Logitech avtäcker G Pro X Superlight 2 – längre batteritid och lägre vikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Med tanke på vad Razer och Asus släppt på tangentbordsfronten så trodde jag att Logitech var på väg att göra liknande. För mig blir det en Azoth eller Blackwidow v4 75.

JAg som inte hängt med, vad är det Asus och Razer har som inte Logitechs nya KB hard?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzan:

Logitech har sämst kvalitet, det är uppenbart att de ser till så att de ska gå sönder efter ett tag. Kommer aldrig köpa Logitech igen.

Vet inte hur du behandlar musar men man måste vara varsam med dom, delikata grejer.

Min G403 Prodigy Wireless som jag köpte 2016 funkar bra än idag. Tror det var deras första trådlösa gamingmus. Batteriet håller idag ca 25 timmar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Tycker att logitechs bästa mus för mig är just g305, har superlight pro just nu men den känns för stor. 40G g305 med knappar på bägge sidor hade varit så awesome, å klart bättre än den stora super ligt pro som är typ som mx518 till formen.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

JAg som inte hängt med, vad är det Asus och Razer har som inte Logitechs nya KB hard?

De siktar sin in på custom keyboard scenen.
Levererar en bra upplevelse ”out of the box” men stora möjligheter och byta ut grejer själv.

Permalänk
Medlem

Har superlight idag v1 och det är by far den bästa musen jag använt, kör med powerplay musmatta så behöver aldrig ladda. Kommer definitivt att köpa v2 när, om min kastar in handduken.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Skulle min Pro X Superlight gå sönder av någon anledning kommer jag garanterat köpa uppföljaren.
Behöver inte tänka på att ladda med kabel, så att den har micro USB stör mig inte nämnvärt.
Grymt nöjd

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Var tvungen att kolla tre gånger om jag läst rätt, 4700kr för mus + tangentbord? Var sugen att investera till priset dök upp, det känns som minst 1500kr för mycket 😱

Permalänk
Medlem

Lägger min G Pro X Superlight på hyllan samt min powerplay . Har nu gått över helt till Pulsar superglide glas matta och Pulsar Xlite v2 mini efter att suttit med en superlight 2 i några dagar för att avgöra vilken det skulle bli. Pulsar har imponerat ett bra tag nu och jag har varit dum som väntat på att gå över. Kan också meddela att om ni redan sitter på superlight v1 så är uppgraderingen inte värd det enligt mig.

Får se om Xlite v3 mini blir värd en uppgradering när den väl kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzan:

Logitech har sämst kvalitet, det är uppenbart att de ser till så att de ska gå sönder efter ett tag. Kommer aldrig köpa Logitech igen.

det är relativt vanligt att bl.a. brytarna i möss hos Logitech kan dubbelklicka efter en tid. i Superlight, så ändrade de till en annan brytare för att lösa problemet. en vän fick problem med sin G Pro wireless och fick byta in den. sen skaffade hon superlight och blev kvitt med dubbelklickandet. även jag har inte alls råkat ut för några kvailtétsproblem med min superlight som jag har ägt i snart 3 år

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Du har ju redan idag HSK Pro 4k som känns lite som den optimum tech bygger. Synd att han inte har reviewat den.
Jag har den själv, helt underbar i spel med mycket tracking (tänk Apex Legends) men tyvärr för fladdrig för CS, så den ligger i lådan nu till förmån för Vaxee NP01-s.

<Uppladdad bildlänk>

Ja den där såg riktigt fin ut på alla sätt o vis, har ju dessutom dom två knapparna på sidan plus ett skrollhjul som Optimums inte har. Men tyvärr kostar även den där alldeles för mycket för min smak, typ en femhunka o jag hade köpt en direkt.
Men går lite i fundering själv på om jag ska försöka hitta nån hyfsat vettig (som min G203 eller bättre) som inte kostar alltför mycket o som har relativt litet PCB o sen leka lite med min 3D-printer för att se vad jag kan få till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Meh, kom igen och släpp ny G600 och G604 istället.

Och en G9x!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Är det bara jag som fortfarande vill ha tyngd i mössen? Förstår inte grejen med att de ska vara lätta och väga som en leksak från McDonalds.

Nej du. Här är en till.
Jag har tryckt i alla extra vikter i min mus. Tror den väger 166 gram och jag tycker fortfarande den är för lätt.
Synd för att jag gillar verkligen Pro modellen. Den känns precis som en mus ska till formen.

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på sladd? Som jag har den med en Glorius Model D så märker jag den aldrig. Funkar finfint. 69 gram.
Vill minnas att jag hade strul med att kabelns interna trådar gick av då materialet inte höll, men fick en uppdaterad variant av kabeln via supporten där jag köpt den, var det webhallen, inet eller nåt sånt och sen dess har det funkat perfekt. Inget lagg via det trådlösa och aldrig nåt batteri att byta.

Permalänk
Medlem

Sitter med en begagnad Logitech G Pro Wireless, som köptes på vår marknad, kör med Powerplay. Fungerar bra, även om tendenser till dubbelklick börjar uppenbara sig på LMB.

De jag allra helst hade sett vore en hybrid mellan just Pro Wireless och MX Master, med fritt flödande skroll, stöd för Powerplay, vikt någonstans emellan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

det är relativt vanligt att bl.a. brytarna i möss hos Logitech kan dubbelklicka efter en tid. i Superlight, så ändrade de till en annan brytare för att lösa problemet. en vän fick problem med sin G Pro wireless och fick byta in den. sen skaffade hon superlight och blev kvitt med dubbelklickandet. även jag har inte alls råkat ut för några kvailtétsproblem med min superlight som jag har ägt i snart 3 år

Bytte från Glorious Model O efter massa strul med den. Haft min i drygt 2 år och noll problem hittills. Bästa mus jag haft

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Köpte en superlight för någon vecka sen för lite mer än en tusing. Kanonbra till fps. Uppföljaren ser trevlig ut men det var rätt små finjusteringar. Känns faktiskt inte värt 900 spänn extra. Så ett tips är väl att kolla in föregångaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Så efter all denna tid så får vi bara 2000hz polling, 3 gram lättare och lite bättre brytare?

Konkurrenterna har släppt 4000hz och under 50 gram i minst ett års tid nu.

För att vara Logitechs Top-End Lättviktsgamingmus så är den ett skämt. Har de ens fixat sidoknapparna som var kassa?

Sen till er som gnäller om vikten. Denna mus och andra liknande är inte riktade till er. Det finns tunga möss. Sluta oroa er.
Och de som gnäller på priset. Ja denna mus är för dyr för vad man får jämfört mot konkurrenter. Men även om konkurrenterna kan vara dyra så finns det också billigare möss. Så vill man spendera mindre finns den möjligheten.

Visst fan finns det grymma möss för en billigare peng. Pulsar har grymma möss. Lamzu lika så. Dessvärre i Sverige tas det ju bara in razor Logitech mm i hyllorna. Pulsar Xlite V2 eller mini V2 är bra mycket mer mus än superlight. Lamzu Thorn är inget skämt med. Och det här med 2000mhz- 4000mhz är inget jag märkt av i helhet. Har lika bra aim på 1000mhz som på 4000mhz jag känner eller ser ingen skillnad helt enkelt.

Permalänk
Medlem

För skoj skull vägde jag min g PRO x superlight igår. 60 gr utan POWERPLAY pucken under och 67 gr med. Har bytt brytare och glide pads en månad efter köp och har svårt att byta till någon annan modell oavsett märke. 2000 kr för en ny lätt förändrad modell är helt sinnes. Köpte min för 899 på black Friday och har gett 1199 för tkl logitech. Hur nöjd som helst med båda och 0 problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Vad är det för fel på sladd? Som jag har den med en Glorius Model D så märker jag den aldrig. Funkar finfint. 69 gram.
Vill minnas att jag hade strul med att kabelns interna trådar gick av då materialet inte höll, men fick en uppdaterad variant av kabeln via supporten där jag köpt den, var det webhallen, inet eller nåt sånt och sen dess har det funkat perfekt. Inget lagg via det trådlösa och aldrig nåt batteri att byta.

Inget fel alls. Går alldeles utmärkt. Samtidigt märker man skillnad när den inte är där längre.

Permalänk
Medlem

Det viktigaste för mig är total tystnad, bryr mig noll om hur lätt eller tung musen är, det ska vara tyst som i graven. Så less på att höra det eviga klickandet. Har kört med en Logitech m330 och varit lagom nöjd.

Visa signatur

Skrax

Permalänk
Medlem

såg att den fanns på amazon för 1400 ish, låter för bra för att vara sant