Jag handlade hos komplett för kanske 4 år sedan, 2st förpackningar med 2x16 GB ram. De skickade 1 förpackning. När jag ringde kundtjänst blev svaret att det inte KAN fattas artiklar i lådan, "för det var robotar som plockade", som om det skulle spela nån roll.
Efter diverse argumentation skulle jag skicka in de där minnesbrickorna för att få ordern korrigerad. Kan ni inte bara skicka ut de saknade modulerna? Nej, det gick inte. De sa de skulle kolla lagersaldo och diverse procedurer.
1-2 veckor senare kom ett litet paket, som jag förväntade mig skulle innehålla 2 askar med 2x16GB minnen i.
Vad innehöll det? Jo, en ask med 2x8 GB.
Ringde återigen kundtjänst och de hävdade det var korrekt så.
Efter det har jag inte handlat där.
Ett tidigare tillfälle fick jag från komplett en låda jag inte beställt, innehöll 5-8 artiklar lågpriskrafs, nåt basalt moderkort, billigaste cx-nätagg och lite annat diverse i. Det stog företagets namn på lådan och allt såg korrekt ut på det sättet. Kollade runt på företaget om nån annan beställt nåt i mitt namn, nej ingen.. Jag ringde komplett och kollade med dem varför de skickat det där till mig - "Jaha, har DU fått det där? Det måste ha blivit nåt fel, skicka tillbaka lådan till oss, vi skickar ett brev med retursedel i".
Inte ens ett tack fick man för det.
Det tar 3-4 dagar för kompletts paket att komma hit, 2-3 dagar för brevet med retursedel, 3-4 dagar för paketet att åka tillbaka, och jag var inte så snabb att öppna det heller, plus nån helg emellan, så kanske 2-3 veckor totalt? +några dagar ytterligare för att skicka ut paketet till rätt kund.
Jag undrar vilket besked den kunden fick då denne nog oroligt kollat med kundtjänst vars paketet tagit vägen.