Redaktionens bästa Black Friday-tips

Permalänk
Melding Plague

Redaktionens bästa Black Friday-tips

Det är teknikvärldens riktiga julafton och priser på hårdvara, teknik och prylar har sänkts ordentligt. Redaktionen hjälper dig välja rätt grejer i djungeln!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har ni lust att tipsa om hur man slipper det här Black Friday-spammet? Har vi inte redan tillräckligt med konsumptionshets?

Permalänk
Medlem

Faktiskt redan skaffat mig en Corsair MP600 Mini till min Steam Deck

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Har ni lust att tipsa om hur man slipper det här Black Friday-spammet? Har vi inte redan tillräckligt med konsumptionshets?

Gå offline?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Har ni lust att tipsa om hur man slipper det här Black Friday-spammet? Har vi inte redan tillräckligt med konsumptionshets?

Kan inte folk sluta gnälla över en rea som är varje år nu för tiden och som folk speciellt i år har väntat på på grund av det ekonomiska läget? I år har det varit 4 nyheter om Black Friday på en månad, konstigt påstående att det är spam.

Det är ju inte helt otippat att det teknikforum tipsar om teknikprylar till bra priser.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Gurrrra:

Har ni lust att tipsa om hur man slipper det här Black Friday-spammet? Har vi inte redan tillräckligt med konsumptionshets?

Tror det är bäst att lägga sig under täcket och blunda en vecka. Annars är det nog svårt!

Permalänk
Medlem

Inte nå sjuka deals i år direkt... Kan inte tänka mig att Cyber Monday kommer frälsa heller.

Permalänk
Medlem

Någonstans tror jag att vi alla behöver förstå att det med inflation och konjunktur finns lika lite marginaler hos företagen som i vår hushållsekonomi. Tycker årets BF har varit över förväntan. Den enda produktkategorin där det varit riktigt svårt att få en bra deal är grafikkort, men det var ju i ärlighetens namn väldigt väntat.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Kan inte folk sluta gnälla över en rea som är varje år nu för tiden och som folk speciellt i år har väntat på på grund av det ekonomiska läget? I år har det varit 4 nyheter om Black Friday på en månad, konstigt påstående att det är spam.

Det är ju inte helt otippat att det teknikforum tipsar om teknikprylar till bra priser.

haha du blir verkligen lurad om du tänker att det hela är en rea. De flesta produktet har varit lika eller hilligare tidigare, och restan av prylarna utan rabbat har de fått sin prisökning också. Visst finns det kanske 1 produkt av 100 med bättre pris nu, men det hittar man varje månad. Resten är saker som blivit gammalt och nya versionerna väntas snart (inom teknik)

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av rwkk:

haha du blir verkligen lurad om du tänker att det hela är en rea. De flesta produktet har varit lika eller hilligare tidigare, och restan av prylarna utan rabbat har de fått sin prisökning också. Visst finns det kanske 1 produkt av 100 med bättre pris nu, men det hittar man varje månad. Resten är saker som blivit gammalt och nya versionerna väntas snart (inom teknik)

Jag skulle vilja påsåtå att du har helt fel. Det finns dumheter i reorna där det höjs priser innan. Ett bedrägligt beteende som självklart inte är ok. Men det är knappast 1/100 varor detta gäller. Vi har sett en stark inflation under en längre period. Vi har haft en kraftigt försämrad krona under en längre period. Båda dessa saker påverkar priserna till slutkund kraftigt negativt. I stort sett all teknik köps via import i USD/EUR.

Skulle snarare säga att det varit en hel del riktigt bra erbjudanden med tanke på situationen på denna Black Week.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

haha du blir verkligen lurad om du tänker att det hela är en rea. De flesta produktet har varit lika eller hilligare tidigare, och restan av prylarna utan rabbat har de fått sin prisökning också. Visst finns det kanske 1 produkt av 100 med bättre pris nu, men det hittar man varje månad. Resten är saker som blivit gammalt och nya versionerna väntas snart (inom teknik)

Men lägg ner, finns massvis med saker som är nedsatta till lägre priser än tidigare, speciellt om de lanserats i 2023. Men ja, man bör kolla Prisjakt och veta vad de haft för pris tidigare om det är ett kap eller inte. Att påstå att reor bara är lurendrejeri är lika korkat som att tro att reor är lika bra som butikerna vill få det till. Sedan är det väl givet att produkter är som billigast när de vill bli av med dem, vatten är vått också.

Permalänk
Medlem

Den motordrivna fyren är riktigt mysig att bygga. Ganska dyr sett till andelen bitar men den ser riktigt läcker ut på hyllan.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Såg att ni gjorde reklam för 24% hos ek men såg att inet kör samma fast 25% om man inte vill beställa från slovenien! Kul artikel dock!

https://www.inet.se/kampanj/8212/ekwb-black-friday-2023

Glömde länk
Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem

Hur kan ps5 va slut på inet redan? fanns ju 50+ igår och det har ju varit samma pris hela veckan..
edit,ser nu att alla Ps5 är slut hos dom stora aktörerna.
Intressant att det sker samtidigt just idag fast alla legat på samma pris hela veckan.

Permalänk
Skrivet av Hondaxl:

Hur kan ps5 va slut på inet redan? fanns ju 50+ igår och det har ju varit samma pris hela veckan..
edit,ser nu att alla Ps5 är slut hos dom stora aktörerna.
Intressant att det sker samtidigt just idag fast alla legat på samma pris hela veckan.

Nja alla fick Löning idag?

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem

Crucial P3 Plus 2 TB... plusversionen är väl inte 3 utan PCIe 4? kan man köra den i MSI Gaming Pro Carbon Z390?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaninjägarn:

Nja alla fick Löning idag?

Nä inte jag..måndag lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fremmann:

Crucial P3 Plus 2 TB... plusversionen är väl inte 3 utan PCIe 4? kan man köra den i MSI Gaming Pro Carbon Z390?

Nvme kommer fungera med minsta gemensamma version som tillåts.

Permalänk
Skrivet av Hondaxl:

Nä inte jag..måndag lol

Samma här. Jobbar man på kommun så kommer det på måndag

Permalänk
Medlem
Skrivet av bloodshed:

Samma här. Jobbar man på kommun så kommer det på måndag

Ja fast det är väl lika bra det,har inte råd ändå lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av bloodshed:

Samma här. Jobbar man på kommun så kommer det på måndag

Tycker det är lite konstigt att man idag, 2023, fortfarande inte lagt all löneutbetalning på samma dag oavsett hur man jobbar. Nu är jag själv sjukskriven för stunden och verkar även här vara 27e som gäller, iallafall denna månad. Innan jobbade jag och 25e känns som en rimlig dag, hinner få in betalning på räkningar och liknande men 27e ger ganska lite tidsmarginal. Misstänker att de flesta kommunalarbetare inte har pengar liggandes från förra lönen att betala räkningar som går ut inom en dag eller så från löning.

Har inte riktigt tänkt på det innan men blivit lite påmind om det nu. I det gamla manuella Sverige behövdes säkert spridningen för att hinna få ut allt. Men i dagens digitaliserade samhälle?

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Men lägg ner, finns massvis med saker som är nedsatta till lägre priser än tidigare, speciellt om de lanserats i 2023. Men ja, man bör kolla Prisjakt och veta vad de haft för pris tidigare om det är ett kap eller inte. Att påstå att reor bara är lurendrejeri är lika korkat som att tro att reor är lika bra som butikerna vill få det till. Sedan är det väl givet att produkter är som billigast när de vill bli av med dem, vatten är vått också.

Min poäng är inte att reor inte kan vara verkliga prissänkningar, snarare att det inte är något extra/speciellt med "black friday".

Det var det en gång, och främst i USA. Men verkligen inte nu längre

Permalänk
Skrivet av Hondaxl:

Hur kan ps5 va slut på inet redan? fanns ju 50+ igår och det har ju varit samma pris hela veckan..
edit,ser nu att alla Ps5 är slut hos dom stora aktörerna.
Intressant att det sker samtidigt just idag fast alla legat på samma pris hela veckan.

Inte bara Inet,alla har slut, tänkte åka in imorgon på min lediga dag och köpa PS5 med spiderman 2 för 6190kr men icke, över 100+ på lager läste jag igår på deras sida till att det är helt slut, istället har de "slim" för 8000kr.
Så jävla fult att just på black friday och helgen när flest är lediga så väljer man att ta bort!!

Permalänk
Medlem

Redaktionens BÄSTA tips?? Gud va sorligt, ja jag älskar er annars som vanligt men detta var under er nivå enligt MIG.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackenzie:

Inte bara Inet,alla har slut, tänkte åka in imorgon på min lediga dag och köpa PS5 med spiderman 2 för 6190kr men icke, över 100+ på lager läste jag igår på deras sida till att det är helt slut, istället har de "slim" för 8000kr.
Så jävla fult att just på black friday och helgen när flest är lediga så väljer man att ta bort!!

Sjukt. Uppenbart kartellande. Får hoppas någon undersöker detta vidare, finns ett tydligt scope där. Vore önskvärt att tex Swec som varit vinstdrivande länge gör en insats. Men man vill nog inte slita sig med alla man samarbetar med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackenzie:

Inte bara Inet,alla har slut, tänkte åka in imorgon på min lediga dag och köpa PS5 med spiderman 2 för 6190kr men icke, över 100+ på lager läste jag igår på deras sida till att det är helt slut, istället har de "slim" för 8000kr.
Så jävla fult att just på black friday och helgen när flest är lediga så väljer man att ta bort!!

Skrivet av dave:

Sjukt. Uppenbart kartellande. Får hoppas någon undersöker detta vidare, finns ett tydligt scope där. Vore önskvärt att tex Swec som varit vinstdrivande länge gör en insats. Men man vill nog inte slita sig med alla man samarbetar med...

Eller så var rean bestämd av playstation och de hade sålt nog med konsoler?
Det är ju inte ÅF som sänker priser kraftigt hos alla utan det är ju från tillverkaren då

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Sjukt. Uppenbart kartellande. Får hoppas någon undersöker detta vidare, finns ett tydligt scope där. Vore önskvärt att tex Swec som varit vinstdrivande länge gör en insats. Men man vill nog inte slita sig med alla man samarbetar med...

Finns väl bara en distributör officiellt: https://www.nordiskfilm.com/business-areas-0/nordisk-film-int...

Känns som ÅF'arna har rätt lite att säga till om här.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Redaktionens BÄSTA tips?? Gud va sorligt, ja jag älskar er annars som vanligt men detta var under er nivå enligt MIG.

Kan du inte passa på att bidra med något positivt genom att berätta om dina favorittips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Sjukt. Uppenbart kartellande. Får hoppas någon undersöker detta vidare, finns ett tydligt scope där. Vore önskvärt att tex Swec som varit vinstdrivande länge gör en insats. Men man vill nog inte slita sig med alla man samarbetar med...

Det var lön idag och kombinationen med information om nya priset på Slim konsollen lär gamla konsollen beställts omgående av massor samtidigt.

Så inte konstigt alls om den såldes slut.

Kolla Inet tisdag streamen med 100+ beställningar på 1 Minut

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackenzie:

Inte bara Inet,alla har slut, tänkte åka in imorgon på min lediga dag och köpa PS5 med spiderman 2 för 6190kr men icke, över 100+ på lager läste jag igår på deras sida till att det är helt slut, istället har de "slim" för 8000kr.
Så jävla fult att just på black friday och helgen när flest är lediga så väljer man att ta bort!!

Du får beställa den från Amazon istället samma paket pris.
https://www.amazon.se/dp/B0CKJ99TW6/

Antar att du får vara snabb innan dom säljer slut.

Reflänk raderad. // MOD
Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.