Permalänk
Medlem

Google kids space

40+ varning. 🙂 Nån som kör kids space för att reglera innehållet på barnens paddor?

Testade det nu och i teorin verkar det nice, men en del appar kan barnen använda fritt trots att de är blockerade i family Link och det står även på barnens paddor att appen är "disabled by parents". Exempel är Opera.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Den appen hade jag missat, ersätter Google Kids Space launcher-skärmen då eller?

Jag kör bara Family Link i dagsläget för att styra skärmtid och för att jag ska filtrera vilka spel som installeras. Sen har jag installerat NetGuard på plattan för att blockera av internet i alla spelen för att dottern ska slippa alla dessa förbaskade popups och reklamgrejer om att installera fler och fler spel tills plattan blir full med reklamfinansierat skräp. Kan starkt rekommendera NetGuard, open source projekt som alla föräldrar borde installera i barnens enheter.

https://github.com/M66B/NetGuard

Bland de värsta reklamspammarna är alla dessa "Talking Tom" spelen, men med NetGuard på plats och blockering av internet aktiverat för dessa så blir de snälla som tamkatter, inget skräp och alla "ads" knappar slutar fungera vilket är kanon.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pitr-:

Den appen hade jag missat, ersätter Google Kids Space launcher-skärmen då eller?

Jag kör bara Family Link i dagsläget för att styra skärmtid och för att jag ska filtrera vilka spel som installeras. Sen har jag installerat NetGuard på plattan för att blockera av internet i alla spelen för att dottern ska slippa alla dessa förbaskade popups och reklamgrejer om att installera fler och fler spel tills plattan blir full med reklamfinansierat skräp. Kan starkt rekommendera NetGuard, open source projekt som alla föräldrar borde installera i barnens enheter.

https://github.com/M66B/NetGuard

Bland de värsta reklamspammarna är alla dessa "Talking Tom" spelen, men med NetGuard på plats och blockering av internet aktiverat för dessa så blir de snälla som tamkatter, inget skräp och alla "ads" knappar slutar fungera vilket är kanon.

Ja det ersätter launchskärmen och kan även till viss del göra det du beskriver att netguard gör. Det GÅR att avsluta kids space och köra som vanligt, det är inget problem för oss så jag har inte grävt i om man kan låsa det.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature