Dagarna är räknade för taskiga Xbox-spelare

Permalänk
Medlem

Kan man inte bara låta slöddret spela med varandra istället för att stänga av dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Så du menar att man ska acceptera att bli kallad för olämpliga saker, bli hotad och hatad för att få känna att någon faktiskt bryr sig om en och mena en väl?
Vilket toxiskt förhållande kommer du ifrån egentligen?

Nej. Vi ska aldrig tolerera intolerans:
<Uppladdad bildlänk>

Att bli kallad för olämpliga saker och bli hatad är en risk man alltid får ta om man vill bli omtyckt.
Hot är helt en annan sak.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Kanske är dags att dela upp communityn i olika läger.

Undrar hur det hade fungerat på forum som Sweclockers? Alla som kallar varandra skällsord får en egen trådsektion där de kan bråka medan alla andra har normala diskussioner.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Kanske är dags att dela upp communityn i olika läger.
Ett där man är "säker" och ett där folk inte bryr sig nämnvärt om folk skriker svärord av diverse anledningar.

Fuskare kan förpassas till sitt egna läger.

För egen del bryr jag mig inte om någon kallar mig för det ena eller det andra i stundens hetta. Jag är säker nog i mig själv att inte bry mig om det.
För andra och då speciellt barn kan jag förstå att det blir svårare, så då kanske en "säker" miljö är att föredra.
Samtidigt har jag själv lärt mig att bli säkrare i mig själv av det jag upplevt och jag är inte alls säker på att så vore fallet om jag bara haft positiva upplevelser.

I slutändan tror jag ändå att fler valmöjligheter är bättre än färre, så jag tror mer på uppdelning i olika läger än att alla ska samsas i samma läger.

Problemet med detta är att det kommer aldrig att fungera, kommer ändå vara individer som borde vara i den "säkra" miljön inte hamnar där.

Den typen av uppdelning under perfekta förutsättningar hade självklart varit det bästa. Men är nog omöjlig att uppnå med önskad effekt på plattformen.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Kanske är dags att dela upp communityn i olika läger.
Ett där man är "säker" och ett där folk inte bryr sig nämnvärt om folk skriker svärord av diverse anledningar.

Fuskare kan förpassas till sitt egna läger.

För egen del bryr jag mig inte om någon kallar mig för det ena eller det andra i stundens hetta. Jag är säker nog i mig själv att inte bry mig om det.
För andra och då speciellt barn kan jag förstå att det blir svårare, så då kanske en "säker" miljö är att föredra.
Samtidigt har jag själv lärt mig att bli säkrare i mig själv av det jag upplevt och jag är inte alls säker på att så vore fallet om jag bara haft positiva upplevelser.

I slutändan tror jag ändå att fler valmöjligheter är bättre än färre, så jag tror mer på uppdelning i olika läger än att alla ska samsas i samma läger.

Eller så är det kansle så tt folk bra behöver bete sig.
Tror heller inte det handlar om nått nån vräker ur sig i stridens hetta utan mer dumheter vissa individer sysslar med.
Råkat ut för i nåt spel när nån unge sprang omrking och skrek "nigga, fuck niggas, i hate niggas" osv.
Det är inget i stridens hetta utan rena dumheter.
Ut med skiten bara.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Att bli kallad för olämpliga saker och bli hatad är en risk man alltid får ta om man vill bli omtyckt.
Hot är helt en annan sak.

Jag kan vara omtyckt utan att ta emot hat. Är folk så känsliga att folk börjar hata på någon annan som spelar så bör man snarare skaffa en ny hobby som inte kretsar runt andra spelare. Kanske börja bygga flaskskepp eller något.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Problemet med detta är att det kommer aldrig att fungera, kommer ändå vara individer som borde vara i den "säkra" miljön inte hamnar där.

Den typen av uppdelning under perfekta förutsättningar hade självklart varit det bästa. Men är nog omöjlig att uppnå med önskad effekt på plattformen.

Ja fast då vet man ju rätt snabbt att man är i fel miljö tänker jag och ändrar på det.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Problemet med regler och även lagar mot "Hat", är att det är en väldigt luddig term som saknar klar och tydlig definition. Det är även sjukt många människor idag som även försöker hävda att legitim kritik mot en individ, en ideologi, en religion, skulle vara "Hat".

Om något räknas som hat eller inte är en åsiktsfråga i dagens samhälle och är inte objektivt, vilket regler MÅSTE vara.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem

Trevligt, borde vara standard överallt. Klarar man inte av att bete sig får man hitta på något annat. Det är i alltför stor utsträckning myndiga personer (ej att blanda ihop med vuxna) som håller på och beter sig på ett sätt som hade inneburit en ommöblering av ansiktet i det verkliga livet.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Moralpolisen i farten igen.
Fusk, javisst, men svordomar och hat bör man tåla om man är gammal nog för att få spela spelet.

Hur fungerar det med svordomar i olika språk? "Fan" är ju ingen svordom på engelska, men "slut" är det.

Svordomar anses nog okey om det används inom rimliga gränser, lite som i det vanliga livet. Hur du tycker att kasta runt på hat skall vara okey och något man skall behöva tåla att andra kastar ut på mig eller andra förstår jag inte och skulle aldrig acceptera IRL.

Själv tycker jag nog inte det är svårare än att vad som anses okey IRL borde vara vad som gäller bakom tangentbordet eller micen.
Fruktansvärt trött på alla som sitter och kastar skit, hat & hot i tex CS som jag spelade förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Problemet med regler och även lagar mot "Hat", är att det är en väldigt luddig term som saknar klar och tydlig definition. Det är även sjukt många människor idag som även försöker hävda att legitim kritik mot en individ, en ideologi, en religion, skulle vara "Hat".

Det kan jag hålla med om men nu är det Xbox Live-lobbyer vi pratar om och inte en kongress.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Problemet med regler och även lagar mot "Hat", är att det är en väldigt luddig term som saknar klar och tydlig definition. Det är även sjukt många människor idag som även försöker hävda att legitim kritik mot en individ, en ideologi, en religion, skulle vara "Hat".

Om något räknas som hat eller inte är en åsiktsfråga i dagens samhälle och är inte objektivt, vilket regler MÅSTE vara.

I en spellobby är det inte det minsta svårigheter att veta.
Snacka om att göra höna av en fjäder

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Problemet med regler och även lagar mot "Hat", är att det är en väldigt luddig term som saknar klar och tydlig definition. Det är även sjukt många människor idag som även försöker hävda att legitim kritik mot en individ, en ideologi, en religion, skulle vara "Hat".

Om något räknas som hat eller inte är en åsiktsfråga i dagens samhälle och är inte objektivt, vilket regler MÅSTE vara.

Verkligen. Det gör det inte enklare när alla har sin egen definition av vad hat är. Speciellt inte när det ändras över tid.

Jag har väl inte något direkt emot ett system likt det Microsoft utvecklar men då borde man också ge en legitim anledning till varför man får ett streck och inte bara ett meddelande om att man brutit mot ToS.
Det bör framgå väldigt tydligt exakt vad man gjort och hur det bryter mot ToS. För uppenbarligen borde man kunna försvara sig utifall att man blir flaggad till följd av felaktiga uppgifter.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Det är alltså helt okej med vapen och lemlästade kroppar, men när du ser en svordom eller elaka ord, då blir det problem?
Uppenbarligen har vi olika moralisk kompass och jag kan inte stödja någon form av censur oavsett hur välvillig den än må vara.
Vägen till helvetet är ju kantad av goda intentioner.

Att kräva att någon accepterar att bli kallad svordommar bara för att de vill spela online (oavsett ålder) ser jag inte förenligt med någon form av moral - snarare total avsaknad av det.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Officiell jultomte

En prick för fusk?
Varför inte permanent avstängd direkt?

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

I en spellobby är det inte det minsta svårigheter att veta.
Snacka om att göra höna av en fjäder

Skitsnack.

Rapporteringsverktyg missbrukas frekvent av människor i spel för att försöka tysta meningsmotståndare och förstöra för dem.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Problemet med regler och även lagar mot "Hat", är att det är en väldigt luddig term som saknar klar och tydlig definition. Det är även sjukt många människor idag som även försöker hävda att legitim kritik mot en individ, en ideologi, en religion, skulle vara "Hat".

Om något räknas som hat eller inte är en åsiktsfråga i dagens samhälle och är inte objektivt, vilket regler MÅSTE vara.

Det där är en åsikt

Permalänk

Tanken är bra, men gamla systemet var lite åt hållet.

Någon spelar och är bättre än de andra, personen behöver få många kills på en match för att vinna en archivement. Det innebär att många loosers blir sura på denna och då kommer rapportera personen för det grövsta som bara går att välja. T.ex hot, rasism etc till en spelare som är heltyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Att bli kallad för olämpliga saker och bli hatad är en risk man alltid får ta om man vill bli omtyckt.
Hot är helt en annan sak.

Hur mår du eg?

Att se eller höra svordomar är inte problemet. Att bli kallad saker å bli personligt påhoppad är däremot vad det handlar om.
Att det är en risk är irrelevant, det är fortfarande inte okej.

Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad, inte svårare än så, (vill du bli verbalt påhoppad å beter dig därefter kan du räkna med en ban då det, åter igen, inte är okej, oavsett regler, va trevlig mot andra, det är inget komplicerat).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Så du menar att man ska acceptera att bli kallad för olämpliga saker, bli hotad och hatad för att få känna att någon faktiskt bryr sig om en och mena en väl?
Vilket toxiskt förhållande kommer du ifrån egentligen?

Nej. Vi ska aldrig tolerera intolerans. Gör vi det så normaliserat sånt språk. Det är bara att se på alla amerikaner som nästan skryter över att de fick stryk som barn men "turned out fine". Det innebär inte att man ska acceptera att det finns.

Banter och hat ska inte läggas i samma korg, de inte på nåt sätt samma sak. Blizzard drog ju med det att folk som skrev ez blev bannade. Det är just vad man också kommer förbjuda här som nästa steg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Det där är en åsikt

Nej.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Så bara för att man är vuxen så ska man tollerera att bli trakaserad och hatad av olika slag? Det var en riktigt konstig åsikt.

Alltå, jag är förmodligen en person i en otroligt liten minoritet, men folk som gormar och skriker av ilska i den öppna VoIP-kanel när dom förlorar är halva charmen med onlinespel. Om man inte gillar sånt kan man stänga av öppna kanalen och bara köra i låsta kanaler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Det ironiska är ändå att du inte förstår det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Hårdare regler och nytt pricksystem ska göra Xbox-plattformen trevligare och mer öppen för spelare.

Läs hela artikeln här

mja de kommer nog förlora en del pengar.. Garanterat mer som gnäller on som inte tål det... Det är en del av tävling.. Sen är ju mindgames även det en del av spelet.

Kommer väl få mest mothug men att man inte kan säga vad man vill i en jävla virtuelvärld säger en hel jävla del om att allt är påväg åt helvete. Frihet finns snart inte i ordboken.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Det ironiska är ändå att du inte förstår det.

Eller så anser jag helt enkelt att du har fel.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Banter och hat ska inte läggas i samma korg, de inte på nåt sätt samma sak. Blizzard drog ju med det att folk som skrev ez blev bannade. Det är just vad man också kommer förbjuda här som nästa steg.

Att vara schyst mot varandra är A och O. Att däremot ropa "Men vad fan gör du?" är "banter", att reagera i stridens hetta. Att säga "dra åt helvete din jävla sopa" är inte banter. Det är bara otrevligt beteende.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Det ironiska är ändå att du inte förstår det.

Det är en åsikt från din sida..

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

att man inte kan säga vad man vill i en jävla virtuelvärld säger en hel jävla del om att allt är påväg åt helvete.

Vad är det för ord du vill att folk ska kunna få säga egentligen?

Får lite såna här vibbar från dig.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Trist att inte få uttrycka sig fritt.
Funkar su.k my di.k you Co.k su..er ?

Eller blir någon gebölen tåren?

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Hedersmedlem

Min första tanke var att detta kanske var lite väl hårt och att "man får ju tåla lite online"... sedan började jag tänka på min minderåriga dotter som inom några år kanske själv sitter online och spelar. (förhoppnings inte, då detta släkte är stolta singleplayerspelare)

Så jag är helt för detta.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||