Futurama kommer tillbaka... igen

Permalänk
Medlem

Blir det att se ikväll

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Musikälskare

Underbart!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Släpper de hela säsongen direkt?

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Släpper de hela säsongen direkt?

Nej, ett avsnitt i veckan.

Ska bli kul om inte annat så för nostalgifaktorn!

Bite my shiny metal ...

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Saknat "bite my metal shiny ass"

Ångrar inte jag slog till på årsabonnemang när det var som billigast

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Släpper de hela säsongen direkt?

Nej, det blir ett avsnitt i veckan, så sista avsnittet för säsongen släpps i slutet av september (10 avsnitt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Nej, ett avsnitt i veckan.

Ska bli kul om inte annat så för nostalgifaktorn!

Bite my shiny metal ...

Ett i veckan? Fan tänkte ju sträckkolla allt på en gång ju. Snacka om dagens ilandsproblem 🤣

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ett i veckan? Fan tänkte ju sträckkolla allt på en gång ju. Snacka om dagens ilandsproblem 🤣

Samma här. Väntar väl ut denna och Ahsoka, sen blir det binge!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Samma här. Väntar väl ut denna och Ahsoka, sen blir det binge!

Amen!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Var ett bra avsnitt. Nu kollar jag om resten av serien resten av veckan

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Älskar futurama, men den nya serien Disenchanted är oxå super skön.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Kul! Kollar just nu igenom den för femtioelvte gången.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Trevligt att det kommer mer avsnitt, men jag kommer absolut inte sitta bänkad. Är avsnitt färskvara så är dom inte tillräckligt bra.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Såg trailern häromveckan och blev lite rädd. Stor del varför jag gillade Futurama var dess tidlösa karaktär, såg det inte när det begav sig utan första gången typ 2015.
Nu såg både ”Corona” grejer och Alexa skämt och det kändes inte Futurama för mig. Kändes lite Simpsons drag på det.
Tänker hålla mig tills säsongen är släppt och se hur det blir bemött. Har hellre kvar mina bra känslor för serien om den är kass än att riskera att bli djupt besviken.
Då kan jag bara låtsas som att det inte finns några nya med gott samvete.

Vissa saker ska ha ett slut. Tyckte den slutade bra och lagom förra gången.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Hedersmedlem

Good news everyone!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Relativt bra måste jag säga, känns som de håller nivå för min del

Det finns på Disney+ alltså om ni inte visste

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Såg trailern häromveckan och blev lite rädd. Stor del varför jag gillade Futurama var dess tidlösa karaktär, såg det inte när det begav sig utan första gången typ 2015.
Nu såg både ”Corona” grejer och Alexa skämt och det kändes inte Futurama för mig. Kändes lite Simpsons drag på det.
Tänker hålla mig tills säsongen är släppt och se hur det blir bemött. Har hellre kvar mina bra känslor för serien om den är kass än att riskera att bli djupt besviken.
Då kan jag bara låtsas som att det inte finns några nya med gott samvete.

Vissa saker ska ha ett slut. Tyckte den slutade bra och lagom förra gången.

Fast Futurama har ju drivit med popkultur och dåvarande händelser sen start. Iron Chef, Napster, oljeläckor, flertalet kändisar, klimatdebatt med Al Gore, iphones, osv. Generellt genomsyrar det inte hela avsnitten utan blir en slags set-up. Kanske kändes det inte så om du var säg en ung tonåring när du började titta?

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ett i veckan? Fan tänkte ju sträckkolla allt på en gång ju. Snacka om dagens ilandsproblem 🤣

Mmm du får helt enkelt vänta.
Och få nu inga idéer om att snabba upp tiden som professorn

Chronitons bör stanna i tempus nebulosan

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Mmm du får helt enkelt vänta.
Och få nu inga idéer om att snabba upp tiden som professorn

Chronitons bör stanna i tempus nebulosan

Och det tror jag har tid med ?
Aja, får bli att vänta och seriekolla alla avsnitten, vore perfekt om man kunde göra det en sån här höstdag som det typ är nu i min hemstad...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Och det tror jag har tid med ?
Aja, får bli att vänta och seriekolla alla avsnitten, vore perfekt om man kunde göra det en sån här höstdag som det typ är nu i min hemstad...

Ja helt klart! Jag väntar otålmodigt tills jag kan se alla. Känns som cartman som väntar på nintendo wii

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Ja helt klart! Jag väntar otålmodigt tills jag kan se alla. Känns som cartman som väntar på nintendo wii

Verkligen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Såg första avsnittet imorse, helt klart en bra start.
Fick vibbar till avsnitten förr, ser fram emot hur kommande avsnitt blir.

Kul att se nya futurama också igen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teddis:

Fast Futurama har ju drivit med popkultur och dåvarande händelser sen start. Iron Chef, Napster, oljeläckor, flertalet kändisar, klimatdebatt med Al Gore, iphones, osv. Generellt genomsyrar det inte hela avsnitten utan blir en slags set-up. Kanske kändes det inte så om du var säg en ung tonåring när du började titta?

Jo. Eller så kan det ju vara så att det som kändes väldigt aktuellt och tidsspecifikt vid en tidpunkt kändes ganska tidlöst efter tio-femton år (när OP såg det), om de verkligen lyckades träffa rätt liksom.

Permalänk
Medlem

Detta kan bli hur bra/dåligt som helst. Kommer titta oavsett.

Permalänk
Medlem

Har åkallat både etablerade och obskyra gudar att den skall dra igång igen varje gång den lagts ner. Hittils har det funkat! Men jag förblir nog ateist ändå...

Såg avsnittet direkt när jag kom hem från jobbet igår. Blev inte missnöjd. Enda jag blev fundersam på var rösten till Fry. Tyckte den var lite off. Nån annan som fick samma intryck?

Permalänk
Medlem

Futurama är nog serien jag lagt flest timmar på genom åren, så ska kolla ikväll. Man börjar ju bli medelålders, så tycker det är trevligt med ett avsnitt i veckan.

Sista säsongerna som kom hade ju faktiskt ett par dåliga avsnitt, vilket inte riktigt fanns i de tidiga säsongerna, så jag förväntar mig väl några den här vändan också. Men over-all tror jag ändå det blir bättre än väldigt mycket annat som produceras nu för tiden.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av macjolo:

Såg avsnittet direkt när jag kom hem från jobbet igår. Blev inte missnöjd. Enda jag blev fundersam på var rösten till Fry. Tyckte den var lite off. Nån annan som fick samma intryck?

Inte hunnit kolla än, men rösterna Billy West gör förändras en del över seriens gång. Hans röster är väl de mest avancerade och han är väl också äldst i gänget. Kanske inte kan få till den fullt ut längre? Måste vara spännande också att plocka upp en karaktär igen 10 år senare, oavsett hur skicklig man är.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"