Samsung HW-Q990C/Q995C Soundbar - Den dedikerade tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Hade inga problem med att få min såld för 6000 sek. Fick också fler högre bud, men valde att sälja lite billigare till en som bodde nära.

När/hur fick du ditt kvitto?
Eller lyckades du sälja din utan detta kanske?
Gått en månad för min del nu och fortfarande inget i e-posten. Vet inte riktigt vem jag ska kontakta heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickardj:

När/hur fick du ditt kvitto?
Eller lyckades du sälja din utan detta kanske?
Gått en månad för min del nu och fortfarande inget i e-posten. Vet inte riktigt vem jag ska kontakta heller.

Jag skulle testa att maila hit med tillhörande kunduppgifter och ev. trackningnummer på din försändelse om du har detta kvar!
arn2.campaign.info@aditrologistics.com

Alternativt eller också:
info@aditrologistics.com

Källa:
https://www.veddestagruppen.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Jag skulle testa att maila hit med tillhörande kunduppgifter och ev. trackningnummer på din försändelse om du har detta kvar!
arn2.campaign.info@aditrologistics.com

Alternativt eller också:
info@aditrologistics.com

Källa:
https://www.veddestagruppen.se/

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickardj:

När/hur fick du ditt kvitto?
Eller lyckades du sälja din utan detta kanske?
Gått en månad för min del nu och fortfarande inget i e-posten. Vet inte riktigt vem jag ska kontakta heller.

Jag kontakade veddesta-gruppen och de skickade över ett garantibevis.

Det är i princip bara ett generiskt garantibevis med ditt namn och telefonnummer. Tog bort mitt namn och telefonnummer och laddade upp det här (länk) ifall någon annan behöver beviset. Notera att du dock behöver originalkvittot också på produkten du köpt (=TV/Soundbar/Dammsugare).

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Jag kontakade veddesta-gruppen och de skickade över ett garantibevis.

Det är i princip bara ett generiskt garantibevis med ditt namn och telefonnummer. Tog bort mitt namn och telefonnummer och laddade upp det här (länk) ifall någon annan behöver beviset. Notera att du dock behöver originalkvittot också på produkten du köpt (=TV/Soundbar/Dammsugare).

Nä men! Vad snyggt! Man bugar och bockar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Jag kontakade veddesta-gruppen och de skickade över ett garantibevis.

Det är i princip bara ett generiskt garantibevis med ditt namn och telefonnummer. Tog bort mitt namn och telefonnummer och laddade upp det här (länk) ifall någon annan behöver beviset. Notera att du dock behöver originalkvittot också på produkten du köpt (=TV/Soundbar/Dammsugare).

Hur lång tid fick du vänta? Skickade för c:a en vecka sedan, men inte hört något. Får mejla igen.

Och tack för mallen. Vet inte om det är juridiskt funktionellt i och med att det inte är skickat från företaget (?), men det får funka så länge. Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Hur lång tid fick du vänta? Skickade för c:a en vecka sedan, men inte hört något. Får mejla igen.

Och tack för mallen. Vet inte om det är juridiskt funktionellt i och med att det inte är skickat från företaget (?), men det får funka så länge. Tack.

Tog dem 1 dag att svara. Hade dock tidigare skapat ett ärende här: https://www.veddestagruppen.se/campaign-support-3.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Hej,

Jag bytte nyligen router och hade problem att koppla upp den efter det.

Slutade med att jag gjorde en hard reset / factory reset, efter det dök den upp i appen igen.

Har du testat det?

"With the soundbar on, press and hold + and - key on the soundbar itself for a few seconds. The display will read „init“ if succeeded".

Jag provade efter att ha läst detta, när jag gjort reset så hittades den igen men hade problem med att ansluta till wifi. Ska byta bredbandsleverantör nästa vecka (från Telia till Ownit) och då blir det ny router så väntar att jobba vidare med det tills dess.

Permalänk

Sen senaste rean på Q995C så har jag blivit intresserad av att byta ut mitt riktigt gamla hemmabiosystem till något nytt och bättre. Har ingen subbas till mitt nuvarande system, utan min pre-out är kopplad till en extern förstärkare som i sin tur driver två buttkickers som sitter fast i soffan. Skakar dödsskönt

Finns det ens en pre-out (eller liknande) på Q995C? Något måste ju finnas då det ingår en subbas, men det kanske är någon special-samsung koppling?

Om det bara finns en pre-out så kanske den går att splitta eller liknande för att få njuta av både bas och buttkick.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Sen senaste rean på Q995C så har jag blivit intresserad av att byta ut mitt riktigt gamla hemmabiosystem till något nytt och bättre. Har ingen subbas till mitt nuvarande system, utan min pre-out är kopplad till en extern förstärkare som i sin tur driver två buttkickers som sitter fast i soffan. Skakar dödsskönt

Finns det ens en pre-out (eller liknande) på Q995C? Något måste ju finnas då det ingår en subbas, men det kanske är någon special-samsung koppling?

Om det bara finns en pre-out så kanske den går att splitta eller liknande för att få njuta av både bas och buttkick.

Hej,

Nej, finns inget sådant. Både subbas och bakre högtalare kopplas trådlöst ihop med soundbaren.

Det som finns i ut- och ingångsväg är:

HDMI eARC out
HDMI 1 in
HDMI 2 in
Optisk port
USB-serviceport (För att uppdatera firmware)

Permalänk
Skrivet av edson:

Hej,

Nej, finns inget sådant. Både subbas och bakre högtalare kopplas trådlöst ihop med soundbaren.

Det som finns i ut- och ingångsväg är:

HDMI eARC out
HDMI 1 in
HDMI 2 in
Optisk port
USB-serviceport (För att uppdatera firmware)

Tack för svaret. Min önskan känns spontant som en återvändsgränd. Men det kanske är värt att byta allt...

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Något nytt om lev tid på extra produkten?

Permalänk
Medlem

Hej har fått extra produkten nu, kom som många sagt bara ett mail om att den fanns att hämta från ingenstans.
Hur är det med garanti på en extra produkt? jag tänkte om jag får något fel på surfplattan eller liknande? jag har ju ingen direkt kvitto. Jag har en släkting som är sugen att köpa av mig den men undrar bara hur den fungerar om denne skulle ha något problem med den? jag har inget problem att det kanske måste gå genom mig.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Hej har fått extra produkten nu, kom som många sagt bara ett mail om att den fanns att hämta från ingenstans.
Hur är det med garanti på en extra produkt? jag tänkte om jag får något fel på surfplattan eller liknande? jag har ju ingen direkt kvitto. Jag har en släkting som är sugen att köpa av mig den men undrar bara hur den fungerar om denne skulle ha något problem med den? jag har inget problem att det kanske måste gå genom mig.

Skrev om detta tidigare i tråden:
#20294978

Mig veterligen är garantin ej kopplad till namn och person och så länge garantibeviset på plattan och det ursprungliga kvittot på Soundbaren (Om det var den du köpte) finns så bör det inte vara några problem att åberopa garanti tänker jag.

Som diskuterat ovan i tråden ska man få ett garantibevis på plattan på sin mail. Har du inte fått det så testa höra av dig till Veddestagruppen / Aditro Logistics.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

Har förlorat kontakten med nätverket nu igen. Så 1004 hjälpte inte för mig. Nu får Samsung-verkstaden hjälpa mig.

Surt! Hade hoppats att detta skulle lösa det åt oss…
Har du lämnat in den på garanti-ärende alltså? Jag har ju samma problem och det är ju inte hållbart att hålla på och resetta den varje vecka som man får göra nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Surt! Hade hoppats att detta skulle lösa det åt oss…
Har du lämnat in den på garanti-ärende alltså? Jag har ju samma problem och det är ju inte hållbart att hålla på och resetta den varje vecka som man får göra nu.

Jag ska lämna in den. Men är lite svårt att skicka den med posten utan originallådan minst sagt. De säger att felet tex kan bero på wifi-modulen i den som då behöver bytas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

Jag ska lämna in den. Men är lite svårt att skicka den med posten utan originallådan minst sagt. De säger att felet tex kan bero på wifi-modulen i den som då behöver bytas.

Jo, det kom ju i ett riktigt härke till låda. Men jag antar att du endast behövde skicka själva limpan?
Håll oss gärna uppdaterade vad de säger sen i vilket fall.

Permalänk

Hur har ni gjort gällande kanalnivåer och övriga settings? Sätter ni det manuellt eller slår ni igång "rumsanpassat ljud" och låter den sköta allt?
Går i tankarna om man ska köpa en sån där SPL-mätare och kalibrera själv, men det kanske är overkill?

Visa signatur

Intel i7 10700k @ 5.1GHz | Arctic Liquid Freezer II 360mm | ASUS Rog Strix RTX 3080 OC | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 MHz | MSI MAG Z490 Tomahawk | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850X 850W v2 | Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz

Permalänk
Medlem

Har någon här haft problem med eArc? Jag satte upp min nya LG tv igår och har haft lite problem. När jag streamar något direkt på tvn genom t.ex YouTube i 4k så försvinner ljudet massor och kommer tillbaka nästan direkt. Detta händer dock inte om jag streamar i lägre upplösning. Det händer inte på min Chromecast Ultra eller PS5 i 4k heller. Om jag stänger av eArc stöd funkar även 4k perfekt på den inbyggda. Har läst att en del haft problem med detta på Reddit.

Kör HDMI sladden som kom med till soundbaren, den borde väl funka perfekt? Vad hade ni gjort:

1. Streamat allt via Chromecast Ultra istället och att behålla eArc
2. Köra på vanlig ARC och använd TVns inbygga appar

Som jag förstår är skillnaden mellan eArc och ARC mest när man spelar BluRay filmer? Det är inget jag gör egentligen så isåfall kanske det är värt att stänga av eArc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Har någon här haft problem med eArc? Jag satte upp min nya LG tv igår och har haft lite problem. När jag streamar något direkt på tvn genom t.ex YouTube i 4k så försvinner ljudet massor och kommer tillbaka nästan direkt. Detta händer dock inte om jag streamar i lägre upplösning. Det händer inte på min Chromecast Ultra eller PS5 i 4k heller. Om jag stänger av eArc stöd funkar även 4k perfekt på den inbyggda. Har läst att en del haft problem med detta på Reddit.

Kör HDMI sladden som kom med till soundbaren, den borde väl funka perfekt? Vad hade ni gjort:

1. Streamat allt via Chromecast Ultra istället och att behålla eArc
2. Köra på vanlig ARC och använd TVns inbygga appar

Som jag förstår är skillnaden mellan eArc och ARC mest när man spelar BluRay filmer? Det är inget jag gör egentligen så isåfall kanske det är värt att stänga av eArc.

Vad har du för HDMI-kabel? Hade liknande problem när jag skaffade ny Tv och en 48 Gbit kabel istället för gammal noname fixade det. Kolla tex Noerdic för billiga certifierade kablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Vad har du för HDMI-kabel? Hade liknande problem när jag skaffade ny Tv och en 48 Gbit kabel istället för gammal noname fixade det. Kolla tex Noerdic för billiga certifierade kablar.

Den man fick med soundbaren. Den borde ju ändå vara kapabel nog?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Den man fick med soundbaren. Den borde ju ändå vara kapabel nog?

Man kan ju tycka det, men det är långt ifrån säkert. En certifierad kabel kostar runt hundralappen om man köper från rätt butik (kablar är en kategori där många butiker har höga marginaler). Webhallen sålde ut vita "Ultra High Speed"-certifierade HDMI-kablar (det folk lite felaktigt kallar "HDMI 2.1-kablar") för 65 kr för 1 meter nyligen. Nu är de dock slut så nu är priset uppe på 249 kr igen. Därför är samma certifierade kablar från butiken Discatonce, eller Nördics egna kablar bättre köp.

https://www.discatonce.se/se/kablar-kabelsortering/hdmi-kabel...

https://noerdic.se/collections/hdmi-2-1

Jag har själv två gånger fått den där typen av problem och båda gångerna försvann problemen med nya certifierade kablar. Första tillfället var när jag bytt TV och konstaterade att den ibland tappade och sedan snabbt återfick bild och ljud igen. Det var kabeln mellan TV och soundbar (HDMI-kabel som var några år gammal). Det andra tillfället var för någon månad sedan då jag bytte ut min Nvidia Shield TV 2015 mot 2019 års modell. Då fungerade det inte att spela upp 4K Dolby Vision + Dolby Atmos utan väldigt återkommande hackande bild och ljud. Med en ny kabel löstes även detta, trots att den andra kabeln fungerade fint med vanlig 4K HDR10 + Dolby Atmos.

EDIT: På tal om medföljande kablar som inte fullt stödjer egenskaperna hos produkten kan tilläggas att den förra ägaren av min ena skärm inte kunde köra skärmen i 165 Hz med den inkluderade kabeln. Med en bättre kabel var det inga problem, vilket jag också kan bekräfta.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag ser över möjligheten att införskaffa en vinyl-spelare som jag tänkte koppla till systemet.

Är enda möjligheten att få över ljudet via Bluetooth, eller finns det något annat sätt som kanske också leverera bättre ljud? 🤔

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Har någon här haft problem med eArc? Jag satte upp min nya LG tv igår och har haft lite problem. När jag streamar något direkt på tvn genom t.ex YouTube i 4k så försvinner ljudet massor och kommer tillbaka nästan direkt. Detta händer dock inte om jag streamar i lägre upplösning. Det händer inte på min Chromecast Ultra eller PS5 i 4k heller. Om jag stänger av eArc stöd funkar även 4k perfekt på den inbyggda. Har läst att en del haft problem med detta på Reddit.

Kör HDMI sladden som kom med till soundbaren, den borde väl funka perfekt? Vad hade ni gjort:

1. Streamat allt via Chromecast Ultra istället och att behålla eArc
2. Köra på vanlig ARC och använd TVns inbygga appar

Som jag förstår är skillnaden mellan eArc och ARC mest när man spelar BluRay filmer? Det är inget jag gör egentligen så isåfall kanske det är värt att stänga av eArc.

