Dumpa mobilen och bara ha en smartklocka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hahaha, är så glad att höra att jag inte är den enda som inte kan avståndsbedöma något så enkelt som en dörrkarm!

Man måste optimera sin rutt genom rummet, vilket innebär att man tar kurvor så snävt som möjligt...

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thekai:

Och därför har ”vi” Apple Watch. Där dubbelklickas det på en fysisk knapp, korten dyker upp och blipp. Inga konstigheter. Begriper inte att Samsung m.fl ska envisas med kod varenda gång.

På en iPhone är det samma som att göra på en Apple Watch, dubbeltryck på powerknappen och sedan ska telefonen bara känna av ditt face.

Skrivet av Mirialia:

Går att ställa in så att man slipper koden. Iallafall med Google Pay. Vet inte hur det funkar med Samsung Pay.

Standardinställningen med Google Pay är att så länge du låst upp telefonen kan du betala utan att öppna någon app eller ange någon mer kod än din låsskärmskod. Du kan göra köp under 400:- utan att låsa upp telefonen, om din bank accepterar det. För mig har det inte gått med den bank jag använder.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillec:

Offtopic men herrejävlar vilken dyr höst du haft..!

Ontopic: har funderat på samma sak. Har en iPhone X som lär vara 5-6 år vid det här laget? Börjar bli dags att byta men ingen klocka känns klockren. Jag har en iPad jag skulle kunna använda till slösurfade och annat under kvällarna, och använda klockan dagtid, främst till att besvara samtal då

Ja, det blev en något dyr höst. Dock har jag haft en del prylar att sälja för att dra ner kostnaderna en del. Sålde bland annat av min Samsung S23 och en Galaxy Watch 6Classic. Fick en kortare period av inbillning att Samsung och Android skulle vara bättre. Konstaterar kort att jag har släppt det helt..

Med tanke på att du har en iPad och även en iPhone redan idag så kör på Apple Watch. Men se det som ett komplement. Gissar på att du klarar dig fint med en vanlig Series 9. Du behöver nog inte trippa upp det till Ultra 2 som jag gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thekai:

Gissar på att du klarar dig fint med en vanlig Series 9. Du behöver nog inte trippa upp det till Ultra 2 som jag gör.

Jo, för att kunna köra närmare heldagar på 4g så behöver tyvärr TS batteriet hos Ultran.

(Som ref. äger jag både series 8 SS och ultra 2)