Firar 20 år på Steam

Permalänk
Medlem

12 december 2003, och tror min half-life complete edition skapade konto till mig och 4 polare (mins jag rätt så räckte då en nyckel av dom fem man fick för att kunna spela alla spelen)

Vissa saker va bättre förr ^^ och mins jag rätt så va Day of defeat anledningen till att vi skapade steam konton.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Bara någon månad kvar till 20 år!

Permalänk
Medlem

Snart myndig i alla fall. Jag minns också att jag var sur över att behöva skaffa kontot. Troligen därför jag inte hade det från start, men fick till slut falla in i ledet 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av aejt:

Ojoj, du måste ha ett 4-siffrigt steamid då? Mitt är några timmar äldre än ditt och jag fick 27xxx.

Har de ändrat såna genom åren?
Ser ut att vara 17 siffror.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Mitt första konto var skapat när cs 1.6 kom ut men det blev hackat någongång under uppväxten när man matade in sina uppgifter på något skumt ställe :/

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

Ingen som spela cs beta 5.2?
cs_assult,Militia osv ? fina grejer
zoom med colten

Permalänk
Medlem

20 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Har de ändrat såna genom åren?
Ser ut att vara 17 siffror.

Det finns olika "typer" av steam-ids, du ser säkert en av de senare typerna. Här är en sida som kan visa dig de olika typerna för din profil, SteamID2 är den äldsta.

Permalänk
Medlem

har bara 16 år på steam sweclockers lite mer...

Permalänk
Medlem

Som för de flesta här så var CS anledningen för mig med, ah those days, tiden känns verkligen som att den flyger iväg. #Nostalgi

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

Som så många andra va det CS som tvingade in mig på Steam, trodde faktiskt inte att jag skulle ha ett så tidigt reggat konto då jag minns att jag va anti steam / CS 1.6 och höll mig kvar på CS 1.5 så länge det gick

Permalänk
Medlem

12:e September @5.43.

Antar att CS 1.6 krävde det vilket många störde sig på, på den tiden.

Såg detta nu på Wikipedia:
"Between 80,000 and 300,000 players participated in the Steam beta test before its official release on September 12, 2003.The client and website suffered outages and bugs at launch. A monthly subscription to Valve games on Steam was planned."

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Ingen som spela cs beta 5.2?
cs_assult,Militia osv ? fina grejer
zoom med colten

Fordon var ju rätt nice med
Störde mig mycket på när man vart slöare av att hoppa, favoriten innan det var XM1014 och springa omkring och hoppa runt hörn Jag kallades Hagelsnipern på den tiden, men den taktiken fungerade inte längre i och med patchades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aejt:

Det finns olika "typer" av steam-ids, du ser säkert en av de senare typerna. Här är en sida som kan visa dig de olika typerna för din profil, SteamID2 är den äldsta.

STEAM_0:1:3XXX

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Fearnox:

Fordon var ju rätt nice med
Störde mig mycket på när man vart slöare av att hoppa, favoriten innan det var XM1014 och springa omkring och hoppa runt hörn Jag kallades Hagelsnipern på den tiden, men den taktiken fungerade inte längre i och med patchades.

Good old times

Permalänk
Medlem

HL2-kid

Permalänk
Medlem

Jag var väldigt tidig med att registrera ett steamkonto.
Dessvärre var jag omogen och hade en period där jag använd speedhack för att jag tyckte det var roligt att göra en hel server vansinnig. Mitt nuvarande konto har inte i närheten av den åldern

Permalänk
Medlem

Jag trodde faktiskt att jag var registrerad tidigare då jag spelade HL2 vid release, men först 2008 registrerade jag mig. *host* sen kom jag på att jag spelade en version utan krav på uppkoppling.

Lite kul dock att jag registrerade mig på min lillebrors födelsedag.

Permalänk
Medlem

Kollade köphistoriken, det första jag köpte var ganska exakt ett halvår (28/11) efter att jag reggade kontot, GTA IV-DLC:t Episodes From Liberty City. HL2 köpte jag inte förrän den 3:e juli 2011, och då var det bara för att Portal var med i samma paket och kostade typ lika mycket som att bara köpa Portal löst.

Permalänk

28e September blir det 20 år på steam. Trodde det var i samband med att HL2 släpptes som jag skaffade det, men det måste vara CS 1.6. Kan inte se Köphistorik längre tillbaks till 2009 på appen i telefonen, kanske är mer tydligt i desktopversionen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk Max
Asus Geforce 2080 S ROG Strix | Fractal Design Edison M 750W - BF19
Corsair DDR4-2133 16gb x2 | Kingston SA2000
Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Inte lika snabb på bollen här, men skapade konto för att regga min Half-Life:Collection-box

Permalänk
Medlem

Haha, av en ren slump är det visst årsdag för mig idag 🥳
HURRA, HURRA o.s.v för 18 år och många till!

Permalänk
Medlem

Fyllde också 20 häromdagen

Permalänk
Medlem

20 år på Steam om 4 dagar.
Varit medlem på Sweclockers lika länge

Permalänk
Medlem

Höll undan ett tag och laddade ner och patchade CS själv. Men skaffade till sisst Steam 2003-09-30 då det var uppenbart vad som gällde framåt

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

12 September 2003, har ett rätt lågt steamid.
4710 om jag inte minns helt fel..

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Medlem sedan 12 november, 2009, tror det vad i samband med något CoD MW 2.
Har man någon tvilling här då?

Japp jag reggade också för Mw2 när det kom.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Oj, grattis! Jag insåg nyligen att mitt konto nästan kan räknas som antikt med. Jag var visst reggad 29:e september 2008 men tror inte jag köpte något spel förrän några månader senare.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Attans, jag reggade mig för steam dagen efter, dvs den 13:e. Får väl anse att kontot är relativt old school ändå!

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Skumt, säger att jag varit med sedan Mars 2004 men har alltid haft samma konto och vet att jag körde CS 1.6 från dag 1 som krävde Steam Beta, det var 2003-09-15.

Svårt att glömma då det tog upp till en timme att starta upp klienten första dagarna...