentlighetsprincipen!!! Jag betalar skatt!!

Skämt och sido så är det väl knappast vad statsråden skriver på andra plattformar som offentlighetsprincipen täcker utan saker som sker inom myndigheter - exempelvis mail som skickats dit. De gör ju intervjuer med TV också, och det är information som även kan vara svår att få tag i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danneb:

Varför blir så många upprörda över ett namnbyte?

Nyhet: Sweclockers byter namn till Folksomkandata.se.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

”X” var coolt på 90-talet. Känns väldigt retro/bakåtsträvande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Nyhet: Sweclockers byter namn till Folksomkandata.se.

Det där är ju en briljant idé. @edin ?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Finns ingen okunskap. Musk är en golden goose som vi ska bevara med alla medel.
Han tillåter människor vara omanipulerade männinskor på X. Att vi dessutom får en konstant utvecklande state of the art AI plattform i bakgrunden till X som inte vill manipulera oss är så fantastiskt att man blir tårögd.

Det största imperiet som människan någonsin skådat är påväg att bli verklighet med X och det är med rätt person och personal i spetsen som faktiskt står på folkets sida och som man verkligen vill ska lyckas och som man backar till 10000%. Privat bolag som inte regeringar, myndigheter och blackrock har sina klor i. Vi är äntligen skyddade från storaktieägarnas röster och inflytande av agendor.

IP Only till en skala av en miljard är vad X är.

Vad svamlar du om egentligen? Minus konspirationsteorierna är ju dina inlägg typ bara en copy-paste av hur de själva försöker sälja in det

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Varför inte? Varför ska en privat plattform vara öppen för alla att läsa och ta del av det som skrivs där? Det är ju helt bakvänt att tycka att en privat plattform ska vara tillgänglig till allt och alla, som vill läsa. Ska dom också tillhandahålla enhet för att läsa denna information?
Tycker du samma sak om annat som är privat men som innehåller information? En bok? Ska alla böcker också vara tillgängliga för alla att läsa utan motkrav?

Verkar som du skulle behöva ha ett konto så du kan få notiser samt även få läsa den informationen du vill åt.

De får självklart göra vad de vill. Men har man en sådan monopol liknande position som de har så har man ändå vissa skyldigheter.
Men föhoppningsvis så poppar det upp bättre tjänster för snabb information nu när Twitter är låst.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Nyhet: Sweclockers byter namn till Folksomkandata.se.

@edin Nytt förslag:
Datornördar.se

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Vad svamlar du om egentligen? Minus konspirationsteorierna är ju dina inlägg typ bara en copy-paste av hur de själva försöker sälja in det

https://i.imgur.com/afPE1np.png

Ja det stämmer att dom säljer in det så för att dom är väldigt transparanta. Elon värderar sitt ord mer än sitt liv.
När dom skriver något sådant så finns det inget att fundera över, läsa mellan raderna eller misstolka. Det är precis som det står i texten.

Permalänk
Medlem

Min slutsats blir att du antingen är ett outtröttligt troll eller fullkomligt hjärntvättad

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Belgaar:

Ja det stämmer att dom säljer in det så för att dom är väldigt transparanta. Elon värderar sitt ord mer än sitt liv.
När dom skriver något sådant så finns det inget att fundera över, läsa mellan raderna eller misstolka. Det är precis som det står i texten.

Troll alert

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Skämt och sido så är det väl knappast vad statsråden skriver på andra plattformar som offentlighetsprincipen täcker utan saker som sker inom myndigheter

Det statsråden skriver på sociala medier inom ramen för sin roll på en myndighet räknas absolut som offentlig handling. Inga konstigheter med det. Det betyder dock inte att informationen måste ligga helt publik utan ska finnas ordnad och tillgänglig att lämnas ut vid begäran.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Tycker Asmongold ställde den viktigaste frågan när det kommer till namnbytet:

Citat:

So if Twitter is getting renamed to X, what do we call videos on Twitter now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Snubben namngav sin son till X Æ A-12 så ribban var väldigt låg till att börja med.

Vad har du med det att göra vad han döpte sin son till?
X Æ A-12 godkänns inte enligt kalifornisk lag.

Så han heter inte det egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meowi:

Troll alert

Och jag anser at alla som gör sin egen tolkning är troll alerts.
Så du menar att vi ska lita på din fantasi istället för vad företaget säger själv? patetiskt