1. Har du betalat för eARC så ska du väl använda det. Är väl ingen mening å ha en grej å sen inte använda det. Vet inte vilka appar du använder. Har själv Netflix 4K å Disney + 4k som har vissa filmer/serier med Atmos ljud å dessa appar körs på en 4K Apple TV (eARC) å inkopplad till en hemmabio recvier (kör Atmos 5.2.2) med eARC. Din "brölimpa" har väl Atmos stöd? Har 3 st certiferade Ultra High Speed kablar från Nördic å det funkar kanon. Finns en mellan Apple TV:n å recviern sedan en den vanliga TV:n å en mellan en 4K Blu ray spelare (ej eARC).

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

1. Har du betalat för eARC så ska du väl använda det. Är väl ingen mening å ha en grej å sen inte använda det.

[...]Din "brölimpa" har väl Atmos stöd?

Har 3 st certiferade Ultra High Speed kablar från Nördic å det funkar kanon.

Håller helt med om att man definitivt bör kunna använda det man betalat för, vilket förmodligen skulle gå med en ny certifierad kabel.

Hans "brölimpa" har stöd för både Dolby Atmos och DTS:X. Dolby Atmos packat med en Dolby Digital Plus-stream kräver dock bara vanlig ARC tror jag, medan Dolby Atmos packat med en Dolby TrueHD-stream kräver eARC. Alla streamingtjänster använder det förstnämnda, så tekniskt sett får han fortfarande Atmos. Skulle dock inte själv acceptera att eARC inte funkar.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Håller helt med om att man definitivt bör kunna använda det man betalat för, vilket förmodligen skulle gå med en ny certifierad kabel.

Hans "brölimpa" har stöd för både Dolby Atmos och DTS:X. Dolby Atmos packat med en Dolby Digital Plus-stream kräver dock bara vanlig ARC tror jag, medan Dolby Atmos packat med en Dolby TrueHD-stream kräver eARC. Alla streamingtjänster använder det förstnämnda, så tekniskt sett får han fortfarande Atmos. Skulle dock inte själv acceptera att eARC inte funkar.

Ska pröva med min PS5as 2.1 kabel och se om de funkar. Annars beställer jag nog en annan och prövar.

eArc verkar ju dock funka via allt förutom LGs inbyggda delar så känns lite skumt. Men får testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ska pröva med min PS5as 2.1 kabel och se om de funkar. Annars beställer jag nog en annan och prövar.

eArc verkar ju dock funka via allt förutom LGs inbyggda delar så känns lite skumt. Men får testa.

Ja, du kan testa med PS5:ans kabel men den är troligen inte heller certifierad, så egentligen kan man inte vara säker på att den uppfyller alla kraven. Bör ju fungera i de flesta fall dock.

Har du ställt in den TV på passthrough (kan möjligen också heta bitstream)? Det är inte standardinställningen.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Ja, du kan testa med PS5:ans kabel men den är troligen inte heller certifierad, så egentligen kan man inte vara säker på att den uppfyller alla kraven. Bör ju fungera i de flesta fall dock.

Har du ställt in den TV på passthrough (kan möjligen också heta bitstream)? Det är inte standardinställningen.

hmm nu testade jag att sätta på eArc igen med hdmi kabeln som suttit hela tiden och hittills verkar det funka som det ska. Kanske var någon bugg som löste sig genom att bara stänga av och sätta på eArc. Får se i längden.

Den kan också varit att den hamnat på passthrough innan minns ej faktiskt. Men tack iallafall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Håller helt med om att man definitivt bör kunna använda det man betalat för, vilket förmodligen skulle gå med en ny certifierad kabel.

Hans "brölimpa" har stöd för både Dolby Atmos och DTS:X. Dolby Atmos packat med en Dolby Digital Plus-stream kräver dock bara vanlig ARC tror jag, medan Dolby Atmos packat med en Dolby TrueHD-stream kräver eARC. Alla streamingtjänster använder det förstnämnda, så tekniskt sett får han fortfarande Atmos. Skulle dock inte själv acceptera att eARC inte funkar.

Stämmer bra det med Dolby Digital Plus å Atmos å streamingtjänster. Hittade en Blu ray film (Iron man) , med Dolby True HD, inte världens bästa kanske men vad får man för 59 kr på Citygross.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Jag ser över möjligheten att införskaffa en vinyl-spelare som jag tänkte koppla till systemet.

Är enda möjligheten att få över ljudet via Bluetooth, eller finns det något annat sätt som kanske också leverera bättre ljud? 🤔

Airplay via Wifi stödjs så har du 7000kr "över" så kanske Yamaha MusicCast Vinyl 500 kan locka?
https://se.yamaha.com/sv/products/audio_visual/hifi_component...

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4928617