Permalänk
Medlem

Mycket snack om Fredagspanelen. Går man in och kikar på de senaste panelerna verkar det som att de till dags datum har någonstans mellan 1500-3000 visningar styck och en handfull kommentarer vardera. Var de verkligen så populära? Eller handlar det mer om att de hade en trogen, högljudd skara följare?

Frågar för jag vet inte. Jag har nog bara suttit igenom ett par stycken genom åren. Kände inte att de var för mig 🤷🏻‍♂️

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Mycket snack om Fredagspanelen. Går man in och kikar på de senaste panelerna verkar det som att de till dags datum har någonstans mellan 1500-3000 visningar styck och en handfull kommentarer vardera. Var de verkligen så populära? Eller handlar det mer om att de hade en trogen, högljudd skara följare?

Frågar för jag vet inte. Jag har nog bara suttit igenom ett par stycken genom åren. Kände inte att de var för mig 🤷🏻‍♂️

Med tanke på antalet aktiva (i betydelsen såna som skriver ofta och mycket) på forumet, så är nog 1500-3000 rätt rimligt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

En snabbkoll visar att SweC har gjort 12 tester sedan början av september till dags dato (två av dessa var sponsrade tester).

Guru3 har på samma tid gjort 20 tester.

De senare har fyra personer listade under "Contact us".

SweC har fyra (fem med en tf) personer listade under "Redaktionen".

(Och vill jag grotta ner mig i "smör på mackan" så går jag till FB... )

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem

Jag instämmer i att jag får känslan av att Sweclockers nedmonteras eller struktureras om mot något som inte gynnar medlemmarna.

Reflekterade över mängden reklam häromdagen, den har ju eskalerat och större delen av sidan tas upp av annonser.

Utan forumet och marknaden är Sweclockers ingenting, jag hoppas att ägarna förstår det

Jag saknar det nära samarbetet med Inet, det var skoj när de körde exklusiva streams med Daniel, Petra, mfl.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Fel tycker jag.

Exempel: Tycker människor som besöker mina restauranger i enkäter att vissa saker är fel dvs olika kunder som rapporterar om samma fel/brist - då har man gentemot sina gäster/medlemmar/kunder ett ansvar att antingen besvara varför det är som det är och varför man inte vill/kan göra något åt det eller att man ska se över verksamheten vad man kan göra för förbättringar och ändringar i struktur eller rutiner.

Sen om du inte har sett så ligger denna tråden under feedback - så enligt dig så tycker du att om det är något man i regel tycker om som gjort ganska dramatiska förändringar i ditt tycke i negativ riktning (och kanske fler med dig) så ska man inte använda feedback-funktionen utan helt sonika bara lämna utan ett ljud? Då får det helt enkelt stå för dig - men enligt mig så driver man inte företag så.

Sweclockers har tidigare använt sig av survey monkey för att just få in medlemmars åsikter kring hur sidan är, vad man saknar, vad man tycker ska bort. Man fick tycka och det var en del av SweC och det tycker jag fortfarande att det ska vara. Utan medlemmar vad är Sweclockers då?

Skillnaden ær att dina kunder betalar før dina tjænster. Sweclockers besøker du gratis.

Exempel ær væl om en person kommer in i din resturang før att anvænda toaletten och sen klagar på att tvålen ær tom.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwingis:

Skillnaden ær att dina kunder betalar før dina tjænster. Sweclockers besøker du gratis.

Exempel ær væl om en person kommer in i din resturang før att anvænda toaletten och sen klagar på att tvålen ær tom.

...om jag kör med ad blocker så ja. Om inte så får SweC betalt för den reklam som jag ser där och då.

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Reflekterade över mängden reklam häromdagen, den har ju eskalerat och större delen av sidan tas upp av annonser.

Jag körde länge utan adblocker på swec, nu är det i princip omöjligtt.

Men man uppskattar ju att det är gratis, och degen måste in. Dock borde man kanske skruva på balansen lite och hitta andra inkomstkällor med.

Varför kan man inte köpa merch, till exempel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Jag körde länge utan adblocker på swec, nu är det i princip omöjligtt.

Men man uppskattar ju att det är gratis, och degen måste in. Dock borde man kanske skruva på balansen lite och hitta andra inkomstkällor med.

Varför kan man inte köpa merch, till exempel?

Eller ett plus-konto för xx kr i månaden. 40 spänn eller mindre hade jag nog klarat av att stötta med.
Är det någon som vill stötta med mer så kan det ju finnas ett plus+plus-konto

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwingis:

Skillnaden ær att dina kunder betalar før dina tjænster. Sweclockers besøker du gratis.

Exempel ær væl om en person kommer in i din resturang før att anvænda toaletten och sen klagar på att tvålen ær tom.

Jag tycker att man ska leverera och ta emot klagomål/feedback oavsett hur du tjänar dina pengar. Indirekt så tjänar ju företagen som annonserar på Sweclockers pengar genom att medlemmarna klickar på annonser och emellanåt köper någonting och Sweclockers drar in pengar från annonsörerna istället för sina medlemmar då annonsering inte är gratis - så hur det än är så är det vi kunder/medlemmar som betalar för att Sweclockers fungerar för ingen hade annonserat här om det inte hade genererat pengar.

Stavfel och förtydligande
Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Varför kan man inte köpa merch, till exempel?

Man kunde ju det förut iaf. Men det var väl inte lönsamt, för få som köpte antar jag.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Jag tycker att man ska leverera och ta emot klagomål/feedback oavsett hur du tjänar dina pengar. Indirekt så tjänar ju företagen som annonserar på Sweclockers pengar genom att medlemmarna klickar på annonser och emellanåt köper någonting och Sweclockers drar in pengar från dem istället för sina medlemmar då annonsering inte är gratis - så hur det än är så är det vi kunder/medlemmar som betalar för att Sweclockers fungerar för ingen hade annonserat här om det inte hade genererar pengar.

Utan medlemmarna hade det inte blivit några intäkter alls, det är vi som är produkten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Man kunde ju det förut iaf. Men det var väl inte lönsamt, för få som köpte antar jag.

Kanske det. Jag köpte en t-shirt, med gamla SweC-gubben.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

Saknar fredagsprogrammet...

... det var en fröjd att varje fredag kolla vad som skett i stora cärlden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Utan medlemmarna hade det inte blivit några intäkter alls, det är vi som är produkten..

Exakt

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragnet:

En snabbkoll visar att SweC har gjort 12 tester sedan början av september till dags dato (två av dessa var sponsrade tester).

Guru3 har på samma tid gjort 20 tester.

De senare har fyra personer listade under "Contact us".

SweC har fyra (fem med en tf) personer listade under "Redaktionen".

(Och vill jag grotta ner mig i "smör på mackan" så går jag till FB... )

...och hittills en (1) test under oktober och den rörde mjukvara.

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk

Den riktigt mysiga tiden var ju ibörjan på 2000-talet när nordichardware var ärkerivalen. Någonstans när smartphones gjorde intåg förändrades allt. Inte bara här utan i princip överallt.

Times change World changes..

Permalänk
Medlem

Tyvärr har Swec brädats av ex. Inet i det mer lättsmälta contentet - vilket egentligen är bedrövligt då de ju säljer prylarna och inte har som huvudsyssla att testa de. Att arbeta med hårdvaru- eller tekniksajter som denna är inte ett jobb utan ett kall, känns som vi får alltför lite content per redaktör de sista 2-3 åren...

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av TobbeH94:

Att arbeta med hårdvaru- eller tekniksajter som denna är inte ett jobb utan ett kall

Att prata om det enbart som ett kall känns lite naivt i mina ögon. Om de anställda är vuxna människor med räkningar att betala och inte själva äger verksamheten: då är det alltid primärt ett jobb. (Oavsett om det är swec eller något annat vi talar om.)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Jag hör också till de som inte riktigt känner igen mig längre men jag tror inte primärt att det är Sweclockers-redaktionens fel.

Igår när jag kollade Forum ---> "aktiva trådar" så var det 0 trådar av de 30 på första sidan som handlade om hur man förbättrar prestanda på hårdvara.

Om läsarna inte bryr sig om överklockning eller hur man på annat sätt förbättrar prestandan på sin hårdvara varför skulle redaktionen bry sig? Ingen vill skapa "content" som ingen läser eller tittar på.

