Krönika: Postnord är mitt förstahandsval

Permalänk
Medlem

Att 9 av 10 är nöjda med leveranserna är ju samma sak som att 1 miljon av 10 miljoner inte är nöjda.
Hade man vart lika positiv när det gäller processorer eller grafikkort?
Nu är ju inte fallet så, men nån gång då och då levereras ju en processor eller ett grafikkort den där tionde gången - den där 1 gången av 10 när man som kund kanske inte är nöjd pga hanteringen, förseningar eller försvunna paket.

Förvisso har kunder en benägenhet i stort att vara måna om att lämna dåliga betyg när de anser att tjänsten/varan de köpt är felaktig men inte riktigt lika måna de många fler gånger de (antagligen) blivit nöjda.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Top: Postnord, DHL, Schenker, Instabox
OK: Budbee (lite längre leveranstider)
Meh: Bring (oerhört långa leveranstider. kass spårning)
Fullständigt bedrövliga: UPS

Väljer alltid pickup point eller box då jag når ett flertal på vägen hem från jobbet.

Permalänk
Rekordmedlem

UPS har aldrig lyckats leverera nått så de är i en egen klass i botten för med dem vet man att det inte blir nått utan att paketen går i retur eller behöver hämtas 10 mil bort på deras terminal i Göteborg, de har inte ens lyckats lämna nått hos sina ombud utan det blir direkt Göteborg och i praktiken även retur.
De borde inte ta på sig frakter till platser de är helt oförmögna att leverera till för de är skrämmande överlägset uslast av alla.

Övriga har ibland haft lite småstrul men leveranserna har i vart fall kommit fram.
Det skulle nog behövas lagstiftning för att få bort de djupt oseriösa som UPS.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Bildexpert

Om man skall vara anekdotisk känns det inte rättvist att cherrypicka ens värsta erfarenheter av PostNord. Tvärtom har jag tagit emot tusentals sändningar från dem och på sin absoluta höjd har någon handfull strulat och krävt kontakt med kundtjänst. Även då kan det vara ganska milda fel såsom att det hamnat hos fel utlämningsställe och behöver transporteras på nytt för att hamna rätt.

Jag har ett riktigt skräckexempel som jag skrivit om tidigare på forumet, men jag har generellt sett ett mycket större förtroende för dem än exempelvis FedEx, UPS* eller TNT. För det mesta känns PostNord jämförelsevis väl integrerat med svensk infrastruktur och är väldigt smidiga för sändningar inrikes. Bring och Schenker har också fungerat bra för mig de sista tio åren.

Bäst har nog ändå DHL varit i min bok och i synnerhet vad som gäller internationella sändningar. Samma kollinummer överallt som inte ändras när det kommer till ett annat land, snabba leveranser och som mottagare får man tydliga alternativ från början om hur man vill att leveransen ska ske.

*UPS är helt fenomenala de gånger man kan begära leverans till utlämningsställe, men för hemleverans... Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskEnkrona:

Men 15:- för ett frimärke är fortfarande ett rån.

Eller overkligt billigt beroende på vart det ska skickas.

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Innan jag flyttade var det oftast inga problem alls med varken Airmee, Budbee eller dylikt. Grejen är att samtliga verkar använda sig av Googles API och när min adress då "inte existerar" blev det väldigt struligt. Gissningsvis får de då inga träffar när de matar in den för att köra till nästa ställe, och till följd av de otroligt tighta scheman de ska följa har de helt enkelt inte tid att försöka hitta. Helt förståeligt och inget jag beskyller enskilda chaufförer för alls, men otroligt frustrerande.¨¨

Av något skäl jag inte begriper är det väldigt många budbilar/hemkörning av mat som missar min adress, och försöker köra in på andra sidan området, där det finns en bom, det är helt enkelt ingen väg där, det är gångväg. En kille som kom med en dörr vi köpt (tämligen tung) baxade den över ett staket och fick sedan bära den en bit och ställa den nere i trappuppgången. Det har blivit så att jag ofta står nere i trapphuset för att se om stackarna kör fel (vi har utgångar åt båda hållen så jag ser när de irrar runt) och då går jag ut och möter dem.

Jag föredrar alla dagar i veckan utlämningsställe.

Dock tycker jag det blivit bättre sedan jag finjusterade vår adress i Google Maps och Waze. Vet inte om jag gjorde det, eller kunde göra det, i Apple Maps. Hur som helst, jag lade vår adress en extra bit in på "rätt sida", så att de visserligen hamnar några meter fel kanske, men åt rätt håll - och då är det inga problem, de kör in på rätt väg och kommer till rätt vändplats - fast några meter fel på vändplatsen. Om det var detta som gjorde susen vet jag inte, men jag tycker felkörningarna har minskat markant så någon app har ändrats på åtminstone.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

UPS har aldrig lyckats leverera nått så de är i en egen klass i botten för med dem vet man att det inte blir nått utan att paketen går i retur eller behöver hämtas 10 mil bort på deras terminal i Göteborg, de har inte ens lyckats lämna nått hos sina ombud utan det blir direkt Göteborg och i praktiken även retur.
De borde inte ta på sig frakter till platser de är helt oförmögna att leverera till för de är skrämmande överlägset uslast av alla.

Övriga har ibland haft lite småstrul men leveranserna har i vart fall kommit fram.
Det skulle nog behövas lagstiftning för att få bort de djupt oseriösa som UPS.

Samma erfarenhet även jag. Av 20-25 leveranser har jag aldrig fått ett enda trots 3 olika bostadsadresser.
För ett tag sen ringde jag dem faktiskt och klagade. Fick prata med nån mellanchef som förklarade att det enda alternativet chauffören kan klicka i är ”kund ej hemma” typ. Även när de inte hinner med att åka ut. Det gav iaf en liten förklaring även om det såklart inte är ok.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Skrivet av Pirum:

Av något skäl jag inte begriper är det väldigt många budbilar/hemkörning av mat som missar min adress, och försöker köra in på andra sidan området, där det finns en bom, det är helt enkelt ingen väg där, det är gångväg. En kille som kom med en dörr vi köpt (tämligen tung) baxade den över ett staket och fick sedan bära den en bit och ställa den nere i trappuppgången. Det har blivit så att jag ofta står nere i trapphuset för att se om stackarna kör fel (vi har utgångar åt båda hållen så jag ser när de irrar runt) och då går jag ut och möter dem.

Jag föredrar alla dagar i veckan utlämningsställe.

Dock tycker jag det blivit bättre sedan jag finjusterade vår adress i Google Maps och Waze. Vet inte om jag gjorde det, eller kunde göra det, i Apple Maps. Hur som helst, jag lade vår adress en extra bit in på "rätt sida", så att de visserligen hamnar några meter fel kanske, men åt rätt håll - och då är det inga problem, de kör in på rätt väg och kommer till rätt vändplats - fast några meter fel på vändplatsen. Om det var detta som gjorde susen vet jag inte, men jag tycker felkörningarna har minskat markant så någon app har ändrats på åtminstone.

Många gånger har arbetsgivaren inte betalt för nya kartor så om det byggts om kan det bli väldigt fel.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig valt eller brytt mig om vilket fraktbolag som gör leveransen. Blir något fel och trasigt har det aldriv varit problem att få det fixat med butiken, så det spelar sällan roll. Alla leveranser är ju försäkrade och butiken har ansvar att leverera det man köpt

Permalänk
Medlem

Jag har också endast goda erfarenheter av Postnord.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Skrivet av SuperDuperKillen:

Håller med helt och hållet. Har fått hundratals paket levererade med Postnord utan några större bekymmer. Men det ska tilläggas att jag sällan har problem med andra speditörer heller.

Samma här förutom Fedx som slänger paketet utanför dörren och åker. Ibland är det bara tur att man är hemma...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterbr:

Mitt senaste paket med datordelar var inte snyggt när det kom fram, men alla paket på insidan av det större var iaf oskadade.

Airmee som Amazon använder har alltid kommit med hemleverans nästa vardag efter beställning, helt gratis, aldrig blivit några fel på typ 5 försök. Dom har nog varit bäst för min del

Airmee är snabba men har ofta levererat saker till grannar osv. DHL är min favorit.

Permalänk
Medlem

De är helt ok och har blivit mycket bättre, men är fortfarande inte förstahandsvalet.

Skrivet av SUMITOMO:

Förstår inte riktigt hur det kan vara ett rån.

20-40kr för en burkläsk på pizzerien betalar folk utan att klaga.
Eller 30kr för en enkel resa med bussen till stan.

Men att skicka ett brev för 15kr uppåt 200 mil är dyrt?

20-40 för en sketen burk läsk är svindyrt. Jag klagar.

Buss åker jag aldrig så ingen aning.

15 kr för ett frimärke är svindyrt, och det räcker bara till ett brev på max 50g. Antalet gånger det räckt med bara ett frimärke för min del är väldigt nära noll. Tur nog är det väldigt sällan det behövs (och det är ju även därför Postnord har höjt priset, men de hade ju inte även behövt sabotera leveransen genom att bara dela ut varannan dag).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

De är helt ok och har blivit mycket bättre, men är fortfarande inte förstahandsvalet.

20-40 för en sketen burk läsk är svindyrt. Jag klagar.

Buss åker jag aldrig så ingen aning.

15 kr för ett frimärke är svindyrt, och det räcker bara till ett brev på max 50g. Antalet gånger det räckt med bara ett frimärke för min del är väldigt nära noll. Tur nog är det väldigt sällan det behövs (och det är ju även därför Postnord har höjt priset, men de hade ju inte även behövt sabotera leveransen genom att bara dela ut varannan dag).

Så, vad tycker du är rimligt för att skicka ett brev?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Förstår inte riktigt hur det kan vara ett rån.

20-40kr för en burkläsk på pizzerien betalar folk utan att klaga.
Eller 30kr för en enkel resa med bussen till stan.

Men att skicka ett brev för 15kr uppåt 200 mil är dyrt?

Med Länstrafiken i min stad kostar stadsbussen 40kr enkel resa som gäller i endast en timme eller 60kr för en 24 timmars biljett.

Det är idag billigare at ta bilen än att åka buss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

UPS har aldrig lyckats leverera nått så de är i en egen klass i botten för med dem vet man att det inte blir nått utan att paketen går i retur eller behöver hämtas 10 mil bort på deras terminal i Göteborg, de har inte ens lyckats lämna nått hos sina ombud utan det blir direkt Göteborg och i praktiken även retur.
De borde inte ta på sig frakter till platser de är helt oförmögna att leverera till för de är skrämmande överlägset uslast av alla.

Övriga har ibland haft lite småstrul men leveranserna har i vart fall kommit fram.
Det skulle nog behövas lagstiftning för att få bort de djupt oseriösa som UPS.

Det är intressant hur våra erfarenheter kan skilja sig.
För mig har det varit Postnord som har varit en mardröm. De har låtsas leverera mig många gånger på de 2 olika adresser jag har bott i Göteborg: Jag har suttit hemma och väntat och plötsligt fått avisering att man inte var hemma.
En gång skulle en gitarr komma till mig från USA. 4 dagar tog det från USA till Malmö. Sen 2 veckor från malöm till Göteborg. Efter att ha registerat gitarren på en terminal nära mig i Göteborg, försvann den typ "försändelse påväg" i många dagar och sen ingenting. Jag hörde av mig till Postnord och gitarren dök upp 3 veckor senare i Stockholm. Jag har också fått paket som skickades tillbaka till andra länder för att jag hade aldrig fått avi eller info om att de hade kommit fram ett paket till mig.

Samtidigt har jag haft med UPS att göra minst 10 gånger för att båda skicka och ta emot gitarrer och förstärkare inrikes och utrikes. Super snabb och noll problem.

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk

För ett par månader sedan hamnade mitt paket i ett hus ett kvarter bort. Jag kände igen huset från bilden de tar vid leverans. Ringde kundtjänst men 30 minuter i telefonkö fick mig att ge upp så jag gick över till grannhuset men såg inget paket. Gick hem och det låg i min postlåda! Så under tiden jag väntat i kö hade de kommit på sig själva och hämtat paketet från fel adress hem till mig.

Jag har bra erfarenheter av PostNord. Men jag blir lite lätt trött ibland när paket hamnar på fel ombud och istället för att fråga om jag vill gå dit och hämta så skickar de tillbaka det fler mil (när jag hade kunnat gå ett par kilometer!) för att sen skicka rätt.

Permalänk
Medlem

Det fungerar bra med dom när man skickar vanligt brev, företagsbrev eller postpaket.
När det gäller express och hemleverans är Postmord näst sämst efter UPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterbr:

Mitt senaste paket med datordelar var inte snyggt när det kom fram, men alla paket på insidan av det större var iaf oskadade.

Airmee som Amazon använder har alltid kommit med hemleverans nästa vardag efter beställning, helt gratis, aldrig blivit några fel på typ 5 försök. Dom har nog varit bäst för min del

About that ...

OnT: visst har Postnord haft problem, men bortsett från de bostadsområden där det inte alls fungerat tror jag de flesta klagomålen kommer från en väldigt högljudd minoritet.

Permalänk
Medlem

Det var många år sen jag hade problem med Postnord. De har ryckt upp sig. Deras app är bra också, lätt att spåra leveranserna.

Permalänk
Sötast

Instabox är det löjligaste företaget jag har haft att göra med.

Efter 2 misslyckade leveranser så testade jag 3 gånger till for science.

5/5 gånger var instabox den enda speditör som erbjöd dagen efter leverans, något inte ens postnord vågade ge sig på.
5/5 gånger var paketet 3 dagar försenat.
5/5 gånger stod det att paketer anländer imorgon, varje dag under hela väntetiden.
5/5 gånger så var undantaget till raden ovan det första dygnet. Där det stod en exakt leveranstid, men för varje timme som gick på första dygnet så flyttades tiden fram med en timme…. absolut första gången satt jag och blev lurad timme efter timme att mitt paket skulle vara framme.

Postnord har gått till något jag har oroat mig över till något jag hoppas finns som val.

Jag vet bara inte om jag gillar företaget så mycket mer nu för att de har blivit bättre, eller för att deras konkurrenter är så mycket sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Instabox är det löjligaste företaget jag har haft att göra med.

Efter 2 misslyckade leveranser så testade jag 3 gånger till for science.

5/5 gånger var instabox den enda speditör som erbjöd dagen efter leverans, något inte ens postnord vågade ge sig på.
5/5 gånger var paketet 3 dagar försenat.
5/5 gånger stod det att paketer anländer imorgon, varje dag under hela väntetiden.
5/5 gånger så var undantaget till raden ovan det första dygnet. Där det stod en exakt leveranstid, men för varje timme som gick på första dygnet så flyttades tiden fram med en timme…. absolut första gången satt jag och blev lurad timme efter timme att mitt paket skulle vara framme.

Postnord har gått till något jag har oroat mig över till något jag hoppas finns som val.

Jag vet bara inte om jag gillar företaget så mycket mer nu för att de har blivit bättre, eller för att deras konkurrenter är så mycket sämre.

Hade ett liknande fel med Instabox.

Stod att jag kunde hämta paketet, men det existerade inte ens i skåpet.

Ringde Instabox och klagade, fick svar från kundtjänst att det bör dyka upp dagen efter.

Fick uppdatering varje dag i 2 veckor att "ditt paket kommer att levereras idag kl ** **"

Bedrövlig kundtjänst som varken kunde spåra eller hjälpa till att få fram leveransen!

Permalänk
Medlem

Postnord är definitivt inte felfria, men relativt resten så är det det tryggaste valet.

Ett par gånger har paket blivit mörbultade men då var de ändå mer intakta än genomsnittlig UPS-leverans. En gång försvann ett paket från Tyskland, men det dök upp tre månader senare.
Visst, man får kallt räkna med två dagars leveranstid, men det är sällan ett problem, och än mer sällan tar det längre tid än så, såvida det inte är utrikes ifrån, för då kan man kallt räkna med att det fastnar i minst en vecka innan det kommer ett pappersbrev för inbetalning av tullavgift. Där har de en del att lära av exempelvis DHL, såvida de inte bättrat sig sedan sist jag fick uppleva det.

Så min uppfattning är att om jag vill att något kommer fram intakt och inom utaviserad tid, ja då är det Postnord som garanterat kan leva upp till förväntningarna. Resten är en chansning där jag får väga riskerna.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Har skickat med postnord, DHL, schenker och av dem är det bara postnord som har strulat.
Men på det stora hela har det gått bra 9 gånger av 10 ändå.

Håller också med att priser på frimärken är katastrof.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Håller helt och hållet med Noelia här! Minst problem med PostNord. Mest problem med UPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Det är intressant hur våra erfarenheter kan skilja sig.
För mig har det varit Postnord som har varit en mardröm. De har låtsas leverera mig många gånger på de 2 olika adresser jag har bott i Göteborg: Jag har suttit hemma och väntat och plötsligt fått avisering att man inte var hemma.
En gång skulle en gitarr komma till mig från USA. 4 dagar tog det från USA till Malmö. Sen 2 veckor från malöm till Göteborg. Efter att ha registerat gitarren på en terminal nära mig i Göteborg, försvann den typ "försändelse påväg" i många dagar och sen ingenting. Jag hörde av mig till Postnord och gitarren dök upp 3 veckor senare i Stockholm. Jag har också fått paket som skickades tillbaka till andra länder för att jag hade aldrig fått avi eller info om att de hade kommit fram ett paket till mig.

Samtidigt har jag haft med UPS att göra minst 10 gånger för att båda skicka och ta emot gitarrer och förstärkare inrikes och utrikes. Super snabb och noll problem.

Bor du i en stad där UPS har egna terminaler? I sådana fall kan det vara en del av förklaringen. Här där jag bor använder dom en underleverantör som har absolut lägst prio på paket från UPS. Ringer man inte underleverantören direkt och säger att man vill hämta upp paketet på deras terminal så gör dom några "försök" att leverera sedan åker paketet tillbaka.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Det är intressant hur våra erfarenheter kan skilja sig.
För mig har det varit Postnord som har varit en mardröm. De har låtsas leverera mig många gånger på de 2 olika adresser jag har bott i Göteborg: Jag har suttit hemma och väntat och plötsligt fått avisering att man inte var hemma.
En gång skulle en gitarr komma till mig från USA. 4 dagar tog det från USA till Malmö. Sen 2 veckor från malöm till Göteborg. Efter att ha registerat gitarren på en terminal nära mig i Göteborg, försvann den typ "försändelse påväg" i många dagar och sen ingenting. Jag hörde av mig till Postnord och gitarren dök upp 3 veckor senare i Stockholm. Jag har också fått paket som skickades tillbaka till andra länder för att jag hade aldrig fått avi eller info om att de hade kommit fram ett paket till mig.

Samtidigt har jag haft med UPS att göra minst 10 gånger för att båda skicka och ta emot gitarrer och förstärkare inrikes och utrikes. Super snabb och noll problem.

Jag tror att UPS kan leverera både hem och till ombud i Stockholm och Göteborg medans andra som inte bor i de städernas erbjuds att åka dit och hämta paketen inom 2 dagar för annars returneras de, det är i vart fall det det som hänt mig och jag ha inte haft möjlighet att resa typ 11 mil för att besöka deras terminal i Göteborg för även om de säger sig har ombud i 2 av grannkomunerna dvs "bara" 25 km bort så har det aldrig gått att få paketen dit för att ha en rimlig möjlighet att åka dit för de har alltid returnerat dem idiotiskt fort när de inte har ombud i "rätt" kommun, de har gått i retur till avsändaren inom 2 dygn vilket är ungefär den tid det tar att få ett brev om att de inte kan levrera till min kommun

De borde verkligen inte ta på sig frakter till platser de inte verkar ha någon som helst möjlighet att leverera till dvs att de åtminstone har ett ombud i rätt kommun verkar vara ett absolut minimikrav för annars är det omöjligt för dem ge mottagaren en rimlig chans att hinna hämta paket innan de returneras.

UPS är så extremt överlägset uslast av alla att man nog egentligen borde stämma dem för marknadsföringsbrott eller liknade om man hade haft tid.
Nu tillåts de verka och utge sig för att kunna frakta saker men det är mer rena bedrägerier för de kan inte leverera till vissa ställen eller åtminstone inom en radie på 20 km, ingen i en storstad skulle acceptera att resa 11 mil inom 2 dagar för att hämta paket, UPS är alltså lika "dåliga" som ett lokalt bud men skillnaden är att UPS inte direkt säger att de inte arbetar med leveranser till vissa adresser utan ändå tar på sig jobb de aldrig kan utföra, de är bedragare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

PostNord har fungerat i alla år för min del.

Permalänk
Medlem

Kan inte påminna mig att jag haft något problem alls med PostNord faktiskt.
Andra aktörer som Bring och Airmee har strulat lite då och då.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4