Köper jag rätt PS5 - Hjälp mig att välja rätt variant av PS5!

Permalänk
Medlem

Köper jag rätt PS5 - Hjälp mig att välja rätt variant av PS5!

Köper jag rätt PS5 - Hjälp mig att välja rätt variant av PS5!

Tänker satsa på en ny Playstation för PS4 låter som en ångvält när det kör spel.
Såg att Clas Ohlson säljer Playstation PS5 Digital Edition och den är utan CD-Spelare och förmodar att man då måste ladda ned alla spel.

Har jag förstått det rätt?

NetOnNet har ett nedsatt pris på Playstation PS5 med cirka 800 kr och du får den för 6221 kr.
Den kommer med Blue-ray spelare och jag förmodar att jag kan köpa PS4 spel på CD och köra på denna konsol.
Stämmer det.

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Det är väl den här ovan som är en med vanligt utförande som man kan köra med spel som finns på CD.
Vill inte köpa fel konsol och tänkte passa på när priset är nedsatt så pass mycket.

MVH

Permalänk
Medlem

Den som du länkade från netonnet kan spela PS4 och PS5 spel på skiva.

Permalänk
Medlem

Tack det var det jag ville veta

Jippi ...

MVH

Permalänk
Medlem

Höll på att bli ett impulsköp... Dottern tyckte jag ska avvakta och prova köra med hörlurar för att slippa höra fläkten.... Ska prova....

Köpte Ps4/5 hårddisk som fungerar till båda 4 TB
För att det kanske blir PS5 iallafall
Köpte även några spel där vissa var begagnade

Ska köra lite först, men någon här kanske kan berätta om det är värt att investera i PS5
Själv har jag ingen aning men förmodar att grafiken och prestandan är bättre
Vill minnas att någon nämnde att PS5 är tystgående

Mvh

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av pompado:

Ska köra lite först, men någon här kanske kan berätta om det är värt att investera i PS5
Själv har jag ingen aning men förmodar att grafiken och prestandan är bättre

Skulle absolut köpa PS5 framför PS4 (Pro) idag. Utöver att PS4 är utgående så är fördelarna är bland annat:

  • Bakåtkompatibilitet med förbättrad prestanda i många spel

  • Lägre ljudnivå

  • Stöd för VRR samt 4K/120Hz

  • SSD från fabrik

  • Ultra-HD Blu-Ray

Samt den enorma fördelen att den finns att köpa ny. PS4 Pro tillverkas inte längre vad jag vet och alternativet som kvarstår då är PS4 Slim vilken går på ca 3800 kr som lägst idag. Det känns väldigt dyrt för en konsol som i grund och botten är tio år gammal. PS5 är betydligt mer kapabel och ger en rejäl förbättring även i PS4-titlar.

Kikar man på begagnatmarknaden går det fortfarande att göra en okej deal på PS4, men om man inte har en pressad budget så är PS5 verkligen värd de extra slantarna.

Permalänk
Medlem

Köp inte digital om du vet med 100% att du aldrig kommer bry dig om spelpriserna, du lär hitta framöver spel billigare på skiva än digitalt. Så ha det i åtanke bara.

Permalänk
Medlem

Om din PS4 låter mycket så kan du byta kylpastan på den! Om du är lite händig. Hadde en vän som gjorde det på sin och han sa att det var som natt och dag. 🙂

Ovaset vilken modell du har så kan det vara värt att tästa och samtidigt också blåsa rent från damm och sådant med. 🙂
Välj din modell i listan
https://www.ifixit.com/Device/Sony_TV_Console
Och välj sedan Thermal Paste och följ anvisningarna.

Edit: Nej du behöver inte köpa några nya delar även om ifixit värkar vilja det😮‍💨 så länge du är försiktig och inte tar söder något bara.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Om din PS4 låter mycket så kan du byta kylpastan på den! Om du är lite händig. Hadde en vän som gjorde det på sin och han sa att det var som natt och dag. 🙂

Ovaset vilken modell du har så kan det vara värt att tästa och samtidigt också blåsa rent från damm och sådant med. 🙂
Välj din modell i listan
https://www.ifixit.com/Device/Sony_TV_Console
Och välj sedan Thermal Paste och följ anvisningarna.

Edit: Nej du behöver inte köpa några nya delar även om ifixit värkar vilja det😮‍💨 så länge du är försiktig och inte tar söder något bara.

Tack, ska kolla länken och se om det är något man vågar sig på 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Tack, ska kolla länken och se om det är något man vågar sig på 😀

Det kommer inte hjälpa nämnvärt ändå.
PS4an är konstruerad för att låta som en jetmotor.

Permalänk
Medlem

Diskuterat med dottern och det blir förmodligen PS5
Den 18e Sep

Vågar mig inte på att mixtra med PS4

Mvh

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Det kommer inte hjälpa nämnvärt ändå.
PS4an är konstruerad för att låta som en jetmotor.

Det gjorde stor skillnad på min PS4 Pro när jag gjorde det för ett antal år sedan. Från jetmotor så fort konsolen startade till knappt störande fläkt ljud vid max belastning.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem