Adblocker fungerar inte längre på Youtube

Permalänk
Medlem

Adblocker fungerar inte längre på Youtube

Vet inte om det är rätt placerad, men efter flera år kunnat stoppa annonser på Youtube verkar det inte längre fungera?

Eller finns det nåt fix bakom detta?

https://imgur.com/1NccK6f

Permalänk
Medlem

Youtube blockerar annonsblockerare

Jag hade för övrigt inga problem att stänga rutan och köra vidare som vanligt.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Youtube blockerar annonsblockerare

Jag hade för övrigt inga problem att stänga rutan och köra vidare som vanligt.

Tidigare i veckan fick jag upp en vit skylt som klagade på att jag blockerade, och det kom fram en sekundräknare

Därefter kunde man klicka sig förbi

Nu får jag bara den svarta rutan

Drygt som tusan när man kollar på youtube på TV i alla fall med all reklam

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Youtube blockerar annonsblockerare

Jag hade för övrigt inga problem att stänga rutan och köra vidare som vanligt.

Tack för länk, fick inte upp den, när jag sökte youtube

Lösningen slippa reklam verkar vara använda brave webb läsaren då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Tidigare i veckan fick jag upp en vit skylt som klagade på att jag blockerade, och det kom fram en sekundräknare

Därefter kunde man klicka sig förbi

Nu får jag bara den svarta rutan

Drygt som tusan när man kollar på youtube på TV i alla fall med all reklam

Jag har fått upp samma, dock med X så jag kan klicka bort den i Firefox. I Brave, som jag testar nu efter tips i tråden som länkats, har jag inte fått upp något klagomål om att jag använder adblock, kanske kommer dit också snart.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Med Firefox kan jag tydligen fortfarande se utan reklam inloggad på ett konto, inte med ett annat konto, då blir det block

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Med Firefox kan jag tydligen fortfarande se utan reklam inloggad på ett konto, inte med ett annat konto, då blir det block

Det är nog för att de rullar ut i omgångar. Jag fick på min stationära dator 1 dag före min bärbara.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Moderator
Moderator

Hänvisar till denna tråd.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.