Kan jag placera radiator under chassit?

Permalänk
Medlem

Kan jag placera radiator under chassit?

Hej,

Jag bygga mitt första custom loop, kan jag placera tunn radiatorn under chassit som på bilden? Jag kommer även ha en normal högst upp.

Får desvärre inte plats men vet inte om fläktarna klarar av dra in luft med cirkus 5mm avstånd från bordet.

Permalänk
Medlem

se bilden jag skickar här

[quote postid="20229486" userid="352808" name="ginageo"]

https://ibb.co/5LcLwdv

Permalänk
Medlem

Nackdelen är att det samlas mycket damm i botten. Men om man gillar att städa/ rengöra så går det absolut. Nu har j ag inte kollat på bilden utan svarar endast efter rubriken.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.
Poor 9800X3D + RTX 5090 user.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginageo:

Hej,

Jag bygga mitt första custom loop, kan jag placera tunn radiatorn under chassit som på bilden? Jag kommer även ha en normal högst upp.

Får desvärre inte plats men vet inte om fläktarna klarar av dra in luft med cirkus 5mm avstånd från bordet.

Går alltid att sätta på lite tjockare tassar på chassit så det blir några millimeter till att dra in luft. Det behövs inte mycket utrymme för att luft ska komma in

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginageo:

Hej,

Ser ju ut som om radiatorn ligger kloss an emot skrivbordet, blir ju inget luftflöde då med andra ord. Är det något mellanrum mellan radiatorn och skrivbordet så att luft kan sugas igenom radiatorn?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux