Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem

Jo visst klarar den säkert av att starta upp alla dagens spel men knappast så det går att acceptera att spela alla spel problemfritt även om grafiken ställs ner på lägsta.

Brutalt överpris och rent lurendrejeri, tycker synd om de/dem som går på dessa annonser skapade av UFON rent ut sagt.

Datorn är kanske i sin peak värd Max 2K men tyvärr finns det många okunniga som får betala för det 🤦‍♂️

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

Låt oss diskutera detta pris och påståenden.

<Uppladdad bildlänk>

Bra mycket bättre delar och pris än denna på fb marketplace

Fb marketplace

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Bra mycket bättre delar och pris än denna på fb marketplace

Fb marketplace

Ouch det var ingen höjdardator!
(Ingår ju typ alla tillbehör så inte en helt rättvis jämförelse, men de verkar ju också vara billigast möjliga)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ouch det var ingen höjdardator!
(Ingår ju typ alla tillbehör så inte en helt rättvis jämförelse, men de verkar ju också vara billigast möjliga)

Var tvungen kolla och tydligen kan man köpa processorn för hela 170kr hos proshop.
Säga vad man vill men 170kr för en fyrkärnig cpu är inget man trodde sig se i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Bra mycket bättre delar och pris än denna på fb marketplace

Fb marketplace

Damn O_o , och den står nu som såld, man får väl hoppas att någon inte gick på den niten.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Gaming dator med GT 1030 grafikkort???

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Kan säkert driva 3D pinball, Mahjong och Solitaire utan problem😎

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/annons/goteborg/seg_dator_klicka_har_/...

Har inte en liknande annons varit uppe tidigare?
Men säljaren ville ha typ 50-100:-

Den här säljaren vill ha 399:- för ett pdf dokument med inställningar på datorn..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

https://www.blocket.se/annons/goteborg/seg_dator_klicka_har_/...

Har inte en liknande annons varit uppe tidigare?
Men säljaren ville ha typ 50-100:-

Den här säljaren vill ha 399:- för ett pdf dokument med inställningar på datorn..

Haha, underbart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antagligen:

Haha, underbart!

vilken jävla dåre

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

https://www.blocket.se/annons/goteborg/seg_dator_klicka_har_/...

Har inte en liknande annons varit uppe tidigare?
Men säljaren ville ha typ 50-100:-

Den här säljaren vill ha 399:- för ett pdf dokument med inställningar på datorn..

Mest impad av att det är en Alice som säljer den heliga PDF:en xD

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fast första länken är ju ett helt kit med en relativt dyr skärm. Andra har ett 1080 och inte ett 1060.
Fortfarande dyrt dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antagligen:

Fast första länken är ju ett helt kit med en relativt dyr skärm. Andra har ett 1080 och inte ett 1060.
Fortfarande dyrt dock.

Fast datorn i sig är ju kanske värd 2500kr.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Fast datorn i sig är ju kanske värd 2500kr.

Som sagt, fortfarande dyrt. Jag var mer inne på att beskrivningen av länkarna var felaktiga/missvisande.

Permalänk
Medlem

Det finns gott om oärliga och rätt nedriga människor på Blocket. Det är tråkigt, men man kan åtminstone sträva efter att inte vara en själv.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Ovanligt att folk hänger ut sig själva i tråden

Permalänk
Skrivet av pine-orange:

Ovanligt att folk hänger ut sig själva i tråden

Hänger gärna ut mig själv, vad vill du veta om mig?

Permalänk
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Det finns gott om oärliga och rätt nedriga människor på Blocket. Det är tråkigt, men man kan åtminstone sträva efter att inte vara en själv.

Så det är fel att fråga om ett bättre pris?
Gitarrdelen i tråden var min karma, inget intresse alls av den guran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallesoft:

Så det är fel att fråga om ett bättre pris?
Gitarrdelen i tråden var min karma, inget intresse alls av den guran.

Vet inte om det kan kallas karma i det här fallet.

Jag tycker personligen inte att den säljaren gjorde något fel medan det du har gjort, som respons till säljarens svar, är bara barnsligt.

Karma hade varit att du fick köpa säljarens gitarr i slutändan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallesoft:

Så det är fel att fråga om ett bättre pris?
Gitarrdelen i tråden var min karma, inget intresse alls av den guran.

#citerafleraknappen
Blir lättare att hålla koll på alla svar på så sätt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av telrad:

Vet inte om det kan kallas karma i det här fallet.

Jag tycker personligen inte att den säljaren gjorde något fel medan det du har gjort, som respons till säljarens svar, är bara barnsligt.

Karma hade varit att du fick köpa säljarens gitarr i slutändan.

Eftersom du tydligen inte läst tråden, jag har/hade inget intresse av gitarren.
Barnsligt må så vara, jag fick då mig ett gött asgarv, få en mindre vetande att tro jag är intresserad och skapa merjobb för denne kallas Karma, så fler åsikter är välkomna från dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallesoft:

Eftersom du tydligen inte läst tråden, jag har/hade inget intresse av gitarren.
Barnsligt må så vara, jag fick då mig ett gött asgarv, få en mindre vetande att tro jag är intresserad och skapa merjobb för denne kallas Karma, så fler åsikter är välkomna från dig.

Nej, jag förstod det. Men istället ville du sätta dit säljaren genom att be honom att packa en gitarr bara för att du kände dig kränkt. En annan hade bara låtit det passerat utan att behöva försöka vara jävlig i onödan. Jag står fast vid att det du har gjort är barnsligt.

Jag tycker däremot att du borde kolla upp vad karma betyder, får inte känslan av att du förstår vad karma innebär. I ditt fall så är det mer en personlig vendetta.

Med tanke på att jag inte är den enda som har reagerat på ditt inlägg så kanske du bör reflektera över ditt beteende.

Permalänk
Skrivet av telrad:

Nej, jag förstod det. Men istället ville du sätta dit säljaren genom att be honom att packa en gitarr bara för att du kände dig kränkt. En annan hade bara låtit det passerat utan att behöva försöka vara jävlig i onödan. Jag står fast vid att det du har gjort är barnsligt.

Jag tycker däremot att du borde kolla upp vad karma betyder, får inte känslan av att du förstår vad karma innebär. I ditt fall så är det mer en personlig vendetta.

Med tanke på att jag inte är den enda som har reagerat på ditt inlägg så kanske du bör reflektera över ditt beteende.

Jag kände inte mig kränkt alls utan det var svaret jag fick "Priset var satt fel från början tanken från början var 1200 . Ledsen för det."

Som gjorde att säkringarna brann av, vill du förstå mig nu då?

Permalänk
Medlem

Perfekt julklapp till ett bra pris 👍🏻

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

Perfekt julklapp till ett bra pris 👍🏻<Uppladdad bildlänk>

Haha med den logiken säljaren borde jag sälja min setup för 80k
LoL

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

Perfekt julklapp till ett bra pris 👍🏻<Uppladdad bildlänk>

Det var lite dyrt🙈

Visa signatur

Mobo: ASUS ROG Strix B660-F CPU: Core i7 13700K GPU: Zotac GeForce RTX 4080 Trinity OC RAM: Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000mhz SSD: Samsung 950 PRO 512GB, Force MP510 960GB, 850 EVO 500GB X2 Case: Meshify 2 Compact TG PSU: Cooler Master V850 Gold Cooler: Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

Äsch, 35K för en hel setup med grejer, asbra pris ju 😅

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallesoft:

Så det är fel att fråga om ett bättre pris?
Gitarrdelen i tråden var min karma, inget intresse alls av den guran.

Absolut inte. Det var inte prutningen jag vände mig mot. Jag tycker bara inte att en säljare som höjer sitt annonspris är att likställa med att spela intresserad köpare och lura densamme att packa, fotografera och dokumentera sin vara för att sen skicka ett textbaserat "fuck you". Det är trist att du kände dig blåst, men jag vill ändå tänka att man kan skaka av sig det i ett sånt läge, istället för att ägna sig åt en hämndaktion och kalla det karma. Det blir lite som att punktera däcken och repa lacken för den som snodde ens parkeringsplats. För mig står de två inte riktigt i paritet. Kan man vara den bättre av två alternativ, då tycker jag att man kan försöka vara det också.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Oftast kan man skylla på användarna, men ibland är det allt systematiskt.

Tycker Blocket delvis orsakar problem iom att saker bara försvinner så fort en affär är iland och redovisningen om användaren blir så abstrakt att det i sig leder till jobbiga interaktioner. Folk vill liksom bekanta sig trygga för ingen orkar använda deras feedbacksystem.

På tal om system. En svensk klassiker:

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint