Hjälp mig med cs2 faceit problem!

Permalänk

Hjälp mig med cs2 faceit problem!

Hej! Jag alltid undrat vf jag har låg fps på cs2 typ 150-200. om installera datorn och fick 250-300 mycket stor skillnad. Sen nu kommer vi till problemet jag ska spelar faceit bara och då måste jag ha faceit anti cheat och för att ha det på så måste jag gå in i windows och sätta på Kärnisolering minnesintegritet på PÅ inställt för av. Och är skillnaden är helt sjukt stor med det på har jag mycket mycket mindre fps och med det AV helt sjukt mycket bättre. Det suger för jag spelar bara faceit. Igen som vet om kan komma runt det här på något sätt eller nån form av hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinb123:

Hej! Jag alltid undrat vf jag har låg fps på cs2 typ 150-200. om installera datorn och fick 250-300 mycket stor skillnad. Sen nu kommer vi till problemet jag ska spelar faceit bara och då måste jag ha faceit anti cheat och för att ha det på så måste jag gå in i windows och sätta på Kärnisolering minnesintegritet på PÅ inställt för av. Och är skillnaden är helt sjukt stor med det på har jag mycket mycket mindre fps och med det AV helt sjukt mycket bättre. Det suger för jag spelar bara faceit. Igen som vet om kan komma runt det här på något sätt eller nån form av hjälp.

det går inte att komma runt nej, skulle ta bort hela meningen med att ha anti-cheat om man kunde komma runt dess krav så enkelt, testa köra win 10 istället för 11, många som haft samma problem och varit låsta på runt 150 fps med win 11, 500+ fps med win 10

Permalänk
Skrivet av Jagers:

det går inte att komma runt nej, skulle ta bort hela meningen med att ha anti-cheat om man kunde komma runt dess krav så enkelt, testa köra win 10 istället för 11, många som haft samma problem och varit låsta på runt 150 fps med win 11, 500+ fps med win 10

Kör windows 10 nu:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinb123:

Kör windows 10 nu:/

kanske fungerar åt andra hållet för dig då, testa win 11 xD

anyways vad får du ut för FPS som inte duger? och är du såpass duktig att din skill går upp av 100-150 extra fps? 95% av spelare blir inte bättre av tusentals fps

Permalänk

kärnisoleringen är ju en funktion som skyddar/nekar kärnan att läsa osignierad kod från malware och annat som injeceras i minnet.

så du har alla fuskare att tacka för detta.

och att många fusktillverkare lägger sina fusk på kärnnivå i operativsystemet iförsök att kringå ev antifuskmjukvara kärnisoleringen stoppar detta om inte fuskmjukvaran är korrekt signierad.

hade folk inte fuskat hade inte denna funktionen behövts för anticheat eller anticheat öht för den delen.

och nej det finns inget sätt att kringgå det då det skulle sätta hela poängen med funktionen ur spel.

skulle tippa att anledningen till att du ser så stor skillnad troligen är att latency ökar ganska extremt när allt datainnehåll i minnet ska stoppas och scannas konstant så det är korrekt signierat innan det skickar vidare och ger kärnåtkomst och att inget med felaktig signiering försöker komma åt windowskärnan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Betyder det att alla som kör Faceit har det här problemet? Vilken processor skulle du rekommenderar för att hantera det bästa?

Permalänk
Skrivet av Albinb123:

Betyder det att alla som kör Faceit har det här problemet? Vilken processor skulle du rekommenderar för att hantera det bästa?

Troligen är det så för alla.

Att finkamma trafiken genom minnet kostar beräkningscyklar och går väl inte direkt säga vad som behövs men troligen dedikerad hårdvara som gör det vid sidan om.

Och den lösningen existerar inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad har du för komponenter?

Om du har AMD-processor kan du prova detta https://support.faceit.com/hc/en-us/articles/14605964372124-P...

Har du slagit på resizeable bar?

Prova sättaffinity så anticheatet bara kan köra på en tråd

Permalänk
Viking

Jag kan köra Faceit med kärnisolering avstängt. Har Windows 11 med en Ryzen.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinb123:

nej, jag har aldrig haft problem med faceit AC, märker ingen fps loss, kör dock high settings 4k, 200+ nånting fps, vet inte om det skulle ha nån betydelse dock.

10700k rtx3090

Permalänk
Skrivet av Larrxi:

Vad har du för komponenter?

Om du har AMD-processor kan du prova detta https://support.faceit.com/hc/en-us/articles/14605964372124-P...

Har du slagit på resizeable bar?

Prova sättaffinity så anticheatet bara kan köra på en tråd

Jag har intel i7 11700k och har ett 1070 och ett 5070 som jag fundrar lämna tillbaka för det blev ingen skillnad. 16 g ram vet inte vad dem heter.

Vad är resizeable bar? Och hur slår man på det?

Vad är sättaffinty ? Och hur sätter man på de?

Tack för bra svar !!! Och att du försöker hjälpa mig

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Jag kan köra Faceit med kärnisolering avstängt. Har Windows 11 med en Ryzen.

Whaaat kanske måste ha köra Windows 11 då

Permalänk
Skrivet av Jagers:

nej, jag har aldrig haft problem med faceit AC, märker ingen fps loss, kör dock high settings 4k, 200+ nånting fps, vet inte om det skulle ha nån betydelse dock.

10700k rtx3090

Du kan ha kärnisolerinen av då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinb123:

Du kan ha kärnisolerinen av då?

Nope, som jag förstår det så påverkar inte faceit AC allihopa, har inte hittat varför dock.

*edit* connectar du med knappen "connect" eller kör du connect kommando via konsollen?

Permalänk

Googlade lite.

Verkar vara lite random om denna funktionen behöver vara igång eller inte.

Hittade flera trådar om folk som kört typ 1000+ timmar utan helt plötsligt behövt aktivera det på samma dator.

Så troligen är det något de forcerar på användare som dykt upp på nån misstänkt lista eller liknande att de gjort typ en riktigt bra match som blev taggad som misstänkt eller liknande i nån databas.

Och verkar som att har man åkt på det så blir man inte av med det igen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Jagers:

Nope, som jag förstår det så påverkar inte faceit AC allihopa, har inte hittat varför dock.

*edit* connectar du med knappen "connect" eller kör du connect kommando via konsollen?

Consolen problem kommer ju när jag installerat anti cheat på datorn

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Googlade lite.

Verkar vara lite random om denna funktionen behöver vara igång eller inte.

Hittade flera trådar om folk som kört typ 1000+ timmar utan helt plötsligt behövt aktivera det på samma dator.

Så troligen är det något de forcerar på användare som dykt upp på nån misstänkt lista eller liknande att de gjort typ en riktigt bra match som blev taggad som misstänkt eller liknande i nån databas.

Och verkar som att har man åkt på det så blir man inte av med det igen.

Daaam Aa okej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinb123:

Jag har intel i7 11700k och har ett 1070 och ett 5070 som jag fundrar lämna tillbaka för det blev ingen skillnad. 16 g ram vet inte vad dem heter.

Vad är resizeable bar? Och hur slår man på det?

Vad är sättaffinty ? Och hur sätter man på de?

Tack för bra svar !!! Och att du försöker hjälpa mig

Ja 11700K är inget monster men borde klara hyfsat. AMD:s X3D-processorer är bra för cs2.

Affinity sätter du via aktivitetshanteraren. Där så kan man högerklicka på processer och välja vilka trådar de körs på. Anticheatet kan man då köra på en enda tråd.

Resizeable bar ska man nog in i bios så det får du googla.