Vad betalar ni för ert mobilabonnemang?

Permalänk
Medlem

Riktigt kul med så många inlägg! Känns som att många ändå har relativt låg surf och möjlighet till Wifi över dagen. Själv har jag endast tillgängligt wifi hemma och inget på jobbet + lång pendlingstid vilket gör att surfen äts upp.

Skrivet av Jacob:

Tele2 "Obegränsad Snabbare"

  • 40 GB inom EU/EES & 26 länder länder utanför EU/EES

  • 5G upp till 250 Mbit/s

  • Internationella samtal till över 60 länder i 1 000 minuter per månad

  • 199 kronor (ordinarie pris 499 kronor)

Jag var lite småjobbig i förhandlingarna senast 😬 Nämnvärt är att jag även har Bredband 250/250 hos Tele2 som jag fick ned från 549 till 299 kronor. Fick därigenom mängdrabatt på 100 kronor för telefonabonnemanget, som annars skulle ligga på 299 kronor. Summa summarum 498 kronor i månaden för båda delar!

Riktigt bra förhandlat helt enkelt!
Vad har du för hemlighet är ute efter ny telefon (iphone 15 pro) + abonnemang. kan få samma deal hos Comviq som jag har idag, alltså 30gb för 175kr eller 80 gb för 245kr månaden, ringde till tele2 och förklarade vad jag fått för erbjudande hos comviq men tele2 gav mig ingen rabatt alls utan erbjöd obegränsad snabb för 399kr månaden + telefon.

Permalänk
Skrivet av Thermoss:

Operatör: Fello
Surfmängd: 14GB
Pris: 105 kr/mån

Hur fick du det erbjudandet? Studentabonnemang?

Skrivet av nDre:

Vimla
10GB surf (oanvända sparas uppe på 220GB nu)
Obegränsad samtal och sms
70kr/mån

(Allt över 100kr/mån känns onödigt dyrt imho)

Du måste rekryterat andra till Vimla för att få detta abonnemang?

Känns för övrigt som den inledande frågan borde också fråga vilken typ av abonnemang folk kör med också. Många här som kör med studentabonnemang eller liknande men inte skriver det.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jowcke:

Vet inte om jag läser helt fel men detta kan inte stämma.
Något magiskt abonnemang för 8gb/mån för 110 finns inte. Närmaste är för 6gb eller 10gb för 150 resp 190kr/mån.

Jag själv kör 3gb surfen som är den minsta vad jag vet och den kostar 110kr. Jag betalar 40kr för att jag rekryterat samma mängd som dig.

Var inte så misstroende!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Fello

7Gb

75kr men blir 120-150kr varje månad, ringer utanför EU nångång.

Visa signatur

Cpu : Amd 5950x, Moderkort: X570, Socket-AM4, Grafikkort: Asus Geforce RTX 3080 TUF Gaming OC, Minne: Beast DDR4 3600MHz 32GB, Skärm: LG ultragear 38gn950, ASUS ROG Swift PG279Q 27 3 Tb Nvme M2 disk 7GB /write & read.

Permalänk
Medlem

Fria samtal och 20GB surf/månad, 195:- hos Comviq.

Permalänk
Skrivet av ghollghost:

Operatör: Vimla
Surfmängd: 2GB per månad, sparas i 1 år
Pris: 70:-

Man får även ett par extra GB då och då. När man fyller år eller kampanjer / firande. Så idag använder jag förra årets sparad data. Extremt skönt då man surfar mer eller mindre olika månader.
Aldrig haft några bekymmer med täckning eller samtal hittills. I Gbg och runtom.

Vimla har gjort om så att sparad surf gäller hur länge som helst, inte bara ett år (förutom surfen man får några GB några gånger per år av olika anledningar som du nämner, de har fortfarande en bäst före tid om ett år. Men övrig sparad surf som man sparar från sin månadspott gäller hur länge som helst).

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Var inte så misstroende!
<Uppladdad bildlänk> <Uppladdad bildlänk>

Inte misstroende, bara stämmer inte med hemsidan. Kör du någon student grej? Kan inte ens se de valen som du ser. Coolt, jag är avis helt klart.

edit: ser nu att under student så finns de abonnemangen och priserna du talar om. Förklarar en hel del

Permalänk
Medlem

- 3
- Obegränsad
- 219 kr/mån kombo med mobil 570kr/månad i 24 månader (Iphone 14 pro)

Permalänk
Medlem

telenor familjeabonnemang obegränsat 5g.
jag fugan och gabbarna.
1525:- mån.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Telenor
fri sms/samtal.
15gb
299kr... obunden. kan binda så får jag dubbel surf. men använder bara ca 10gb per månad så...

nån som har tips så kom.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk

Fello
30gb + 100 gb sparad surf
125 kr/mån

Har en snittförbrukning på ca 4,5 gb per månad sett över ett år.

Svårt att hitta nåt bättre

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 7600 | Moderkort: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX 3070 Suprim | Minnen: Kingston DDR5 6000MHz 2x16GB | PSU: Seasonic FOCUS GX 850W | CPU-kylare: Deepcool Castle 360EX | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB & Crucial MX500 | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Profil på Swedroid: Reddington

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jowcke:

Inte misstroende, bara stämmer inte med hemsidan. Kör du någon student grej? Kan inte ens se de valen som du ser. Coolt, jag är avis helt klart.

edit: ser nu att under student så finns de abonnemangen och priserna du talar om. Förklarar en hel del

Inte student (längre) och inte varit på ett par år. Kanske är något som är kvar sedan tidigare.
Vill minnas att jag blev uppgraderad från 6 GB/mån för några år sen till 8 GB/mån för samma pris dock men vet inte vad det var.
Är nöjd och glad och betalar så lite som möjligt!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Telenor obegränsat (Ingen hastighetsbegränsning)
469:- mån
Extra användare 199:- mån obegränsat

Stavfel
Visa signatur

OS:Windows 11 24H2 Pro for Workstations Insider Preview 64-bit Build 26200.5001|CPU: Intel Core i9 11900K|GPU: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC |Moderkort: Asus ROG Maximus XIII Extreme Z590 med American Megatrends Inc bios 2001 |Kingston SFYRD2000G 2TB, PCIe 4|Samsung 990 Pro 1 TB, PCIe 4|Samsung 980 Pro 1 TB, PCIe 4|2 st Samsung 980 1 TB, PCIe 3 i raid0 |RAM: Kingston Fury Beast 64GB DDR4-3600|PSU: Corsair HX1500i|Monitor: SAMSUNG ODYSSEY G5 C34G55T 34" DisplayPort 1.4|Chassi: Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Medlem

Telia DK(jobbar i cph)
1TB
0kr(jobb betalar)

Hade Vimla en period mellan jobb för några år sedan, annars har alltid jobbet betalat för såväl mobilabb som bredband hemma(nuförtiden mobilt för att slippa förmånsbeskattning).
För att slippa förmånsbeskattning på mobilabbet har jag intygat att det inte används privat, och jag har ett privat skypenummer.

Permalänk

1546 Kr/månad
Familjeabonemang 3 telefoner, 3 plattor, 905 kr. Delbetalningar (telefoner/plattor) 460 kr. Trafik 131,80 kr. Fakturaavgift 49 kr = 1546 kr. Vet inte hur många GB som ingår, men det tar aldrig slut iallafall.

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem

Operatör: Tre
Surfmängd: Obegränsat
Pris: 243kr (del av familjeabonnemang)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thermoss:

Operatör: Fello
Surfmängd: 14GB
Pris: 105 kr/mån

Same same!

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk

Operatör: Vimla
Surfmängd: 3GB
Pris: 40 kr/mån

Ökar efter behov men har en hel del surf innestående därav skruvat ner abonnemanget till det billigaste.

Visa signatur

MSI 4070 Ti Ventus 3 OC | i7 13700F | 64GB DDR5 5600Mhz XMP profile 1 | 1440p Samsung G5 Odyssey |
OBS! -Stavar ofta fel men med glimten i ögat-

Permalänk
Skrivet av Jowcke:

Vet inte om jag läser helt fel men detta kan inte stämma.
Något magiskt abonnemang för 8gb/mån för 110 finns inte. Närmaste är för 6gb eller 10gb för 150 resp 190kr/mån.

Jag själv kör 3gb surfen som är den minsta vad jag vet och den kostar 110kr. Jag betalar 40kr för att jag rekryterat samma mängd som dig.

Jag har också rekryterat lika många som dig och det stämmer, jag betalar också bara 40kr i månaden för 3GB. Ökar om jag behöver mer men det är inte ofta det händer.

Visa signatur

MSI 4070 Ti Ventus 3 OC | i7 13700F | 64GB DDR5 5600Mhz XMP profile 1 | 1440p Samsung G5 Odyssey |
OBS! -Stavar ofta fel men med glimten i ögat-

Permalänk
Medlem

Comwiq
8gb x 2 =16GB (för har Comhem internet, valt detta x2 som förmån.)
125kr/mån

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

iPhone 14 PRO med obegränsad surf + en vanlig 14 som extra användare - inbyte av lite gamla telefoner man hade liggandes = 830 kr/mån i 36 månader, så 415 kr per person.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Fello 36gb för 165kr/månad, tog det när jag var student och klagar de ej så kommer jag inte byta.

Permalänk
Medlem

- Operatör Hallon
- Surfmängd 4GB
- Pris 109 kr/mån

Har rest runt lite i Sverige under sommaren och Hallons, alltså 3s, nät är klart sämre än Tele2 eller Telias nät. Har varit lite sugen på att byta pga det men det är såpass sällan jag märker av det att jag inte riktigt vill ge upp sparad surf och så.

Permalänk
Medlem

Operatör: Fello (student)
Surfmängd: 28GB
Pris: 135 kr/mån

Fixade när man fick dubbla surf livet ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Vimla har gjort om så att sparad surf gäller hur länge som helst, inte bara ett år (förutom surfen man får några GB några gånger per år av olika anledningar som du nämner, de har fortfarande en bäst före tid om ett år. Men övrig sparad surf som man sparar från sin månadspott gäller hur länge som helst).

Där ser man! Bra att veta

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Operatör Fello
32gb i månaden för 215kr.

Samsung s22 ultra

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av medbor:

Attans, jag ligger i lä där!

Men har 4G fortfarande så ingen stor skada skedd

Ägd!

Skrivet av Primary:

Riktigt kul med så många inlägg! Känns som att många ändå har relativt låg surf och möjlighet till Wifi över dagen. Själv har jag endast tillgängligt wifi hemma och inget på jobbet + lång pendlingstid vilket gör att surfen äts upp.

Riktigt bra förhandlat helt enkelt!
Vad har du för hemlighet är ute efter ny telefon (iphone 15 pro) + abonnemang. kan få samma deal hos Comviq som jag har idag, alltså 30gb för 175kr eller 80 gb för 245kr månaden, ringde till tele2 och förklarade vad jag fått för erbjudande hos comviq men tele2 gav mig ingen rabatt alls utan erbjöd obegränsad snabb för 399kr månaden + telefon.

Antar att man lär sig med åren hur man ska jiddra med teleoperatörer Körde klassiska att jag länge varit "en trogen kund" och gärna fortsätter med det, men att de behöver ge mig en schysst deal för att jag inte ska välja ett billigare alternativ. Vi började först dividera om "Obegränsad Snabb" och kom fram till att 299 kronor är rimligt, sen sa jag att "Snabbare" trots allt vore trevligt då jag ringer en del internationella samtal och utlandsresor förekommer i jobbet. Efter vår redan lång diskussion blev det inga med förhandlingar om att ta det bättre abonnemanget istället. Sen mängdrabatt 100 kronor på det också så då landade jag på 199 kronor. Ska se om jag kan strössla det här till nästa förhandling, vore inte fel med ett datakort.

Bredbandet var inga problem att få ned från 549 till 299 kronor. Där hade jag troligtvis kunnat vara ännu jobbigare, men då jag gör utlägg på både bredband och telefoni körde jag inte hela vägen in i kaklet som jag annars skulle gjort. Vilket jag istället fick göra med banken där stämningen blev mindre trevlig när de försökte dribbla bort och dumförklara mig genom att med emfas argumentera för att snittränta är ett golv...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Hallon
8gb med pott (har nog 200gb där)
149:- och då är sambon med som familjemedlem

Får spara max 100 GB, så vid månadsskiftet kan du ha 108 GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Hallon
8GB Surf + upp till 100GB sparat (vilket jag alltid har)
99kr/mån

Fixade studentabonnemang när jag pluggade och sen bara låtit det köra på. Telenor ringer mig ett par gånger per år och vill att jag ska byta men slutar alltid med att de själva säger att de inte kan ge mig en bättre deal

Men det har nog höjts till 109:-/mån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

- Operatör: Hallon
- Surfmängd: 4GB (Och oanvänd kan jag ha, har över 200GB)
- Pris: 99: Kr

Dom har höjt priset till 109kr - är det inte så för dig nu också?

Jag bytte till pensionärsabonnemanget som var det billigaste de kunde göra för mig, numera 99 kr för 3GB.