Samsung HW-Q990C/Q995C Soundbar - Den dedikerade tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Fick du någon spårningslänk innan eller någon typ av indikation att den var skickad?

Ingen information alls förutom första mailet om beräknad leverans. Skrev några inlägg upp att det har varit radio silence så blev väldigt förvånad när jag fick notisen.

Skrivet av Mr_Flash:

När gjorde du registreringen för surfplattan?

Registrerade 18/10 och fick registreringen godkänd 24/10.
"Din registrering är nu godkänd och du kommer få din kampanjvara skickad till dig mellan 2023-11-23 - 2023-12-03."
Imponerad att dom lyckades hålla planerade leveranstiden. Brukar sällan gälla Norrland

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fifunen:

Ingen information alls förutom första mailet om beräknad leverans. Skrev några inlägg upp att det har varit radio silence så blev väldigt förvånad när jag fick notisen.

Registrerade 18/10 och fick registreringen godkänd 24/10.
"Din registrering är nu godkänd och du kommer få din kampanjvara skickad till dig mellan 2023-11-23 - 2023-12-03."
Imponerad att dom lyckades hålla planerade leveranstiden. Brukar sällan gälla Norrland

Fick även min registrering godkänd 24/10 och samma datum, bor i djupaste norrland. Inte fått eller hört något ännu.

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fifunen:

Ingen information alls förutom första mailet om beräknad leverans. Skrev några inlägg upp att det har varit radio silence så blev väldigt förvånad när jag fick notisen.

Registrerade 18/10 och fick registreringen godkänd 24/10.
"Din registrering är nu godkänd och du kommer få din kampanjvara skickad till dig mellan 2023-11-23 - 2023-12-03."
Imponerad att dom lyckades hålla planerade leveranstiden. Brukar sällan gälla Norrland

Vilka skickade dom med? Sitter själv i norrland o väntar med liknande datum som dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Fick även min registrering godkänd 24/10 och samma datum, bor i djupaste norrland. Inte fått eller hört något ännu.

Du verkar sitta 10 mil längre norrut. Med lite tur så kanske den kommer imorgon, vi håller tummarna

Skrivet av dartan:

Vilka skickade dom med? Sitter själv i norrland o väntar med liknande datum som dig

Bring!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fifunen:

Ingen information alls förutom första mailet om beräknad leverans. Skrev några inlägg upp att det har varit radio silence så blev väldigt förvånad när jag fick notisen.

Registrerade 18/10 och fick registreringen godkänd 24/10.
"Din registrering är nu godkänd och du kommer få din kampanjvara skickad till dig mellan 2023-11-23 - 2023-12-03."
Imponerad att dom lyckades hålla planerade leveranstiden. Brukar sällan gälla Norrland

Tack för info! Precis samma för min del så håller tummarna på leverans i början av veckan då 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fifunen:

Ingen information alls förutom första mailet om beräknad leverans. Skrev några inlägg upp att det har varit radio silence så blev väldigt förvånad när jag fick notisen.

Registrerade 18/10 och fick registreringen godkänd 24/10.
"Din registrering är nu godkänd och du kommer få din kampanjvara skickad till dig mellan 2023-11-23 - 2023-12-03."
Imponerad att dom lyckades hålla planerade leveranstiden. Brukar sällan gälla Norrland

Skumt med tanke på att jag hade 2023-11-19 - 2023-11-29 och inte hört något. :/

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk

Har inte heller hört något sedan jag skickade in registreringen för över 2 veckor sedan, aja hoppas det kommer nån gång iaf.

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller fått något godkännande eller bekräftelsemail. Känns ju osäkert, men hoppas på det bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tvnissen:

Jag har inte heller fått något godkännande eller bekräftelsemail. Känns ju osäkert, men hoppas på det bästa.

Var det länge sedan du skickade in? Är typ på 1,5 vecka men Samsung support skrev att de har massor att ta sig genom men att det borde vara klart närmsta dagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Var det länge sedan du skickade in? Är typ på 1,5 vecka men Samsung support skrev att de har massor att ta sig genom men att det borde vara klart närmsta dagarna.

15 kalenderdagar.

Permalänk
Medlem

Nu vart min accepterad! Vet ej om de prioriterade min eftersom jag skrev med support igår eller ifall det är en sammanträffande. Får min platta i början av januari säger de iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fifunen:

Fick precis leveransbesked från Aditro, surfplattan finns att hämta hos ombud

Usch då, falskt larm gubbar. Aviseringen jag fick var från Aditro men det rörde sig om ett helt annat paket som dom tydligen också hanterade hehe.. Ber om ursäkt ifall jag fick upp era förhoppningar

Permalänk
Medlem

Hej,

Nu tycker jag det inte bidrar jättemycket till tråden hur/var/när man får sin kampanjvara skickad men eftersom det verkar ligga i allmänintresset så postar jag detta.

Tänk dock gärna på framåt att inlägg som "Nu är min också skickad" inte bidrar jättemycket, det finns bättre trådar för detta!

Fick precis mail från "no-reply@veddestagruppen.se":

Dear Mr X,

On behalf of Samsung we will soon ship you your gift, one unit of Galaxy Tab S9 (Wi-Fi) Graphite 128 GB (SM-X710NZAAEUB).

If you have questions regarding your product please contact Samsung Support
If you have questions regarding your shipment please click on the follwing link http://support.veddestagruppen.se

If you find your device faulty – Please read the warranty card in attached documents regarding steps how to proceed.
Thank you!

Best regards VeddestaGruppen"

Godkänd registrering 24/10 med ETA 2023-11-23 till 2023-12-03 så i princip spot on!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

Hej!

Är det någon som har samma problem som mig med Q995C? Den förlorar kontakten och blir offline i Smartthings-appen? (verkar vara ett ganska vanligt problem). Jag har korrigerat detta genom att starta om den/starta om min accesspoint/ta bort den/lägga till den igen i Smartthingappen (inte säker på vad av detta som fixade det). Har även en ny Samsung-TV som är kopplad till appen/wifi:t men som inte har detta problem.

Jag skulle vilja hitta en permament lösning så jag inte behöver ta bort den/lägga till den i appen var eller varannan dag.

Några tips?

Jag har läst att slå av WPA3-autentisering i accesspointen kan hjälpa. Men min var inställd på WPA2, så detta är inte mitt problem.

Även att separera 5.0 och 2.4ghz banden och använda 5.0 nätverket.

Och/eller att inte köra auto utan manuellt välja en control channel för wifi-nätverket.

Samsung-supporten ber mig att testa att reseta sounbaren. Ska testa det. Men är lite skeptis att det kommer hjälpa då jag haft detta problem ändå sedan produkten var ny (har inte haft den länge)

Har samma problem…

Har fungerat bra sen jag fick den sen för någon vecka sedan försvann den från SmartThings. Ressetade den och så dök den upp igen, för att sen försvinna igen efter några dagar.

Håll oss gärna uppdaterade om ni hittar någon lösning på detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Hej,

Nu tycker jag det inte bidrar jättemycket till tråden hur/var/när man får sin kampanjvara skickad men eftersom det verkar ligga i allmänintresset så postar jag detta.

Tänk dock gärna på framåt att inlägg som "Nu är min också skickad" inte bidrar jättemycket, det finns bättre trådar för detta!

Fick precis mail från "no-reply@veddestagruppen.se":

Dear Mr X,

On behalf of Samsung we will soon ship you your gift, one unit of Galaxy Tab S9 (Wi-Fi) Graphite 128 GB (SM-X710NZAAEUB).

If you have questions regarding your product please contact Samsung Support
If you have questions regarding your shipment please click on the follwing link http://support.veddestagruppen.se

If you find your device faulty – Please read the warranty card in attached documents regarding steps how to proceed.
Thank you!

Best regards VeddestaGruppen"

Godkänd registrering 24/10 med ETA 2023-11-23 till 2023-12-03 så i princip spot on!

Tack.

Nu vet alla att de har börjat skicka ut saker igen. Snälla fyll inte tråden med 511 svar med statusen eller frånvaro av status på era övrigas leveranser.

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om soundbaren? Fördelar / nackdelar? Något att jämföra mot?

Går ju inte direkt att förlita sig på Samsungs recensioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Vad tycker ni om soundbaren? Fördelar / nackdelar? Något att jämföra mot?

Går ju inte direkt att förlita sig på Samsungs recensioner

Enda negativa jag stött på är väl HDMI-passthrough portarna inte fungerar smärtfritt, t.ex. så krånglar eARC efter avstängning om man hade någon av HDMI 1 eller 2 portarna aktiv sist ist för D.IN.

Annars funkar allt smärtfritt för mig än så längre med min TV och konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Enda negativa jag stött på är väl HDMI-passthrough portarna inte fungerar smärtfritt, t.ex. så krånglar eARC efter avstängning om man hade någon av HDMI 1 eller 2 portarna aktiv sist ist för D.IN.

Annars funkar allt smärtfritt för mig än så längre med min TV och konsoler.

Hur tycker du ljudet är?

Permalänk
Medlem

@Sebbe_a: Tycker att det är riktigt bra drag i den och kan sällan spela högre än 25/100 i min lägenhet av hänsyn och respekt för grannarna.

Den verkar också prestera och må bäst av att matas med högupplösta ljudkällor och har märkt en ganska stor skillnad på streaming och fysisk media, till exempel Blu-ray och 4K UHD (Inkl. remuxes) men det är ganska förväntat då skillnaden i ljudkvalitet och bitrate mellan streaming och fysisk media är stor. Men det hörs verkligen!

Musik via Spotify och Airplay låter också "helt OK" tycker jag, basen spelar på bra om man skruvar upp volymen lite.

Givetvis en extra krydda med material som stödjer Dolby Atmos.
Ready Player One och Blade Runner 2049 på 4K UHD skivor har varit helt otroligt feta upplevelser!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Hur tycker du ljudet är?

Jag tycker ljudet är väldigt bra men kan bara jämföra med vad jag hade förut och hade bara en vanlig 2.1 stereoanläggning, priset för den var väl kanske 10000kr. Mycket bättre för film och serier men mindre tryck i musik.

Kollat på mycket Dolby Atmos material sedan köp.

Med nya TVn och soundbaren så kommer jag nog inte gå på bio längre iaf, tycker det är sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Har samma problem…

Har fungerat bra sen jag fick den sen för någon vecka sedan försvann den från SmartThings. Ressetade den och så dök den upp igen, för att sen försvinna igen efter några dagar.

Håll oss gärna uppdaterade om ni hittar någon lösning på detta!

Jag resetade min, men även delade på mina 2.4 och 5.0ghz wifi-nätverk (som tidigare var ihopbakade till ett nätverk). Så nu har jag ett dedikterat 5.0-nätverk som baren är kopplad till. Funkar fortfarande efter 2-3 dagar. Jag håller er underrättade här...

Permalänk
Medlem

Hur stor skillnad tycker ni ljudkalibreringen SpaceFit gör egentligen? Jag är inte säker att jag hör jättestor skillnad.

Jag tror jag måste flytta om basen för den låter inte bra. Hur mycket utrymme, till väggen som den spelar mot, tror ni att man bör ha för basen att spela på ?

Permalänk
Skrivet av jungleboss:

Hur stor skillnad tycker ni ljudkalibreringen SpaceFit gör egentligen? Jag är inte säker att jag hör jättestor skillnad.

Jag tror jag måste flytta om basen för den låter inte bra. Hur mycket utrymme, till väggen som den spelar mot, tror ni att man bör ha för basen att spela på ?

Hej , tyckte jag läste något om typ 8 cm fritt runt om .

Permalänk
Medlem

Min tablet finns tydligen att hämta på DHL-postombud nu. Inte fått någon information om leveransen förrän nu.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Min tablet finns tydligen att hämta på DHL-postombud nu. Inte fått någon information om leveransen förrän nu.

Samma här. Dök upp i appen Mina Paket igår med DHL och avsändare Samsung Electronics Nordic AB.
Ansökan inskickad 18/10 och godkänd 24/10. Fick då leveransdatum 2023-11-23 - 2023-12-03.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Min tablet finns tydligen att hämta på DHL-postombud nu. Inte fått någon information om leveransen förrän nu.

Vad fick du för datum?

Jag fick registreringen godkänd 19 oktober och skulle få varan utskickad mellan 2023-11-18 - 2023-11-28. Sedan dess har det varit fullständig radiotystnad. Går inte att få tag på någon support heller.

EDIT: Hahaa, seriöst 2 min efter jag skrev detta inlägg fick jag meddelande att plattan ligger hos ombud...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Vad fick du för datum?

Jag fick registreringen godkänd 19 oktober och skulle få varan utskickad mellan 2023-11-18 - 2023-11-28. Sedan dess har det varit fullständig radiotystnad. Går inte att få tag på någon support heller.

Samma som ovan. 23 nov till 3 dec.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Samma här!

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Sista från mig (förhoppningsvis) i denna fråga men vill bara förtydliga att man givetvis inte behöver ladda ner någon DHL-app för att hämta ut försändelsen.
Jag fick ett mail från "noreply@dhl.com" med all info och att den låg för upphämtning hos mitt ombud.

Kan tycka att man borde fått ett SMS också, men men, details.

Vill man följa försändelsen så kan man dock göra det i appen som heter "My DHL" där den verkar läggas till automatiskt när den skickats!

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Har du testat med firmware-uppdateringen som släpptes 14 november (version 1004)? Går att uppdatera antingen via USB (brukar vara på undersidan eller baksidan av soundbaren) eller via Wi-Fi om man ansluter soundbaren till deras SmartThings-app.

https://www.samsung.com/se/support/model/HW-Q995C/XE/

Till slut tog jag mig tid att uppdatera via USB, provade in i det längsta med att den skulle autouppdatera eller att jag skulle kunna göra det i SmartThings-appen men där fanns det inga uppdateringar.

Sedan tog det ett tag att göra det via USB också, följde instruktionerna som fanns att ladda ner precis bredvid zip-filen. Försökte med 3 olika USB-minnen utan att uppdateringen drog igång. Tittade till slut i manualen där det stod att limpan skulle vara avslagen när man stoppade i USB-minnet, tvärt emot den andra instruktionen som sa att den skulle vara påslagen. Fick dock göra limpan strömlös via sladdryck, efter det drog uppdateringen igång när den fick ström igen.

Dock ingen skillnad gällande mitt tidigare problem, fortfarande problem med att TV:n säger ingen signal när allt startas via att man börjar casta. Får koppla från castningen och slå igång den igen så kommer bilden på TV:n.