Starfield – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

16 timar and going, herrejösses vilken resa. Jag upplever inte laddning mellan världar som ett problem. knappt 1-2sek. M.2 SSD

Menar du att spelet är bra?

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

https://www.svd.se/a/9zdm7M/recension-sa-bra-ar-starfield-pa-...

ord och inga visor hos den recensenten. Har inte testat spelet men alla med konsol utan ssd kanske kan minnas ME2's ladd scener mellan alla delar av skeppet. Tydligen ska det vara mycket laddande överallt. Med dagens teknik borde det inte behövas mycket sådant. Speciellt inte för dom med väldigt bra hårdvara.

Får göra som med fallout 4 alltså vänta några månader tills alla talangfulla moddare fått fixa till spelet, lite standard när det gäller bethesda spel dessvärre.

Recensionen påminner lite om när jag skulle spela Cyberpunk 2077. Är det mig eller spelet det är fel på?

Riktigt tråkigt att städerna ska vara så små? Låter rent bedrövligt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Menar du att spelet är bra?

Nej sitter o lider timme efter timme. Japp spelet är bra

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Helt ospelbart för mig. Kollar jag runt lite snabbare än långsamt blir bilden en smetig sörja med fyrdubbel syn. Detta trots rörelseoskärpa och FSR avstängt.

Permalänk

Denna dök nyss upp i mitt flöde för den som vill prova optimera sin spelupplevelse:

Mvh,
WKL.

Visa signatur

<WKL:"En kodrad i taget!";/>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Nej sitter o lider timme efter timme. Japp spelet är bra

Vissa skriver att dom har spelat i 15 timmar innan spelet börjar bli bra. Roligt att du tycker om det.

Permalänk
Medlem

Grymt spel! Vill bara utforska mer och jag har typ bara varit på New Atlantis och har knappt rört main quest. Tog ett uppdrag nu för att transportera två nybyggare till en måne flera solsystem bort och ska utforska månen nu lite. Laddningsskärmen är nästan obefintlig. Jag menar verkligen 1-2 sekunder om ens det. Fallout 4 var hemskt när det kom till att ladda, men jag är glad att Starfield inte är på den nivån.

Är kul att se att svenska språket har överlevt i flera hundra år och tagit sig till galaxens ände Stötte på en karaktär alldeles i början när man kom till New Atlantis vid landningsbanan som drog några svenska fraser som, "Hallå", "Tjena", "Tja", och "Hur är läget?" vill jag minnas att de sa. De pratade engelska annars men slängde in något svenskt då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vissa skriver att dom har spelat i 15 timmar innan spelet börjar bli bra. Roligt att du tycker om det.

Ja gud ja, jag är så djupt inne i ett par sidequest att jag just nu inte alls följer mainquest. Jag gillar verkligen detta spel!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tillhör nog inte skaran spelet är avsett för. Kikat streams i ett par timmar för att verkligen försöka känna ett sug - men fy f*n vad tråkigt spel. Långsamt. Tråkigt.

Tur att det finns andra och glhf till er som gillar det

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Jag förstår att spel inte fyller allas ändamål hela tiden och smaken är som baken osv osv. Jag tycker dock att det är rätt viktigt att det faktiskt här i forumet publiceras inlägg av alla som spelar det som faktiskt gillar det! Det blir annars mest en kavalkad med inlägg av folk som inte gillar spelet medans det finns en större mängd folk som verkligen GILLAR spelet och som inte har några problem med det. Folk går in och läser en massa negativa inlägg medans andra bara spelar det och har skitroligt

Mina 5 ören!
Love it!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Helt ospelbart för mig. Kollar jag runt lite snabbare än långsamt blir bilden en smetig sörja med fyrdubbel syn. Detta trots rörelseoskärpa och FSR avstängt.

Vad för hårdvara har du, vilken upplösning har du på skärmen och vilka inställningar kör du på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Recensionen påminner lite om när jag skulle spela Cyberpunk 2077. Är det mig eller spelet det är fel på?

Riktigt tråkigt att städerna ska vara så små? Låter rent bedrövligt.

CP77 fastnade jag aldrig riktigt för. Försökte ett par timmar men det var inget för mig.

Får hoppas det finns lite större städer också. Det var ju givet att det inte skulle bli som todd sa men det kanske fått ta lite för många genvägar?
Fast det är väll som med allt idag, det fixas över tid och är klart om 5 år när alla spelar nått annat.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Efter drygt 4 timmar kan jag säga att jag gillar det! Tog semester imorgon för att hinna spela ordentligt!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Vad för hårdvara har du, vilken upplösning har du på skärmen och vilka inställningar kör du på?

Alltså, det här är inte ett problem med låg FPS.

Permalänk
Medlem

En sak jag stör mig på. Hur man dockar.
Det måste dom fixa till, alldeles för buggit. Gjorde så jag gav upp ett mission och höll på med annat istället

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag förstår att spel inte fyller allas ändamål hela tiden och smaken är som baken osv osv. Jag tycker dock att det är rätt viktigt att det faktiskt här i forumet publiceras inlägg av alla som spelar det som faktiskt gillar det! Det blir annars mest en kavalkad med inlägg av folk som inte gillar spelet medans det finns en större mängd folk som verkligen GILLAR spelet och som inte har några problem med det. Folk går in och läser en massa negativa inlägg medans andra bara spelar det och har skitroligt

Mina 5 ören!
Love it!

Så varje kommentar till en artikel ska bara kommenteras av de som gillar innehållet? Vilken transparens, djup och verklighetsförankring skulle det ge?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

spelat i minst 5 timmar nu.
spelet flyter på hur bra som helst med allt på ultra i 1440P med ett 4090 och ryzen 7 7700x, inge stuttering eller nått

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Så varje kommentar till en artikel ska bara kommenteras av de som gillar innehållet? Vilken transparens, djup och verklighetsförankring skulle det ge?

Det är helt ok att posta att man inte gillar spelet, men då får man kanske nöja sig med några kommentarer och sen sluta följa tråden. Om du bara är i tråden för att fortsätta gnälla inlägg efter inlägg, vad uppfyller det för syfte? Gå och spela något annat istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Så varje kommentar till en artikel ska bara kommenteras av de som gillar innehållet? Vilken transparens, djup och verklighetsförankring skulle det ge?

Nej det var inte vad jag skrev eller? Lyft upp ditt huvud och förstå vad jag menar! Det jag menade var att precis alla får skriva precis vad fan dom vill!!
Just nu är det precis som det var med CP2077 att det de inlägg som tar mest plats är av folk som inte vill spela det medans majoriteten sitter och njuter och inte har några problem. Det är lätt att bara hitta problemen medans majoriteten inte har problemen

Vi behöver faktiskt ibland också kommentera positivt också

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har börjat läsa lite i Starfield-wikin på Fandom.com, framför allt om bakgrunder och färdigheter.

Vad har ni som spelar redan valt för era "gubbar" och varför?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

833 spänn på steam och nog har jag inte missuppfattat att då får man gilla läget att den släpps på onsdag så man inte kan spela direkt? 1200 får man kasta upp om man vill gå steam vägen - I am getting to old for this shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Nej det var inte vad jag skrev eller? Lyft upp ditt huvud och förstå vad jag menar! Det jag menade var att precis alla får skriva precis vad fan dom vill!!
Just nu är det precis som det var med CP2077 att det de inlägg som tar mest plats är av folk som inte vill spela det medans majoriteten sitter och njuter och inte har några problem. Det är lätt att bara hitta problemen medans majoriteten inte har problemen

Vi behöver faktiskt ibland också kommentera positivt också

My bad

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag har börjat läsa lite i Starfield-wikin på Fandom.com, framför allt om bakgrunder och färdigheter.

Vad har ni som spelar redan valt för era "gubbar" och varför?

Man kunde välja lite olika men viktigt för mig med förmågan att övertala "persuasion" då jag vet att Bethesda spel oftast har dialogval där man ska övertala andra. Och jag kan säga att den färdigheten har kommit till nytta flera gånger redan. Sen även typ låsa upp saker eller ficktjuv. Ibland behöver man få tag i en nyckel eller nåt från någon karaktär.

Man kunde även välja frivilliga attributer som typ att man tillhör en falang mer än en annan, men det kom till priset av andra gillar dig mindre. Ville inte ha något sådant när jag börjar spelet utan ville vara neutral till en början. Så jag valde 3 st som ej påverkade mitt rykte i galaxen. Valde de när man får en bedåranda följare, ens föräldrar lever (har ej hälsat på dem ännu för då dras det pengar för deras uppehälle), och att man får bostad (inte besökt det heller då det kostar). Annars tar jag resten som det kommer och väljer sida och så. I Fallout gillade jag att spela på alla fronter för de olika grupperingarna fram tills man då kom till ett beslut där det kommer påverka storyn med de andra grupperingarna, och först då valde jag vilken sida jag ville stötta för att ta ner den andra. Lite kul får man ha liksom

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ja jävlar vad torsk jag är på spelet, är uppe i 20 timmar sedan i går......Send halp plix. Nyss var jag ute och vandrade på en planet som jag utforskade, hittade en liten bas med en landningsplatta, kom ett skepp och landade. Ville sig inte mer illa än att dom ombord råkade dö och när jag sprang dit för att hjälpa till så hamnade jag i cockpit och skeppet blev mitt helt plötsligt.

Det visar sig också att det är ett cargoship så jag dubblar min lastkapacitet bara sådär, fantastiskt. Helt jävla sjukt vad jag älskar detta spelet!

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Jag har börjat läsa lite i Starfield-wikin på Fandom.com, framför allt om bakgrunder och färdigheter.

Vad har ni som spelar redan valt för era "gubbar" och varför?

cyber runner.

i så gott som alla elder scroll spel så har jag älskat att sneaka mig fram och stealth killa, så när jag såg cyber runner som både hade sneak och theft så var det bara självklart att jag valde den.

perks lämnade jag dock orörd, visst, man får ju vissa fördelar, men även en del nackdelar som jag inte gillade.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

utforskningen i spelet är ju helt underbart. main questen känns som helt bortglömd då man studsar från planet till planet och det är lika spännande varje gång när man landar på en ny planet för man vet aldrig vad man kommer att hitta eller träffa på. bara min åsikt.
back to the game

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av loka04:

Vilken upplösning pratar vi om? Jag lirar i 4K med 10900K och 3090(inte så långt ifrån din pc) och fick ställa ner en del grafikinställningar för att hålla 50-60fps, dock i större städer droppar jag ner mot 40fps. Men absolut spelbart... Men ett 4090 vore ju nice 🤣

Citerar mig själv...
Men idag installerade jag en dlss mod och nu flyter spelet underbart och ser bra ut Högre grafik inställningar och höge fps 👌

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag har börjat läsa lite i Starfield-wikin på Fandom.com, framför allt om bakgrunder och färdigheter.

Vad har ni som spelar redan valt för era "gubbar" och varför?

Empatifylld Bountyhunter som har hjärta på plats men ändå girig att behöva pengar för en hjälpande hand. Så jag skulle beskriva min karaktär

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

Spelat sen kl 6 imorse och kan knappt slita mig från datorn.
Men satan va bra det är! Har verkligen grymt kul!
Men nu börjar man bli lite hungrig känner jag, så får bli en paus på någon timme
Rullar även på helt okej med allt maxat på datorn i sign på 3440*1440.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR