Inför Starfield – Microsoft kortar testperioden för Game Pass

Permalänk
Melding Plague

Inför Starfield – Microsoft kortar testperioden för Game Pass

Det tidigare erbjudandet med 10 kronor för att testa Xbox Game Pass en månad kortas inför Starfield-lanseringen till 14 dagar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Betala mer för att inte äga? Känns som Netflix smittar av sig med sin hybris

Permalänk
Medlem

Hoppas vänner & familj kommer tillbaka snart utan galna prishöjningar....

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Tog de inte bort 10kr för första månaden för inte så länge sen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet inte hur många gånger jag aktiverat en månad för 10kr för att spela något.
Känns inte lönsamt så jag förstår varför.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Betala mer för att inte äga? Känns som Netflix smittar av sig med sin hybris

-Future is now old man.

''You shall own nothing and be happy''

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Vet inte hur många gånger jag aktiverat en månad för 10kr för att spela något.
Känns inte lönsamt så jag förstår varför.

Kan man göra det flera gånger med samma användar- eller kortuppgifter? Det låter otroligt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Kan man göra det flera gånger med samma användar- eller kortuppgifter? Det låter otroligt.

Konceptet i sig är inte orimligt. Jag har haft totalt fyra separata provmånader av Amazon Prime med samma konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Kan man göra det flera gånger med samma användar- eller kortuppgifter? Det låter otroligt.

De hoppas väl att man ska glömma det så de kan fakturera en "fullmånad" innan man avbeställer.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas Torsson:

Konceptet i sig är inte orimligt. Jag har haft totalt fyra separata provmånader av Amazon Prime med samma konto.

Se där!

Skrivet av Trihxeem:

De hoppas väl att man ska glömma det så de kan fakturera en "fullmånad" innan man avbeställer.

Ja, det låter logiskt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Dock betalar Amazon tillbaka om för de kvarvarande dagarna i månaden du betalt när du säger upp abonnemanget. så i mitt fall när jag missade att avsluta provtiden fick jag först betala en månadsavgift (det var så jag kom på att jag glömt säga upp) men sedan fick jag tillbaka allt utom för de 4 dagar jag av misstag fortsatt vara medlem.

Helt klart schyst, även om inte Amazon är mitt favorit företag i andra sammanhang.

tvivlar dock på att MS gör likadant, utan de har nog tanken att kunna debitera en full månad vid uppsägning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bacardi_avt:

Betalar dock Amazon tillbaka om för de kvarvarande dagarna i månaden du betalt när du säger upp abonnemanget. så i mitt fall när jag missade att avsluta provtiden fick jag först betala en månadsavgift (det var så jag kom på att jag glömt säga upp) men sedan fick jag tillbaka allt utom för de 4 dagar jag av misstag fortsatt vara medlem.

Helt klart schyst, även om inte Amazon är mitt favorit företag i andra sammanhang.

tvivlar dock på att MS gör likadant, utan de har nog tanken att kunna debitera en full månad vid uppsägning.

Ska du klandra Microsoft i förväg för att de agerar enligt det som står i avtalet? Om dom levererar en tjänst till dig som inte fungerar som förväntat så kommer du sannolikt kräva ersättning. Om du däremot säger upp ditt avtal så blir du upprörd om dom inte lägger det som goodwill med en del manuell handpåläggning, och fakturerar dig för en period du skrivit upp dig för?

Det här var ju bara konstigt gnäll utan substans.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bacardi_avt:

Dock betalar Amazon tillbaka om för de kvarvarande dagarna i månaden du betalt när du säger upp abonnemanget. så i mitt fall när jag missade att avsluta provtiden fick jag först betala en månadsavgift (det var så jag kom på att jag glömt säga upp) men sedan fick jag tillbaka allt utom för de 4 dagar jag av misstag fortsatt vara medlem.

Helt klart schyst, även om inte Amazon är mitt favorit företag i andra sammanhang.

tvivlar dock på att MS gör likadant, utan de har nog tanken att kunna debitera en full månad vid uppsägning.

Jag kan bekräfta att MS också ger tillbaka pengar om man säger upp sitt abonnemang efter debitering. Jag har sagt upp det en vecka efter om inte mer och fått tillbaka hela summan för hela månaden, även om jag använt det en vecka in redan.

Permalänk
Viking
Skrivet av Dreijer:

Kan man göra det flera gånger med samma användar- eller kortuppgifter? Det låter otroligt.

Ja. Jag har nog gjort det 5-6 gånger med samma konto.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Med nuvarande spelmarknaden där många spel bara spelas en kort period tycker jag detta fortsatt är en otroligt bra deal. Iofs kan väl Starfield vara ett sånt spel som man vill äga med moddningsmöjligheter. Men själv tror jag att jag nog kommer känna mig ganska klar med spelet efter att ha klarat ut det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spektra:

Ska du klandra Microsoft i förväg för att de agerar enligt det som står i avtalet? Om dom levererar en tjänst till dig som inte fungerar som förväntat så kommer du sannolikt kräva ersättning. Om du däremot säger upp ditt avtal så blir du upprörd om dom inte lägger det som goodwill med en del manuell handpåläggning, och fakturerar dig för en period du skrivit upp dig för?

Det här var ju bara konstigt gnäll utan substans.

Nu fattar jag inte vad du menar med gnäll, mer än att du gnäller för att jag på pekade att MS kanske inte gör på samma sätt som Amazon i detta fall. ett påpekande som jag dock inte stödjer på något då jag inte ingått något avtal med MS utan bara ger uttryck för en någorlunda vanligt antagande om stora multinationella företags agerande i dagens samhälle.

men du kanske jobbar på MS?

Permalänk
Medlem

Alla ska bara ha och ha tydligen. Att köra testperiod varje månad är ganska snyltigt. Kanske inte helt korrekt jämförelse men på frukttorget så får man ibland smaka på en jordgubbe, har du inte en avsikt att handla så ska du inte be om att få smaka på hela utbudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Betala mer för att inte äga? Känns som Netflix smittar av sig med sin hybris

the things you own end up owning you

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson