Dolda Windows-kortkommandon öppnar Office-program och Linkedin

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Jag minns att man plockade bort windowsknappen så man inte skulle komma åt den lika lätt när man spelade.

Haha, hade en liten plastgrej jag kilade in under tangeten så det inte gick att trycka ner den

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Fantastiskt mervärde för deras kundbas

Faktiskt - hur länge har det här fungerat och när hade de tänkt berätta om tricket?

Nu fick jag med 3 fingrar på vänster hand tryckt in de 4 erforderliga tangenterna nere i hörnet - och det i kombination med höger pekfinger på 'Y' lära mig att något som Yammer existerat, men att det numera går under namnet Viva Engage. Mycket berikande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Haha, hade en liten plastgrej jag kilade in under tangeten så det inte gick att trycka ner den

Haha!
Ja, jag var ju rätt anti-windos så länge det gick. 4DOS och Norton commander kändes så mycket bättre.
Men sen när jag väl gav upp så vande jag mig att iaf gilla det första kortkommandot som jag lärde mig, windows+m, som jag använder än idag. Annars är det nog windows+r som är till mest nytta för mig.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Haha!
Ja, jag var ju rätt anti-windos så länge det gick. 4DOS och Norton commander kändes så mycket bättre.
Men sen när jag väl gav upp så vande jag mig att iaf gilla det första kortkommandot som jag lärde mig, windows+m, som jag använder än idag. Annars är det nog windows+r som är till mest nytta för mig.

Oja, jag med. Körde NC i DOS-fönster bra länge, och höll mig till 8+3-filnamn. Kunde aldrig riktigt förlika med med Explorer i W95 efter att ha kört NC i DOS, och W3.11-filhanteraren, som ju kunde läggas upp som ortodox filhanterare.

Minns du i övrigt det där skitjobbiga valet mellan engelsk och svensk W95? Den förstnämnda fick uppdateringar snabbare och var lättare att felsöka, men "Program Files" ställde till det med 8+3 till skillnad från "Program"

Sen fick jag nys om Windows Commander, sedemera Total Commander, och gav väl också upp.

Idag använder jag också windowsknappen flitigt. Det där att den kastade ut en ur spel är ju också long gone. Eller så har man bara lärt sig att inte komma åt windowsknappen. Vet faktiskt inte när jag tänker efter

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

..
Minns du i övrigt det där skitjobbiga valet mellan engelsk och svensk W95? Den förstnämnda fick uppdateringar snabbare och var lättare att felsöka, men "Program Files" ställde till det med 8+3 till skillnad från "Program"

Sen fick jag nys om Windows Commander, sedemera Total Commander, och gav väl också upp.

..

Jag har alltid kört svensk windows hemma av nån anledning. Fast alla program som går att ställa in språket i körs på engelska.

Total commander installerade jag för första gången på länge ganska nyligen men använder mest vanliga explorer, faktiskt.
Och då är ShellFolderFix oumbärligt.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Den heter ”sleep” på mitt tangentbord och den kan jag klara mig utan.

Du kan ställa in vad den knappen gör i inställningarna, åtminstone Win 10 och tidigare. Leta efter en länk ”Ytterligare energiinställningar” i ströminställningarna.

För utom detta finns det externa strömknappar att köpa, och Win-X finns ju alltid.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk

Farsans gamla HP 200 megahartzare hade en funktion att trycka på space för att starta datorn. Denna funktionen saknar jag!

Permalänk
Medlem

Kul grej men vet inte hur användbart det kommer att faktiskt vara när man behöver trycka på 5 tangenter

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

lol Yammer

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730