Starfield – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Som jag skrev, så var de roliga i början. Är bara tröttsamt efter 100 lås.

Det roliga nu är ju hur snabbt man löser de mer avancerade låsen p.g.a. IRL-XP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Hur fördelar ni era skills? Några få som ni levlar upp, eller utspritt? Jag vill ju kunna allt. så jag har ju spridit ut mina, och har många på Level 1 eller 2, och inga på level 3 eller 4 ännu. Vet inte vad som är bäst att göra.

jag spelar på very hard så:

Combat: Pistol & Sniper är level 4, Lasers & Demolitions får en poäng då & då (bygger ju börsor med explosive rounds

Social: Persuasion lvl 4

Science: Scanning 1, Surveing 1, Research 2, Spacesuit Design 4, Weapon Engineering 4, nästa blir Special Projects 1

Tech: Boost Pack 1, Piloting 4, Security 3, Starship Design 4

rymdstrid tränar man snabbast i simulatorn…

kan bygga nästan allt på vapnen utom SP1 ovan

Sarah har en sniper med 800 dmg & bra rymddräkt med allt lull lull

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Hur får ni ihop pengar?

Efter 146 timmar har jag samlat ihop 1222550 credits totalt, men har bara 210000 på fickan, vilket är det mesta jag någonsin haft. Finns alltså inga pengar till att köpa något bra Klass C-skepp, än mindre uppgradera det på långa vägar, men folk kanske åker runt i den där pisskälken man får från start?

185 timmar inn lvl 57, maxade pilot och ship builder skills. Näste skepp projekt skiter ja i hur det ser ut, lämna skeppet, docka, säng och crafting stations ska vara så nära bryggan det bara går. C skepp blir lätt en labyrinth

Pengar är inge problem bara drygt man måste sova 48h för att kunna sälja. Köpte lägenheten i Neon bara därför tycker affärerna ligger bra där. Ja har inte köpt ett endaste skepp. Jag har fått eller tagit o och byggt om. Hitta ett b skepp tidigt sen lyckades ja hitta ett C skepp på land när ja sprang o luffa på en planet

Plockar upp så mye vapen så har probelm med att vendors har för lite pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Du kan jet-packa framåt, inte bara uppåt. Allt du behöver göra är att binda en alternativ hoppknapp (förslagsvis L-ALT). Du hoppar som vanligt med space men väl i luften trycker du på din alternativa hoppknapp så boostar du framåt istället för uppåt.

Har kollat igenom alla mina keybinds men hittar ingen sådan…? Är det bara att du bindar en knapp ytterligare på Jump?

Permalänk
Medlem
Skrivet av monnyboy:

För er som också är trötta på att spelet pausas när man tabbar ur så hittade jag detta på reddit:

StarfieldCustom ini - in [General] tab add "bAlwaysActive=1" and you can alt tab without pause.

Varför skulle man inte vilja att det pausas när man tabbar ut…?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Varför skulle man inte vilja att det pausas när man tabbar ut…?

Om man tryckt in "gå automatiskt"-knappen och bara vill att gubben ska gå i en riktning i flera minuter och man vill göra nåt mer givande under den tiden...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Hur får ni ihop pengar?

Efter 146 timmar har jag samlat ihop 1222550 credits totalt, men har bara 210000 på fickan, vilket är det mesta jag någonsin haft. Finns alltså inga pengar till att köpa något bra Klass C-skepp, än mindre uppgradera det på långa vägar, men folk kanske åker runt i den där pisskälken man får från start?

Har väl kört 40h eller så har 600000 på bankkontot.
Vad gör du av pengarna? Nu fuskar jag ju iof med carryweight vilket hjälper ekonomin då du inte behöver lämna något värdefullt men jag köper väldigt lite och då växer bankkontot fort Jag köper lite vapen då och då för kul då jag ändå har så mycket cash är väl den lyx jag unnar mig förutom digipicks och skeppsuppdateringar. Har bara ett skepp jag uppgraderat och aldrig köpt något ska ha allt gratis Har även köpt en del resurser men bara när jag har för mycket skräp på mig vilket är typ jämnt. Jag har inte orkat vänta 48h för att sälja igen och hålla på så.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Om du går med i United Colonies Vanguard och gör första questen efter orienteringen så låser du upp 'Vanguard Obliterator Autoprojector'. Du kan montera 6st av dem på ditt skepp och dom är nog dom mest kraftfulla vapnen i spelet så du kommer smälta alla fiender på några sekunder. Du hittar deras huvudkontor i Jemison och du skall tala med Tuala i lobbyn. Han står till vänster.

Har gjort uppdrag åt crimson fleet åt deras vägnar fast jag har inte fått något meddelande om att de låses upp. Mendet är tuala i Jemison man ska snacka för att köpa det eller? Har vart tillbaks till någon dam och rapporterat en sväng men hon nämnde inget om nå laser

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

Nu var det en polare som svarade och sa man får scannern vid första piratbasen i tutorial... hmmm hade för mig jag körde med den tidigare en så... har jag fel?

Man använder ju scannern redan i gruvan man startar i, för att hitta/scanna mining-noder. Eller syftar du på något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Om man tryckt in "gå automatiskt"-knappen och bara vill att gubben ska gå i en riktning i flera minuter och man vill göra nåt mer givande under den tiden...

Då kanske inte du ska spela detta spel, låter som något påtvingat

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Då kanske inte du ska spela detta spel, låter som något påtvingat

Oj, så bara för att det finns enstaka moment i spel man inte gillar, då ska man inte spela? Makalöst dum inställning.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Då kanske inte du ska spela detta spel, låter som något påtvingat

Finns ju en del ganska långa påtvingade promenader när man utforskar planeter som inte är superskoj att titta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Finns ju en del ganska långa påtvingade promenader när man utforskar planeter som inte är superskoj att titta på.

jag förstår

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vad gör du av pengarna?

Beväpnar och uppgraderar skepp, kostade typ 160k att sätta dit lite ny beväpning sist. Det drabbas man ju inte av om man bara kör sin Frontier/endast snor skepp (och kör med deras pissbeväpning/random komponenter).

Skrivet av oqvist:

Nu fuskar jag ju iof med carryweight

Ja, du har ju själv räknat ut varför carry weight finns i ett spel med näst intill obegränsad loot…

Jag tycker bara att fusk förstör spelet för mig själv.

Skrivet av oqvist:

Har bara ett skepp jag uppgraderat

Jo, problemet är att det snabbt kostar pengar när man ska hänga på lite vapen, byta reaktor, sköld och någon mer smärre fix, samt att man får en bråkdel när man säljer skiten igen. 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Oj, så bara för att det finns enstaka moment i spel man inte gillar, då ska man inte spela? Makalöst dum inställning.

Känner du inte själv att det låter en smula påtvingat när dina lösningar verkar bestå av konsolfusk samt tabba ut medan spelet rullar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Beväpnar och uppgraderar skepp, kostade typ 160k att sätta dit lite ny beväpning sist. Det drabbas man ju inte av om man bara kör sin Frontier/endast snor skepp (och kör med deras pissbeväpning/random komponenter).
Ja, du har ju själv räknat ut varför carry weight finns i ett spel med näst intill obegränsad loot…

Jag tycker bara att fusk förstör spelet för mig själv.
Jo, problemet är att det snabbt kostar pengar när man ska hänga på lite vapen, byta reaktor, sköld och någon mer smärre fix, samt att man får en bråkdel när man säljer skiten igen. 🙃

Fast här tycker jag inte det förstör direkt. Så mycket mer junk än i tidigare elder scrolls lir gör bara att de flyter på bättre. Sen så behöver man förvisso inte loota så värst egentligen man kan ju strunta i att helt plocka på sig grejer.

Men är man sen fattig och så ska man börja ränna fram och tillbaks och hålla på med inventory stup i kvarten känns bara så sjukt drygt. Det är nog värre än att va lite för rik som man är nu. Men jag har som sagt inte köpt ett enda hus eller flyg ännu så det går nog fort göra en fattig. Jag har heller inte byggt någon farm det är väl det bästa sättet att ha sönder ekonomin. Såg på youtube någon som byggt en bas på en planet med 60 dagars dygncykel eller liknande så det går tokfort att farma resurser. Inget fusk men det är ju en snabb lösning för att bli totalt ekonomiskt oberoende på väldigt kort tid.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Luftstriderna är jättedumt gjorda då oftast börjar dom direkt efter att man har fasttravlat och hinner inte fördela rymdskeppets kraft innan man blir beskjuten.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Luftstriderna är jättedumt gjorda då oftast börjar dom direkt efter att man har fasttravlat och hinner inte fördela rymdskeppets kraft innan man blir beskjuten.

Min erfarenhet är att anfall är bästa försvar, det gäller att ha störst kanoner och låta fienderna leva så kort tid som möjligt. Försöker man med massa Flying Circus-grejer så hinner man bli en schweizerost.

Permalänk
Medlem

Uppdraget "Entangled" var fan inte kul alltså! Usch! Inget att hänga upp sig på i det stora hela, men ändå...

Permalänk
Medlem

Crimson Fleet quest avklarad och 250000credit plus i banken. Nu är det dags att besöka Deimos staryard och köpa mitt första rymdskepp

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Crimson Fleet quest avklarad och 250000credit plus i banken. Nu är det dags att besöka Deimos staryard och köpa mitt första rymdskepp

Den questkedjan tyckte jag var riktigt lång och bra faktiskt.
Många olika alternativ också hur man kunde gå tillväga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Den questkedjan tyckte jag var riktigt lång och bra faktiskt.
Många olika alternativ också hur man kunde gå tillväga.

Man blir lite sugen på gå med men helst skulle man vilja sno basen och ta över

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Man blir lite sugen på gå med men helst skulle man vilja sno basen och ta över

Ja jag kör alltid good guy uteslutande, men denna var inte helt glasklar får jag säga 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ja nackdelen med levelsystem. Har vart puckad och spenderat en del skills på vapen research nu. Sjukt onödigt lol

Fast jag har maxat de för jag vill ha det och vill pilla med det, får grinda extra levlar i stället typ.

Inga consol comands här inte, första modden jag lurar på är om man skulle ta en så sova blir instant. Slippa sitta o glo medans man sover 24 timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Crimson Fleet quest avklarad och 250000credit plus i banken. Nu är det dags att besöka Deimos staryard och köpa mitt första rymdskepp

Var börjar man denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Var börjar man denna?

Sno ett äpple, ge upp när polisen kommer och tar dig.

"Nu när du har snott ett äpple så vill vi göra dig till hemlig agent."

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Luftstriderna är jättedumt gjorda då oftast börjar dom direkt efter att man har fasttravlat och hinner inte fördela rymdskeppets kraft innan man blir beskjuten.

sätt på turrets, de gör jobbet åt dig tills du har fördelat och är redo att använda vapnet du styr själv

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

sätt på turrets, de gör jobbet åt dig tills du har fördelat och är redo att använda vapnet du styr själv

Man behöver dock antingen ha Automated Weapon Systems, eller en i crew som har den förmågan, annars gör turrets ingenting.

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Man behöver dock antingen ha Automated Weapon Systems, eller en i crew som har den förmågan, annars gör turrets ingenting.

jepp, så nu vet han vad han ska göra

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Ja jag kör alltid good guy uteslutande, men denna var inte helt glasklar får jag säga 😄

Jag spelade om detta slutet och valde att gå med crimson fleet först men hade ingen bra magkänsla så gjorde om slutet igen fast utplånade crimson fleet, riktigt bra quest! Undrar om jag kanske ska börja följa huvudstoryn ett tag hahaha? Näää jag väntar och kör annat 😁

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro