Permalänk
Medlem

Tips för RGB strip till skrivbord?

Hallå,

Tänkte höra om någon eventuellt har något tips på en LED strip som man kan sätta på långsidan av sitt skrivbord, som gärna är kompatibel med program som iCUE, SignalRGB och dylikt? Dvs inte som det behövs en separat kontroll för att ställa in färg. Gärna magnetiska om möjligt, för enklare applicering.

Har försökt Googla runt ett tag, men har dessvärre inte haft någon större tur med att hitta något lämpligt.

Mvh,
Dawelio

Permalänk
Medlem

@Dawelio
Långsidan mot magen eller långsidan mot väggen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

@Dawelio
Långsidan mot magen eller långsidan mot väggen?

Mot väggen. Har haft en NZXT Hue 2 tidigare och innan dess en ASUS AURA Terminal, dock den sistnämnda använde sig av JST kontakter, vilket skapade ett glapp mellan listerna och därmed blev det inte ett jämnt ljus över hela sidan.

NZXT Hue 2 använder sig av nedan lister, vilket skapade ett mer jämnt ljusflöde längs hela sidan. Dock var dem i klister och därmed inte direkt återanvändbara direkt. Verkar som att de inte säljs heller och därav min fråga:

Permalänk
Snusfri

Jag skulle helt klart kolla på Philips Hue Gaming.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawelio:

Mot väggen. Har haft en NZXT Hue 2 tidigare och innan dess en ASUS AURA Terminal, dock den sistnämnda använde sig av JST kontakter, vilket skapade ett glapp mellan listerna och därmed blev det inte ett jämnt ljus över hela sidan.

NZXT Hue 2 använder sig av nedan lister, vilket skapade ett mer jämnt ljusflöde längs hela sidan. Dock var dem i klister och därmed inte direkt återanvändbara direkt. Verkar som att de inte säljs heller och därav min fråga:

Dubbelhäftande tejp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Dubbelhäftande tejp?

Tyvärr

Permalänk
Medlem

Ja, alltså, köp en rulle och sätt upp den igen. 🙃