Undersökning: Vad är en bra datorbutik?

Permalänk
Melding Plague

Undersökning: Vad är en bra datorbutik?

Vad är viktigast när entusiasterna på SweClockers väljer datorbutik för nästa uppgradering? Passa på att vara med och påverka!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har det inte redan varit flera såna här undersökningar kopplade till Komplett? 🤔

Permalänk

Reagerade också på detta när jag i såg att formuläret handlade om komplett.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Är nästan alltid komplett, är ju sweclockers....

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ett tips är att läsa artikeln först.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

8 sidor med frågor kändes lite väl…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Ett tips är att läsa artikeln först.

haha indeed 😂👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Ett tips är att läsa artikeln först.

Men har det bara varit en till innan denna? Har fått för mig att det var mer än så. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Men har det bara varit en till innan denna? Har fått för mig att det var mer än så. 😅

Detta är bara en uppföljning för komplett från den förra undersökningen 😉👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd

Jag lämnade neutralt på nästan allt då dagens butiken har mer eller mindre samma priser på allt. 0 konkurrens.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Göteborgaren:

Detta är bara en uppföljning för komplett från den förra undersökningen 😉👍

Vi gör undersökningar ibland, brukar vara 2-3 st. per år med lite olika inriktning.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Vi gör undersökningar ibland, brukar vara 2-3 st. per år med lite olika inriktning.

Jupps 👍🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Kul att MediaMakt finns med i undersökningen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

0 poäng. Det var ju roligt.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskEnkrona:

Jag lämnade neutralt på nästan allt då dagens butiken har mer eller mindre samma priser på allt. 0 konkurrens.

Yea. Använder sidor för att kolla upp saker sen prisjakt / pricerunner för att hitta bästa priserna för min del.

Men om allt är samma osv så är det nog smidigast med inet, webbhallen, elgiganten och netonnet då de har butiker inte alltför långt bort vilket kan vara smidigt om man skulle behöva hjälp.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

varför står det 0 av 0 poäng vid alla olika frågor, glömde de kryssa av det när de gjorde frågorna?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

För mig är en bra butik en butik som har saker hemma och jag kan hämta samma dag.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

en bra butik har ram minnen hängandes i hyllorna som man kan känna och klämma på.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Inet.

Permalänk
Musikälskare

8 sidor... Nej men Inet tycker jag är bra eftersom det är personlig service här i Malmöbutiken med trevligt bemötande

Ni kommer aldrig slå dom Komplett

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

För mig ska ha en bra datorbutik ha:
- Produkten i lager NU
- Snabb leverans
- Inte dyrare än konkurrenterna

Permalänk
Medlem

Samma samma alltid, oftast...

Jag svarar aldrig max poäng av princip, inget är så bra att det inte kan bli bättre. Eller så dåligt att det inte kan bli sämre.
För lång undersökning, men jag skall villigt erkänna att jag har nog handlat mest på Komplett genom åren.

Sedan är det det här med kategorisering av produktutbudet och sökresultat. Har inget facit på hur det borde vara, men det kan vara svårjobbat i vissa butiker.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

8 sidor... Nej men Inet tycker jag är bra eftersom det är personlig service här i Malmöbutiken med trevligt bemötande

Ni kommer aldrig slå dom Komplett

Indeed, samma här i Göteborg 👍🙂
Inet ftw 100%

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

För mig är en bra butik en butik som har saker hemma och jag kan hämta samma dag.

Håller med.
Jag köper oftast saker på impuls, vill inte vänta på leveranser.
Vill jag ha nått vill jag ha möjlighet att åka o köpa det direkt i en butik.

Så för mig blir det nästan alltid Webhallen.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Viktigast är att den har fysisk butik och tar kontanter!

Permalänk
Medlem

Jag bor i en mindre stad så inga fysiska butiker förutom elgiganten i närheten. För mig är inte pris viktigast utan att hemsidan inte är en katastrof (se elgiganten och amazon hur hemsidor inte ska göras)

Permalänk
Medlem

Vad är det första du tänker på när du tänker på Komplett? Emil!!

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

varför står det 0 av 0 poäng vid alla olika frågor, glömde de kryssa av det när de gjorde frågorna?

Klicka på frågetecknet så framgår det att ditt resultat inte är klart ännu, dröjer 5 minuter...

Permalänk

Ha varan i lager till ett bra pris, samt när jag är lat och inte orkar ta mig till butiken, kunna leverera hem till dörren senast dagen efter lagd beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Jag bor i en mindre stad så inga fysiska butiker förutom elgiganten i närheten. För mig är inte pris viktigast utan att hemsidan inte är en katastrof (se elgiganten och amazon hur hemsidor inte ska göras)

Ja, jag bor också i en liten stad så det är i princip bara näthandel som gäller. Håller med om att en av dom viktigaste sakerna är att hemsidan inte är en katastrof och jag skulle lägga till CDON förutom dom du nämner som är riktigt dålig. Annars är det ju alltid trevligt med bra utbud och bra priser m.m.