Har skapat en egen och följer andra köprådstrådar här. Som vanligt när man ger sig in i ngt nytt så inser man att så snart man förstått en sak så öppnar sig 10 nya frågor, här kommer 3...
1, jag ser inget moderkort bland de budget-köpråd jag kollar i som har WLAN. Kör alla gamers med kabel?
2, Radeon-GPUerna verkar ha olika prefix före modellnamnet, MSI Radeon, XFX Radeon, PowerColor etc. Vad utgör skillnaden mellan dessa om modellnamnet är samma, tex RX6600?
3, en del köpråd innehåller CPU kylare, men de flesta inte. Har sett två råd med samma Ryzen 5 3600 och (för mitt otränade öga) likvärdiga moderkort Gigabyte B550M, det ena DSH3 och det andra AOURUS ELITE. På köprådet för DSH3 finns en separat kylare men inte för A ELITE. Vad kan anledningen vara och när behövs separat kylare?
1. Kan tänka mig de flesta kör med kabel på stationär men det bör inte vara nåt problem att köra trådlöst.
2. Prefixen är de olika märken som gjort sin egen design av Nvidia/AMD grafik processor med självaste PCB och kylanordning. Prestandan mellan dem är försumbar så ta det med bäst pris.
3. En separat kylare behövs främst när CPUn inte kommer med en inkluderad kylare och det är ofta listat på specifikation listan.
Delvis därför jag blev konfunderad när samma cpu hade separat kylare i ena köprådet, men inte det andra. Har läst att en del klagar på stock-kylaren så det kan säkert ligga bakom. Tack!