Windows 12 kan bli prenumerationstjänst/ Frågor.

Permalänk
Medlem

Windows 12 kan bli prenumerationstjänst/ Frågor.

Ni kan läsa om det här!

Om detta sker så har jag följande frågor till er.

1. Om ni är ok med detta, vad är ni villiga att betala i låt oss säga månaden?

2. Om det inte släpps en version utan prenumeration, kommer ni gå över till Linux då?

3. Vad anser ni är ett rimligt pris för windows som OS i den form det finns idag?

4. Låt oss säga att en stor skara windowsanvändare går över till Linux, hur tror ni det kommer påverka spelutveckling?

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1700005-windows-12-kan...
Missade såklart att det var trådet du länkat till själv, my bad

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

1. Nej
2. Nej, kommer stanna på tidigare windows
3. grålicens, 40 spänn
4. inte alls, Linux är för invecklat för den normala användaren och kommer inte få genomslag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

1. Nej
2. Nej, kommer stanna på tidigare windows
3. grålicens, 40 spänn
4. inte alls, Linux är för invecklat för den normala användaren och kommer inte få genomslag

/thread

Permalänk
Medlem
  1. Nej

2. Stannar kvar på W11 så länge som möjligt, men kommer ta en stark titt på Linux.

3. Skulle säga att det beror på hur länge de supportar den versionen med uppdateringar. Släpper det nya Windows versioner mer sällan så att den versionen man har köpt är den som gäller länge så säg 1000. Men bajsar de ut nya versioner som man måste bettala för för så skulle jag säga max 500.

4. Ingen aning. Men helt klart att fler utvecklar spel till Linux.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Linux är bara invecklat för att folk är vana med Windows. Och det behöver inte vara invecklat, titta på SteamOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Linux Mint Cinnamon funkar i stort sett precis som Windows, och miljön (Cinnamon) ser även ut som Windows. Ta reda på fakta först, innan du yttrar dig om något.

Det enda som har en liten inlärningskurva med till exempel Linux Mint Cinnamon, är terminalen. Men i stort sett det enda som du behöver kunna, är sudo apt-get -y update (betydelse: admin, hämta och automatiskt acceptera nya uppdateringar). Linux Mint Cinnamon har uppdateringsprocessen även i grafisk form (precis som exempelvis Ubuntu, som Linux Mint bygger på).

Jag testade elementary OS när jag ville byta över till Linux under 2015. Kände mig inte hemma, men när jag testade Linux Mint Cinnamon kändes det som att jag var i Windows. Innan jag började med Linux, har jag alltid varit en väldigt inbiten Windows-användare som dessutom har älskat Windows. Windows XP och 7 FTW!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

@SCORPIUS

"Windows Central published a new report, shooting down rumors about a Windows "12" subscription. According to their information, the discovered code bits are unrelated to the next Windows client version, expected in the second half of 2024. Instead, that code references the recently spotted Windows 11 IoT Enterprise Subscription."

https://www.neowin.net/news/a-new-report-denies-rumors-of-a-s...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz