Samsung HW-Q990C/Q995C Soundbar - Den dedikerade tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av billerby:

Intressant, den enda firmware jag fick fatt i hos samsung.com har följande info.txt i zip-filen, dvs byggd för över ett år sedan...
(https://www.samsung.com/se/support/model/HW-Q995B/XE/#downloa...)

Har du en länk till något nyare?

[Main information]
upgrade type: USB
model string: SAT-iMX8M22WWC
major version: 1010
minor version: 0
build date: 2022-10-28
release name: SWU-OU_SAT-iMX8M22WWC-01010-2022-10-28-Release
firm code: SWU-OU_SAT-iMX8M22WWC_01010_2022-10-28
firm version: 01010.2022-10-28

Du kollar på fel soundbar? Du länkade Q995B. Min soundbar kom med FW 1002 iaf och nyaste att ladda ner är 1004.

Permalänk
Medlem
Skrivet av billerby:

Intressant, den enda firmware jag fick fatt i hos samsung.com har följande info.txt i zip-filen, dvs byggd för över ett år sedan...
(https://www.samsung.com/se/support/model/HW-Q995B/XE/#downloa...)

Har du en länk till något nyare?

[Main information]
upgrade type: USB
model string: SAT-iMX8M22WWC
major version: 1010
minor version: 0
build date: 2022-10-28
release name: SWU-OU_SAT-iMX8M22WWC-01010-2022-10-28-Release
firm code: SWU-OU_SAT-iMX8M22WWC_01010_2022-10-28
firm version: 01010.2022-10-28

Du länkade som sagt fel soundbar. Här ser du senaste firmware:

https://www.samsung.com/se/support/model/HW-Q995C/XE/#downloa...

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Du länkade som sagt fel soundbar. Här ser du senaste firmware:

https://www.samsung.com/se/support/model/HW-Q995C/XE/#downloa...

Aha

Tack, då provar jag att uppdatera med usb-sticka först och främst.

Anledningen till att jag vill få igång wifi var att jag läste att den har stöd för Spotify Connect, så jag kan streama musik till den från mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av billerby:

Aha

Tack, då provar jag att uppdatera med usb-sticka först och främst.

Anledningen till att jag vill få igång wifi var att jag läste att den har stöd för Spotify Connect, så jag kan streama musik till den från mobilen.

Kan meddela att jag lyckades ansluta till wifi efter att ha få hjälp i chatten av support. Tricket för mig vara att rensa både cache och appdata i smartthings-appen följt av att göra soundbaren strömlös i en minut. Då lyckades det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av billerby:

Kan meddela att jag lyckades ansluta till wifi efter att ha få hjälp i chatten av support. Tricket för mig vara att rensa både cache och appdata i smartthings-appen följt av att göra soundbaren strömlös i en minut. Då lyckades det.

Skönt att det löste sig. I mitt fall får inte min soundbar några uppdateringar längre så jag vinner inte så mycket på att ansluta den då jag inte använder den för musik. Säkerhetsmässigt är det inte heller fantastiskt att ha en opatchad Tizen-enhet på nätverket.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Hmm, när ni registrerade er för bonusprodukten fick ni något mail direkt? Tämligen säker på att jag registrerat mig, men kan inte hitta något i mailkorgen... Blir lite nojig då det var ett par veckor sedan och vill ju inte bli snuvad på bonusprodukten

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikrEErki:

Hmm, när ni registrerade er för bonusprodukten fick ni något mail direkt? Tämligen säker på att jag registrerat mig, men kan inte hitta något i mailkorgen... Blir lite nojig då det var ett par veckor sedan och vill ju inte bli snuvad på bonusprodukten

Fick inte heller mail så tror inte det. Dock borde du fått svar om det var ett par veckor sedan du skickade. Tror jag iallafall, dock väntar jag svar på mitt jag skickade i onsdags förra veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikrEErki:

Hmm, när ni registrerade er för bonusprodukten fick ni något mail direkt? Tämligen säker på att jag registrerat mig, men kan inte hitta något i mailkorgen... Blir lite nojig då det var ett par veckor sedan och vill ju inte bli snuvad på bonusprodukten

Fick inget mejl direkt som bekräftade min registrering för bonusprodukten.

Mejlet om att min registrering var godkänd kom efter 7 arbetsdagar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ikrEErki:

Hmm, när ni registrerade er för bonusprodukten fick ni något mail direkt? Tämligen säker på att jag registrerat mig, men kan inte hitta något i mailkorgen... Blir lite nojig då det var ett par veckor sedan och vill ju inte bli snuvad på bonusprodukten

På min registrering fick jag bekräftelse inom en timme och att det var godkänt efter cirka fem dagar.

En släkting fick dock varken bekräftelse eller mail om godkännande. Det var några veckor sedan. Däremot kom det ett mail om att bonusprodukten var försenad och det kunde ta mer än 40 dagar innan den skickas (samma som nämnts här i tråden av andra). Så det verkar vara ok. Men det är lite si och så med notifieringarna verkar det som.

Du kan ju testa att registrera igen med samma mailadress. Om du har skickat in tidigare kommer den att säga att den redan är registrerad. Det är väl 3 december som är sista datum för soundbaren om du köpt via Power.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikrEErki:

Hmm, när ni registrerade er för bonusprodukten fick ni något mail direkt? Tämligen säker på att jag registrerat mig, men kan inte hitta något i mailkorgen... Blir lite nojig då det var ett par veckor sedan och vill ju inte bli snuvad på bonusprodukten

Mailet ska komma från Aditro (no-reply@aditro-kampanj.se) så testa att söka på det i inkorgen om du är osäker.

Permalänk
Medlem

Någon som fått uppdatering om när surfplattan med förväntat datum 2023-11-23 - 2023-12-03 dyker upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

På min registrering fick jag bekräftelse inom en timme och att det var godkänt efter cirka fem dagar.

En släkting fick dock varken bekräftelse eller mail om godkännande. Det var några veckor sedan. Däremot kom det ett mail om att bonusprodukten var försenad och det kunde ta mer än 40 dagar innan den skickas (samma som nämnts här i tråden av andra). Så det verkar vara ok. Men det är lite si och så med notifieringarna verkar det som.

Du kan ju testa att registrera igen med samma mailadress. Om du har skickat in tidigare kommer den att säga att den redan är registrerad. Det är väl 3 december som är sista datum för soundbaren om du köpt via Power.

Stort tack för det tipset! Testade att registrera igen och mycket riktigt hade eposten redan används.

Ohwell, bara att sitta still i båten och vänta då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Någon som fått uppdatering om när surfplattan med förväntat datum 2023-11-23 - 2023-12-03 dyker upp?

Har inte hört något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Någon som fått uppdatering om när surfplattan med förväntat datum 2023-11-23 - 2023-12-03 dyker upp?

Skrivet av LeVvE:

Har inte hört något.

Radio silence här också

Permalänk
Medlem

Händer inget här och jag har fått samma datum som er.

Kollar man Aditro som ska skicka skiten står detta:

"Currently, we have delayed deliveries for several of the Samsung campaigns as demand greatly exceeded forecasts. This means that in several cases Aditro Logistics lacks products in the warehouse, which means that we cannot send them out to you as planned. We apologize for this and do our utmost to get the products in stock as quickly as possible."

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Händer inget här och jag har fått samma datum som er.

Kollar man Aditro som ska skicka skiten står detta:

"Currently, we have delayed deliveries for several of the Samsung campaigns as demand greatly exceeded forecasts. This means that in several cases Aditro Logistics lacks products in the warehouse, which means that we cannot send them out to you as planned. We apologize for this and do our utmost to get the products in stock as quickly as possible."

Om jag minns rätt så stod den där texten redan innan Power-kampanjen men ja, verkar upppenbarligen applicerbar även för den.

Bara vänta och andas, den kommer när den kommer.

Permalänk

Har sökt utan resultat. Vad är det skruv man ska använda till dem bakre högtalarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av baseballigan:

Har sökt utan resultat. Vad är det skruv man ska använda till dem bakre högtalarna?

1/4" skruv

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget svar efter jag skickade in förra onsdagen. Nu slutar väl kampanjen i helgen, vad skulle hända om de nekade mig av någon anledning efter det? Kan man komplettera typ? Känns inte som mitt fel att de tar evigheter på sig. Eller så har man blivit godkänd fast mailet inte kommit ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Fortfarande inget svar efter jag skickade in förra onsdagen. Nu slutar väl kampanjen i helgen, vad skulle hända om de nekade mig av någon anledning efter det? Kan man komplettera typ? Känns inte som mitt fel att de tar evigheter på sig. Eller så har man blivit godkänd fast mailet inte kommit ut?

skriv till Samsung supporten annars, hade en ansökan där mailet om godkänt inte dök upp fast den hade godkänts för 1 månad sedan.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

skriv till Samsung supporten annars, hade en ansökan där mailet om godkänt inte dök upp fast den hade godkänts för 1 månad sedan.

Aha tänkte att Aditro skötte allt externt. Kollar kanske med Samsung imorgon då, har gått 7 arbetsdagar som Samsung sa att det kan ta just nu. Men kontaktar nog ändå för säkerhets skull

Permalänk
Medlem

Q995C offline i SmartThings-appen

Hej!

Är det någon som har samma problem som mig med Q995C? Den förlorar kontakten och blir offline i Smartthings-appen? (verkar vara ett ganska vanligt problem). Jag har korrigerat detta genom att starta om den/starta om min accesspoint/ta bort den/lägga till den igen i Smartthingappen (inte säker på vad av detta som fixade det). Har även en ny Samsung-TV som är kopplad till appen/wifi:t men som inte har detta problem.

Jag skulle vilja hitta en permament lösning så jag inte behöver ta bort den/lägga till den i appen var eller varannan dag.

Några tips?

Jag har läst att slå av WPA3-autentisering i accesspointen kan hjälpa. Men min var inställd på WPA2, så detta är inte mitt problem.

Även att separera 5.0 och 2.4ghz banden och använda 5.0 nätverket.

Och/eller att inte köra auto utan manuellt välja en control channel för wifi-nätverket.

Samsung-supporten ber mig att testa att reseta sounbaren. Ska testa det. Men är lite skeptis att det kommer hjälpa då jag haft detta problem ändå sedan produkten var ny (har inte haft den länge)

Permalänk
Skrivet av jungleboss:

Hej!

Är det någon som har samma problem som mig med Q995C? Den förlorar kontakten och blir offline i Smartthings-appen? (verkar vara ett ganska vanligt problem). Jag har korrigerat detta genom att starta om den/starta om min accesspoint/ta bort den/lägga till den igen i Smartthingappen (inte säker på vad av detta som fixade det). Har även en ny Samsung-TV som är kopplad till appen/wifi:t men som inte har detta problem.

Jag skulle vilja hitta en permament lösning så jag inte behöver ta bort den/lägga till den i appen var eller varannan dag.

Några tips?

Jag har läst att slå av WPA3-autentisering i accesspointen kan hjälpa. Men min var inställd på WPA2, så detta är inte mitt problem.

Även att separera 5.0 och 2.4ghz banden och använda 5.0 nätverket.

Och/eller att inte köra auto utan manuellt välja en control channel för wifi-nätverket.

Samsung-supporten ber mig att testa att reseta sounbaren. Ska testa det. Men är lite skeptis att det kommer hjälpa då jag haft detta problem ändå sedan produkten var ny (har inte haft den länge)

Tjena! Exakt samma problem här... som så många andra om man läser andra forum!

Sjukt irriterande är det iallafall. Inte hittat någon lösning än heller

Visa signatur

Intel core i7 6700k Asus Z170 Pro Corsair DDR4 3000Mhz Geforce GTX 1070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av enemyWithin:

Tjena! Exakt samma problem här... som så många andra om man läser andra forum!

Sjukt irriterande är det iallafall. Inte hittat någon lösning än heller

Jag testar att separera 2.4 och 5.0 ghz närverken nu med olika SSID:n och ansluter baren till 5.0-nätverket. Jag körde förut Asus "Smart connect" som bakar dessa samman till ett nätverk. Återkommer ang. hur det går.

Jag resetade även baren innan jag gjorde detta. Det var det enda som Samsung-supporten tipsade mig om när jag kontaktade dem.

Permalänk
Medlem

Fick precis leveransbesked från Aditro, surfplattan finns att hämta hos ombud

Edit: falskt larm

Falskt larm
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fifunen:

Fick precis leveransbesked från Aditro, surfplattan finns att hämta hos ombud

Najs. Köpte du din direkt vid Powers öppningskampanj? Fick min först för typ 1,5 vecka sedan och de har inte ens accepterat min registrering ännu. Så kommer nog behöva vänta ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Najs. Köpte du din direkt vid Powers öppningskampanj? Fick min först för typ 1,5 vecka sedan och de har inte ens accepterat min registrering ännu. Så kommer nog behöva vänta ett tag

Yesbox köpte online på öppningsdagen. Hur gjorde du? Köpte i butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fifunen:

Yesbox köpte online på öppningsdagen. Hur gjorde du? Köpte i butik?

Tog click@collect så fick vänta på att butiken hade fått in den från leverantör. Kom fram mitten av november, med jag var iväg så kunde hämta först runt den 20de. Pratade men Samsung idag och de sa att de har massor av registreringar att ta sig igenom. Så får väl först till februari eller nåt haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fifunen:

Fick precis leveransbesked från Aditro, surfplattan finns att hämta hos ombud

Fick du någon spårningslänk innan eller någon typ av indikation att den var skickad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fifunen:

Fick precis leveransbesked från Aditro, surfplattan finns att hämta hos ombud

När gjorde du registreringen för surfplattan?