Vi (få?) som faktiskt är (PC-) hårdvarunördar och inte bara allmänt teknikintresserade får helt enkelt söka andra arenor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonaz_81a:

Jag hör också till de som inte riktigt känner igen mig längre men jag tror inte primärt att det är Sweclockers-redaktionens fel.

Igår när jag kollade Forum ---> "aktiva trådar" så var det 0 trådar av de 30 på första sidan som handlade om hur man förbättrar prestanda på hårdvara.

Om läsarna inte bryr sig om överklockning eller hur man på annat sätt förbättrar prestandan på sin hårdvara varför skulle redaktionen bry sig? Ingen vill skapa "content" som ingen läser eller tittar på.

Vi (få?) som faktiskt är (PC-) hårdvarunördar och inte bara allmänt teknikintresserade får helt enkelt söka andra arenor.

Att lägga ner timmar/dagar och riskera ett ostabilt system som tar ytterligare dagar att felsöka för att få några procent högre prestanda i bästa fall. I många fall dessutom sämre prestanda för att överklockningen inte är lika dynamisk som stock idag, ofta får man sämre ST om man maxat MT eller omvänt. Högre strömförbrukning i sig ger ju också sämre prestanda pga hur dagens turbo-lägen fungerar

Det som finns kvar idag är ju undervoltning, det kan göra skillnad, men inte alls lika mycket som gick förr.

Jag förstår att folk inte tycker det är värt det

Framförallt har ju också läsarskaran som höll på med sånt blivit äldre, skaffat familj, jobb, och annat. Då vill man ha saker som funkar och att betala en tusenlapp för prestandan (som kanske ändå inte går att klämma ut den billigare modellen) är mer värt det än tiden att optimera

Inte så kul att lägga dagar på att skriva en artikel och slutsatsen säger att det inte gör så mycket skillnad heller

Tekniken har helt enkelt ändrats och datorer idag handlar om andra saker än detta, storhetstiden för överklockning är förbi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vad är skillnaden på ström och effekt? Effektsnåla låter inte riktigt lika bra.

Skrivet av Elgot:

Det är lite ovant kanske, men det är ett bättre ord om det är effekt man pratar om. I vissa fall (kanske inte just här dock) kan det ju förekomma flera spänningar och exakt hur man väljer att använda dessa är kanske mindre intressant.

Ordet energisnål är ännu bättre. Och det används väl ganska flitigt också. Och låter bra. Effekt är ju ändå bara momentan energianvändning.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Ger mig in här något sent men känner ändå att jag behöver lyfta två saker:

1. Jag tycker det redaktionella är mest omskrivna nyheter numera från andra källor - skittråkigt. Dessutom oftast clickbait.

2. Jag tycker man sitter och väntar på nya släpp enbart för tester. Varför inte göra mer jämförelse med hårdvara som redan är släppt osv? Köpa in gadgets prylar för att testa dem?

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Det är alldeles för få tester av produkter. Tänk kringsutrustning, @Laxpudding försvann så skärmarna är inget att testa. Han var ju extremt omtyckt och det är nog det sämsta Swec gjorde. Att de inte förlängde.

Sen är det alldeles för mycket testpilot. Känns som om Swec försöker skala ner genom att ge testpiloterna mer saker att göra.

Enda som är bra är väl prestandatesterna vid stora spelsläpp.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk

Vad har hänt med världen är en annan fråga?

Vi som är lite äldre datanördar är uppvuxna på en tid då vi hade en snabb datorutveckling, folk satt hemma med deras datorer och testade ena och andra. Idag har vi en trög utveckling, folk i vår ålder har ont om tid. Den yngre generationen använder datorn som ett medel för att kunna utföra vissa arbeten och är inte så intresserade av själva datorn.

Om vi då tar sweclockers forum så måste de bredda sig till den stora skaran eller så kommer forumet bli väldigt dött. Detsamma gäller nyhetsartiklar.

När man pratar om överklockning, så är det idag en väldigt liten grupp som sysslar med detta. Problemet är 2st.
Tillverkarna har lagt in dynamisk klockfrekvens på deras komponenter, de styr denna klockfrekvens genom att mäta bl.a. temperatur. Det leder till att det inte finns så stor marginal för att överklocka, speciellt inte överklockning som går till genom att man uppdaterar macrokoden i komponenterna och förbättrar algoritmerna för den inbyggda klockningen.

Utan den mesta överklockningen går till genom att man kör produkten utanför specifikationen och man med väldigt dåliga kontroller ser om något fel uppstår. Det är en ytterst liten grupp som är intresserad av marginell bättre prestanda på dessa villkor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henjo127:

Jag har följt detta underbara forum i många år, and I loved it!
Men nu har allt vänt, från ett härligt forum för nörds:D till en plats man bör undvika till varje pris (om man inte vill prata brands).
Tyvärr ganska snabbt också, det har uppenbarats på knappt ett till ett och halvt år. För mig finns det två heta teorier:
Har SWECLOCKERS tappat?
Har jag blivit för gammal?
Vet inte säkert, men jag har blivit tvungen att leta mig till andra forum för att få mitt behov tillfredsställt.
Nu saknar jag verkligen en svensk plattform för silicon lovers.

Med vänliga Hälsningar /Henrik

Vi har haft minst två likanande trådar förut. Tror senast var ca 4-5 år sedan.

Instämmer dock, mindre nördigt och mer mainstream. Förut skickades folk till swec för att få hjälp och här var det mest datornördar i olika nivåer och datorokunniga var uppskattningsvis 1% av användarna.

Idag känns det som om det är kanske 50% casuals om inte mer (inget fel med casuals) . Delvis beror det på bredare nyhetsflöde och artiklar samt mycket bredare forum. Inte lika nischat till överklockning som nu känns som en försvinnande liten del av swec.

Minns när swec utförde riktigt journalistik och var källa för många nyheter. Konsensus världen över var att swec var pålitliga, om det fanns i nyhetsflödet på swec var det nästintill bekräftat. Nu är det mest översatta nyheter någon dag senare. Ofta hänvisas till osäkra källor och forumsartiklar.

Permalänk
Medlem

Jonas guide till att undervolta 3080 var riktigt bra. Tyvärr kan den typen av artiklar inte massproduceras för de bygger på att det finns något intressant att göra med en aktuell hårdvara. Som flera redan varit inne på har överklockning automatiserats och hårdvarunördande ger inte så mycket längre.

Visa signatur

RIP 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parmenides:

Jonas guide till att undervolta 3080 var riktigt bra. Tyvärr kan den typen av artiklar inte massproduceras för de bygger på att det finns något intressant att göra med en aktuell hårdvara. Som flera redan varit inne på har överklockning automatiserats och hårdvarunördande ger inte så mycket längre.

Ja, det är sant.

Men det finns en del som fortfarande kan pillas med. Som minnestimings. Man kan lära sig massor av Buildzoid (se kanalen https://www.youtube.com/@ActuallyHardcoreOverclocking).

Framför allt sätta tRRDS, tRRDL och tFAW så lågt som det går. Helst tRRDS=4, tRRDL=4 och tFAW=16 (lägsta möjliga). Och sänka tRC lite. XMP eller BIOS sätter dem ibland onödigt högt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Jag saknar Jörgen Städje.

Permalänk
Medlem

Varit medlem här ett tag nu och jag har inte varit superaktiv i jämförelse med förut. SweC var en sida som besöktes dagligen, gärna ett flertal gånger per dag tidigare men har också valt att lämna siten för att hänga på andra ställen på senare år.

För mig personligen så handlar det främst om:
- Tester och nyheter har gått ner sig rejält som många tidigare påpekat.
- Upplever ofta tråkig stämning i trådar (moderatorerna gör väl såklart så gott de kan men finns ett flertal medlemmar som borde stängs av för länge sen)
- Feedback-forumet har fått mycket tips i förbättringar till siten men möts oftast av "det finns inte i planen för i år" följts av "vi har inte lagt in det i årets planering (om tråden eller liknande ämne kommer upp efter x-antal år igen). Detta gör att feedback-forumet känns ganska onödigt om ingenting ändå tas emot
- Saknar mycket gamla medlemmar som också av olika anledningar slutat hänga här. Det är såklart en påverkan av att jag själv inte hänger här på samma sätt längre så jag inte känner igen lika många men förut var det som att jag kände igen majoriteten på forumet och man hamnade ofta i goa diskussioner med samma medlemmar flertal gånger. Var alltid kul att stöta ihop med en känd "avatar" i en tråd.

Det finns såklart flera saker som påverkar att jag inte hänger här längre. Jag är fullt medveten om att mitt inlägg bara blir ett i mängden och att ingen kommer att sakna mig och det är helt ok :). Men när jag ser hur @enviro bemöter mycket av den kritiken på det sättet han gjort en sida bak i tråden så får i alla fall jag en väldigt oprofessionell bild av hur sweclockers drivs. Det är ingenting jag haft förut och det gör mig faktiskt inte så sugen på att bidra till att siten lever vidare heller. Det blir lite som sista spiken i kistan för min del och därför väljer i alla fall jag att lämna SweC (därav att jag loggade in och skrev detta inlägget).

Som sagt ingen som kommer sakna en gammal räv som mig här men om någon medlem som jag haft trevliga diskussioner med under åren känner igen min avatar/mitt nick så vill jag bara tacka för en väldigt god tid på sweclockers med fina minnen. Ibland är det viktigt att bara släppa taget och gå vidare

Önskar SweC såklart lycka till i framtiden och allt gott.
/Eptk

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Eptk:

Varit medlem här ett tag nu och jag har inte varit superaktiv i jämförelse med förut. SweC var en sida som besöktes dagligen, gärna ett flertal gånger per dag tidigare men har också valt att lämna siten för att hänga på andra ställen på senare år.

För mig personligen så handlar det främst om:
- Tester och nyheter har gått ner sig rejält som många tidigare påpekat.
- Upplever ofta tråkig stämning i trådar (moderatorerna gör väl såklart så gott de kan men finns ett flertal medlemmar som borde stängs av för länge sen)
- Feedback-forumet har fått mycket tips i förbättringar till siten men möts oftast av "det finns inte i planen för i år" följts av "vi har inte lagt in det i årets planering (om tråden eller liknande ämne kommer upp efter x-antal år igen). Detta gör att feedback-forumet känns ganska onödigt om ingenting ändå tas emot
- Saknar mycket gamla medlemmar som också av olika anledningar slutat hänga här. Det är såklart en påverkan av att jag själv inte hänger här på samma sätt längre så jag inte känner igen lika många men förut var det som att jag kände igen majoriteten på forumet och man hamnade ofta i goa diskussioner med samma medlemmar flertal gånger. Var alltid kul att stöta ihop med en känd "avatar" i en tråd.

Det finns såklart flera saker som påverkar att jag inte hänger här längre. Jag är fullt medveten om att mitt inlägg bara blir ett i mängden och att ingen kommer att sakna mig och det är helt ok :). Men när jag ser hur @enviro bemöter mycket av den kritiken på det sättet han gjort en sida bak i tråden så får i alla fall jag en väldigt oprofessionell bild av hur sweclockers drivs. Det är ingenting jag haft förut och det gör mig faktiskt inte så sugen på att bidra till att siten lever vidare heller. Det blir lite som sista spiken i kistan för min del och därför väljer i alla fall jag att lämna SweC (därav att jag loggade in och skrev detta inlägget).

Som sagt ingen som kommer sakna en gammal räv som mig här men om någon medlem som jag haft trevliga diskussioner med under åren känner igen min avatar/mitt nick så vill jag bara tacka för en väldigt god tid på sweclockers med fina minnen. Ibland är det viktigt att bara släppa taget och gå vidare

Önskar SweC såklart lycka till i framtiden och allt gott.
/Eptk

Yeah, jag kommer få äta upp det där rätt länge va? Som sagt, tar åt mig och ska se till att ändra på mitt bemötande i framtiden. Onödigt att vara oskön när man kan vara skön, liksom.

Kan dock inte hålla med om det som skrivs om feedback dock. Flera förslag har lyfts och diskuterats i högre instans Vissa saker är helt enkelt enklare att implementera en andra, typ att lägga till prestandaindex i toppen är förhållandevis enkelt medan att forma om sökfunktionen är ett större och mer tidskrävande projekt. Större saker händer och kommer presenteras ordentligt i sinom tid.