Permalänk

ASUS mobil fryst logga

Modell: ASUS Zenfone Max M2

Hej,

Jag har stött på problem med min mobiltelefon. Det hände när jag laddade den och sen plötsligt dök ASUS loggan upp och den frös. Jag har försökt alla steg på ASUS support sida men inget har fungerat. Jag kan inte komma åt Android Recovery Screen (Hålla inne power knappen och volym knappen) utan det enda som kommer upp är CSC FASTBOOT Long Press Power Key to ShutDown Device >>> som stänger av mobilen. När jag sätter på den igen så är den fast med ASUS loggan igen

.

Vet inte vad jag ska göra :(. Någon som har något tips?

Permalänk
Medlem

Vanligtvis tyder detta på att filsystemet eller interna minnet i sig är defekt. Det kan så klart vara någon annan hårdvarudefekt också som t.ex fukt dock. Ibland brukar det komma ut flash-programvara som kan "tvångs-flasha" enheter men jag har inte sett något från Asus och brukar i regel förbruka garantin så förmodligen behöver du skicka in den.

Permalänk
Skrivet av diizzy:

Vanligtvis tyder detta på att filsystemet eller interna minnet i sig är defekt. Det kan så klart vara någon annan hårdvarudefekt också som t.ex fukt dock. Ibland brukar det komma ut flash-programvara som kan "tvångs-flasha" enheter men jag har inte sett något från Asus och brukar i regel förbruka garantin så förmodligen behöver du skicka in den.

Jag har haft den i tre år ungefär och garantin gick ut förra året. Ska höra med supporten imorgon och se om de kan fixa den, eventuellt köper jag en ny mobil. Tack för svar!

Permalänk
Skrivet av Blackrabbit2:

Jag har haft den i tre år ungefär och garantin gick ut förra året. Ska höra med supporten imorgon och se om de kan fixa den, eventuellt köper jag en ny mobil. Tack för svar!

Håller du inne rätt volume knapp?

Brukar va typ recovery på ena och fastboot på den andra.

Så brukar ha betydelse om du håller in vol + eller vol - vilket läge du kommer till.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Håller du inne rätt volume knapp?

Brukar va typ recovery på ena och fastboot på den andra.

Så brukar ha betydelse om du håller in vol + eller vol - vilket läge du kommer till.

Ja, när jag håller in power knappen och vol +, så kommer jag bara till CSC FASTBOOT och då kan jag bara stänga av mobilen. Håller jag inne power knappen och vol - stänger den av sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackrabbit2:

Ja, när jag håller in power knappen och vol +, så kommer jag bara till CSC FASTBOOT och då kan jag bara stänga av mobilen. Håller jag inne power knappen och vol - stänger den av sig.

Om den stänger av sig när du håller inne power och volym ned så är den ju på.. Håll inne dom knapparna när den är av för att starta den. Förhoppningsvis hamnar du i bootloadern då.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

Om den stänger av sig när du håller inne power och volym ned så är den ju på.. Håll inne dom knapparna när den är av för att starta den. Förhoppningsvis hamnar du i bootloadern då.

Då kommer jag till CSC FASTBOOT och kan bara stänga av mobilen.

Permalänk
Medlem

Har du fysiskhemknapp på den så prova håll inne den också samtidigt när du startar telefonen.
Haft telefoner själv där det varit volym, power och hem man måste trycka och hålla inne samtidigt.

Permalänk
Skrivet av Tobitheo:

Har du fysiskhemknapp på den så prova håll inne den också samtidigt när du startar telefonen.
Haft telefoner själv där det varit volym, power och hem man måste trycka och hålla inne samtidigt.

Mobilen har bara en power knapp och två volymknappar på sidan.

Permalänk

Jag har nu pratat med supporten och de kunde inte svara på vad det kunde bero på utan, tycker jag ska skicka in den men då kommer det kosta ca 110 euro, sen är det inte säkert att de kommer kunna fixa den. Mycket pengar för en mobil som ändå är tre år gammal, kanske finns något billigare alternativ för reparation. Funderar på om det är bättre att köpa en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackrabbit2:

Ja, när jag håller in power knappen och vol +, så kommer jag bara till CSC FASTBOOT

Skrivet av Blackrabbit2:

Då kommer jag till CSC FASTBOOT och kan bara stänga av mobilen.

Du kommer alltså till CRC FASTBOOT både via volym upp och ned?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

Du kommer alltså till CRC FASTBOOT både via volym upp och ned?

Nej, jag skrev fel. Då startar den bara om sig.