Starfield uppdateras var sjätte vecka

Permalänk
Melding Plague

Starfield uppdateras var sjätte vecka

Bethesda säger att det populära rymdeposet ska få uppdateringar runt åtta gånger om året, med en blandning av nytt innehåll och förbättringar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gah! Vilken mardröm för alla moddare och modanvändare. Bättre att samla ihop och göra en rejäl uppdatering en gång om året.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Så bra!
Då kanske man kan överväga ett köp under något reatillfälle nästa år då

Permalänk
Medlem

Så moddarna rasar var 6e vecka och ingen ideell människa kommer orka hålla koll, få förvarning, eller anpassa sig till ett sånt schema

Sen att folk besökt 2 miljarder planeter är ju coolt, synd bara att det är 200 miljoner exakta kopior av typ 10 basplaneter. Har folket besökt 100 miljarder olika de_dust_2 också?

Permalänk
Medlem

Gillar inte att vi går mot att spel ska uppdateras i två år innan de är klara. Släpp spelet och låt mig spela det utan att behöva oroa mig för att stora förbättringar ska släppas ett år efter att jag spelat ut det.

Cyberpunk är ett klockrent exempel på detta: släpptes som ett skitspel som efter 3 år nu kan anses klart. De som spelade Cyberpunk första 2 åren lär ha gått miste om en hel del förbättringar. Samma sak lär väl gälla för Starfield.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis är de gratis som i No man sky, som ju blivit bättre och särskilt med tanke på vilket överpris de tog för Starfield för PC (+800kr) . Själv har jag tröttnat efter knappa 80 timmar (där det mesta gått åt att "utforska") när det kommer till "utforskandet" det är lika tomt och själlöst som No man sky var i början. Så jag har lagt ner spelet och kanske tar upp det om nåt år igen.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Så bra!
Då kanske man kan överväga ett köp under något reatillfälle nästa år då

Det är en bra strategi. Den var definitivt inte värd de 800kr jag betalade med vad det erbjöd initialt.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Förhoppningsvis är de gratis som i No man sky, som ju blivit bättre och särskilt med tanke på vilket överpris de tog för Starfield för PC (+800kr) . Själv har jag tröttnat efter knappa 80 timmar (där det mesta gått åt att "utforska") när det kommer till "utforskandet" det är lika tomt och själlöst som No man sky var i början. Så jag har lagt ner spelet och kanske tar upp det om nåt år igen.

Det blir nog samma upplägg som för t.ex. Skyrim, Fallout-4 och Microsoft Flightsimulator, där det finns en marketplace inne i spelet där MS får price på försäljningen, samt stöd för externa moddar (typ Nexus mods, flightsim.to oxh etc). Flightsimulator får fortfarande regelbundna uppdateringar trots att det nästan har 3,5 år på nacken. Skulle gissa på att sälja moddar/DLC via den interna marknadsplatsen ger bra med intäkter till Microsoft. Dessutom ger det möjlighet till Xbox-spelarna att kunna ta del av moddar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Det är en bra strategi. Den var definitivt inte värd de 800kr jag betalade med vad det erbjöd initialt.

Jag är ledsen för det.
Gör det bästa av situationen, dra lärdom: Todd Howard är fantastiskt duktig på att blåsa upp kommande spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Det är en bra strategi. Den var definitivt inte värd de 800kr jag betalade med vad det erbjöd initialt.

Jag gav 1200krish för gamepass ultimate till 2025. Fått bra mycket värde ur det där redan nu. Kunde prova på Starfield, F1 manager och ett par andra spel istället för att köpa dem rakt av. Kör Cloud på appen i TVn med en PS4 kontroller jag redan har till sambon.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Spelet har fortfarande inget 32:9 stöd och nu har all hype lagt sig så skippar spelet istället.
Galet att det ska vara så svårt för dem.

https://steamcharts.com/app/1716740

"populärt" är väl lite att ta i, känns som att inget annat av deras spel har tappat så mycket så snabbt.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Gillar inte att vi går mot att spel ska uppdateras i två år innan de är klara. Släpp spelet och låt mig spela det utan att behöva oroa mig för att stora förbättringar ska släppas ett år efter att jag spelat ut det.

Cyberpunk är ett klockrent exempel på detta: släpptes som ett skitspel som efter 3 år nu kan anses klart. De som spelade Cyberpunk första 2 åren lär ha gått miste om en hel del förbättringar. Samma sak lär väl gälla för Starfield.

De kan skippa hela sista delen i utvecklingen där spelet testas och bara skeppa spelet som det är, floppar det så kan de stoppa all vidareutveckling utan att t.ex. betala löner i 1-2 år till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Det är en bra strategi. Den var definitivt inte värd de 800kr jag betalade med vad det erbjöd initialt.

Priset är förståeligt för MS vill gärna tjäna tillbaka sina 7½milljard $ (75miljarder kr) så fort som möjligt.

Får se om man skaffar det är lite sugen tack vare att man kan bygga/modda sitt egna rymdskepp men innan man har funderat klart så dyker det väll upp i Epic 😆

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Så moddarna rasar var 6e vecka och ingen ideell människa kommer orka hålla koll, få förvarning, eller anpassa sig till ett sånt schema

Sen att folk besökt 2 miljarder planeter är ju coolt, synd bara att det är 200 miljoner exakta kopior av typ 10 basplaneter. Har folket besökt 100 miljarder olika de_dust_2 också?

Jag håller helt med. Det kommer bara skapa problem för moddare och användare, men det är nog också lite av poängen. Bethesda vill ju att moddare ska göra "officiella" moddar med Creation Kit så att det ska bli så enkelt som möjligt att börja ta betalt för moddarna.

Håller också med om att planeterna är tråkiga som satan, men man ska komma ihåg att -- till skillnad från Elder Scrolls och Fallout -- så är inte poängen att man ska utforska Starfield. Det är inget "exploration-spel" hur mycket man än vill att det ska vara det. Förväntar man sig att det ska vara mer likt Elder Scrolls och Fallout så blir man nog ofta besviken.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag håller helt med. Det kommer bara skapa problem för moddare och användare, men det är nog också lite av poängen. Bethesda vill ju att moddare ska göra "officiella" moddar med Creation Kit så att det ska bli så enkelt som möjligt att börja ta betalt för moddarna.

Håller också med om att planeterna är tråkiga som satan, men man ska komma ihåg att -- till skillnad från Elder Scrolls och Fallout -- så är inte poängen att man ska utforska Starfield. Det är inget "exploration-spel" hur mycket man än vill att det ska vara det. Förväntar man sig att det ska vara mer likt Elder Scrolls och Fallout så blir man nog ofta besviken.

Jag håller verkligen med dig, men det gör inte Bethesda själva på hemsidan för Starfield, detta är första texten du möts av:

Citat:

ABOUT STARFIELD

Starfield is the first new universe in over 25 years from Bethesda Game Studios, the award-winning creators of The Elder Scrolls V: Skyrim and Fallout 4. In this next generation role-playing game set amongst the stars, create any character you want and explore with unparalleled freedom as you embark on an epic journey to answer humanity’s greatest mystery.

Det är den kontrasten som är mitt största problem med spelet. Hade de gett oss 100 planeter och utposter med vettigt innehåll hade spelet nog känts mycket större och mer innehållsrikt än detta autogenererade dravel. Svårt att se att några uppdateringar kommer hjälpa, det som behövs är bra innehåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag håller verkligen med dig, men det gör inte Bethesda själva på hemsidan för Starfield, detta är första texten du möts av:

Det är den kontrasten som är mitt största problem med spelet. Hade de gett oss 100 planeter och utposter med vettigt innehåll hade spelet nog känts mycket större och mer innehållsrikt än detta autogenererade dravel. Svårt att se att några uppdateringar kommer hjälpa, det som behövs är bra innehåll

Japp, du har rätt och en stor anledning till att användare är besvikna är just för att Bethesda och Microsoft har marknadsfört det med stor fokus på exploration, trots att det inte är sant. Många spelare, som har hållit sig borta från marknadsföringen, förväntar sig också förstås att spelet är likt Bethesdas andra spel (som Fallout och Elder Scrolls). Helt förståeligt att folk förväntar sig det, men det är då det blir så här tokigt.

Sen tycker jag, precis som du, att även om dom hade marknadsfört det mer rättvist så ser jag ingen poäng med att ha så många tomma och tråkiga planeter.

En vän till mig håller inte med, han tycker att tomma planeter är helt okej (för det vore inte heller så troligt att varenda planet hade massor att göra) men han förväntar sig också att dom är tomma -- och skiter i att åka dit utöver för eventuella uppdrag, antar jag.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Japp, du har rätt och en stor anledning till att användare är besvikna är just för att Bethesda och Microsoft har marknadsfört det med stor fokus på exploration, trots att det inte är sant.

Ja, håller med, jättebesviken på ett såpas dyrt spel (köpte releasen 6 dagar före) och betalde kring 1400,- för det (kommer inte ihåg exakt pris, men nog det dyraste spel jag någonsin har köpt, och största besvikelse än så länge jmf. med priset/innehåll).

Har spelat genom det, och känner inte för att spela en gång till då utforskningen av planeterna är urtråkigt och att mina mineraler är bara en grej, typ stenar som splittras, ingen voxel mining, ingen asteroider som faller ner, och krypen som kommer efter en är väldigt repetitiva och man tröttnar snabbt på dom.

På den positiva sidan var ju grafiken väldigt vacker, isär på vissa skepp, så det HADE potential. Hoppas det utvecklas i takt med NMS som också startade ganska tråkigt, alla procedureals var det samma, men över 3-4 år har NMS blivit riktig bra, och VR är en skön upplevelse med detta spel, NMS här replay-värde varje år, och tävlingarna som folk gör i Nexus är roliga och varierade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag håller helt med. Det kommer bara skapa problem för moddare och användare, men det är nog också lite av poängen. Bethesda vill ju att moddare ska göra "officiella" moddar med Creation Kit så att det ska bli så enkelt som möjligt att börja ta betalt för moddarna.

Håller också med om att planeterna är tråkiga som satan, men man ska komma ihåg att -- till skillnad från Elder Scrolls och Fallout -- så är inte poängen att man ska utforska Starfield. Det är inget "exploration-spel" hur mycket man än vill att det ska vara det. Förväntar man sig att det ska vara mer likt Elder Scrolls och Fallout så blir man nog ofta besviken.

Jag håller inte med dig. Jag lockades av just marknadsföringen om "1000 explorable planets" likväl som jag lockades av 18 triljoner planeter i No man sky. Båda visade sig inte locka till "utforskande". Visst man kan "utforska" dem, men har man gjort det med en planet så har man gjort det med alla 1000. I alla fall de 50-tal planeter jag "utforskat" har gett mig den uppfattningen. De enda planeter som är intressanta är de som finns i story-line, de är åtminstone lite "personliga" så att säga. Fast då endast i storykontexten, inte ur "utforskarsynpunkten"

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Jag håller inte med dig. Jag lockades av just marknadsföringen om "1000 explorable planets" likväl som jag lockades av 18 triljoner planeter i No man sky. Båda visade sig inte locka till "utforskande". Visst man kan "utforska" dem, men har man gjort det med en planet så har man gjort det med alla 1000. I alla fall de 50-tal planeter jag "utforskat" har gett mig den uppfattningen. De enda planeter som är intressanta är de som finns i story-line, de är åtminstone lite "personliga" så att säga. Fast då endast i storykontexten, inte ur "utforskarsynpunkten"

Det låter ju som att du håller med mig?

Bethesda och Microsoft har marknadsfört det helt fel. Det är skittråkiga planeter men man förväntar sig innehåll. Man ska inte utforska planeter, men marknadsföringen gör att man förväntar sig det. Spelet är inte ett "exploration-spel" likt Fallout och Elder Scrolls och tror man det (vilket marknadsföringen vill) så blir man besviken.

Ber om ursäkt för att jag var otydlig.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Huff ... ska de hålla på och pilla kontinuerligt så kommer jag fortsätta vänta tills de till slut ger upp innan jag köper det.

Bugthesda är experter på att generera buggar och ställa till med problem, önskar att de kunde ge fan i att pilla med Skyrim också så slapp man stressutlöst hjärnblödning varje gång de gör någon onödig skitändring som i praktiken saboterar ett gäng moddar (både jag och sambon är innerligt trötta på detta).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag är ledsen för det.
Gör det bästa av situationen, dra lärdom: Todd Howard är fantastiskt duktig på att blåsa upp kommande spel

Precis, det är inget nytt detta, Bethesda har hållt på såhär de senaste 10 åren, minst... Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me. Fans ignorerar verkligheten eftersom Todd verkar ha någon halvgudstatus.

Permalänk
Medlem

Jag har följt Starfield sedan första trailern släpptes och måste säga att jag nog fortfarande inte riktigt förstått vad alla har "förväntat" sig att få men det låter som att "förväntningarna" handlat om "Ett spel som har simuleringsdelen av Elite Dangerous inklusive landa på planeter kombinerat med Fallouts och Skyrims innehåll parat med Mass Effect, rymdstrider á la Wing Commander, omfattande storyline och med karaktärer minst i klass med Fallout 4, helst långt bättre".

De 1000 planeterna misstänker jag starkt är ett drag som handlar om att när olika platsmoddar kommer igång (samt Creations) går det också att komma ifrån de kollisioner (som kräver patchar) som är vanliga i t.ex Fallout 4. Jag talar om när modd A och modd B modifierar samma plats och sedan kräver patch för att bli kompatibla med varandra. Med ett stort antal platser (planeter) blir det enklare att fylla på med innehåll.

Det kan ju också vara bra att komma ihåg att Fallout och Skyrim har stora mängder moddar, Starfield har börjat på blankt papper. Man får tänka tillbaka på t.ex Fallout 4 år 2015 för perspektiv.

För egen del har jag kört en del Starfield i början men inser också att man är "bortskämd" med Fallout 4-moddandet vilket gör att det blir "invänta Creation Kit och moddarna byggda med det innan det blir riktigt intressant". Dock har jag inte haft direkta "förväntningar" på spelet annat än en korsning mellan Fallout, Outer Worlds och Wing Commander (rymdstriderna påminner mig om det sistnämnda).

På sikt lär Transfer Settlements släppas för Starfield och då blir det också intressant med alla olika baser som börjar dyka upp.

Visar det sig att de här uppdateringarna kommer att ställa till moddkaos blir det till att avvakta ytterligare tills läget blir stabilt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Så bra!
Då kanske man kan överväga ett köp under något reatillfälle nästa år då

Spelar ingen roll när grundmekaniken är så ofattbart tråkigt. Aldrig tröttnat så fort

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Bethesda och Microsoft har marknadsfört det helt fel. Det är skittråkiga planeter men man förväntar sig innehåll. Man ska inte utforska planeter, men marknadsföringen gör att man förväntar sig det. Spelet är inte ett "exploration-spel" likt Fallout och Elder Scrolls och tror man det (vilket marknadsföringen vill) så blir man besviken.

Ber om ursäkt för att jag var otydlig.

Jag förstod hur du menade, men jag tror att det gick att läsa ditt första inlägg som ett försvarstal åt Bethesda. Att spelet inte är ett explorationspel på samma sätt som det inte är ett bilspel och därför gör man som spelare fel i att förvänta sig det (och sedermera bli besviken för att man inte fick det) av Starfield. Att lägga skulden hos spelarna för att spelet är (i mina ögon) bristfälligt designat på den punkten är någonting som jag tycker mig se här och där. Det är inget fel på Starfield, utan på dig som förväntar dig att spelet ska leva upp till sin marknadsföring och sin utvecklares designfilosofi, liksom.

Vi är nog ändå rätt många som är överens om att det inte är orimligt att ett Bethesdaspel ska vara roligt och meningsfult att utforska, varför vi nu är hopplöst besvikna. Det spelar ingen större roll om det hade kostat 80 spänn istället för 800 - det hade känts lika modstulet ändå.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Jag tittade på ssethtzeentachs video/granskning/sågning? av spelet och det är nog faktiskt den första video från honom som känns som om den inte gjort en invasiv operation på min hjärna utan istället gett mig användbar information om ett spel.

Jag menar fallout 3 och 4 är oblivion with guns och star-nånting är fallout 4 med stars och ships.
Med andra ord, mjukvaran och upplevelsen är enligt gammal formel.

Bethesda har precis förstört min SKSE installation med anniversary edition så jag gör inte misstaget att köpa starfield, eller fallout 4 som jag länge tänkte kanske vore nåt...
Nae tack.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Problemet är väl att de områden som är skapade för hand delats upp på flera planeter parat med procedurgenererade dito vilket leder till uppfattningen att "det är innehållslöst" och "känns mindre än Skyrim".

Större delen av planeterna får ju snarast betraktas som "platser där moddarna kommer göra sitt".

Spelarna är inte helt oskyldiga heller då mycket av kritiken antingen verkar missa det faktum att Starfield är helt nytt, inte ens första DLC är ute samtidigt som just Bethesda-spel inte riktigt "lyfter" innan det blivit fart på moddar och annat. Naturligtvis uppfattas det nya spelet som "tomt" om jag t.ex jämför med mitt eget hårt moddade Fallout 4 som är proppat med innehåll just av det skälet. Stock Fallout 4 utan en endaste DLC är ju också rätt så "tomt" jämförelsevis.

Det vore intressant att veta hur många av de som kallar Starfield "skräp" har spelat andra Bethesdaspel eller om det stora problemet här helt enkelt är hype och så har det byggts upp en vacker dröm om en fullfjädrad rymdsimulator med lika fullfjädrat RPG och lika utmärkt berättande och skrivande som Mass Effect-trilogin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Bethesda har precis förstört min SKSE installation med anniversary edition

"Precis"? Det där hände ju för två år sen!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av ROGBear:

Det vore intressant att veta hur många av de som kallar Starfield "skräp" har spelat andra Bethesdaspel eller om det stora problemet här helt enkelt är hype och så har det byggts upp en vacker dröm om en fullfjädrad rymdsimulator med lika fullfjädrat RPG och lika utmärkt berättande och skrivande som Mass Effect-trilogin.

Väldigt många. Starfield är resultatet av ska passa för alla, inte det minsta kontroversiellt, keep it simple stupid filosofin. För varje spel BSG släpper blir dessa mer och mer urvattnade. Är nog snarare de som försvarar Starfield som inte spelat något förutom Fallout 4, som mest.

Visa signatur

| i5-3570k 3.4GHz | ASUS GTX 670 2048MB SLI | DDR3 16Gb | Asus P8Z77-V PRO | SSD 256Gb Samsung Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det låter ju som att du håller med mig?

Bethesda och Microsoft har marknadsfört det helt fel. Det är skittråkiga planeter men man förväntar sig innehåll. Man ska inte utforska planeter, men marknadsföringen gör att man förväntar sig det. Spelet är inte ett "exploration-spel" likt Fallout och Elder Scrolls och tror man det (vilket marknadsföringen vill) så blir man besviken.

Ber om ursäkt för att jag var otydlig.

Näh, jag ska be om ursäkt för att jag missförstår.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk

Inte för att göra nån upprörd, detta är min högst personliga åsikt. MEN

Detta spelet var en exceptionell besvikelse.
Och jag hade inga höga förhoppningar men efter all hype och lovord från Todd så tänkte man att ÄNTLIGEN har MS gjort ett bra spel iom Bethesdas entré.

Jag köpte det nära release och besvikelsen va total. Tänkte att jag lägger detta på hyllan och inväntar ett par uppdates och det dröjde tills förra veckan innan jag iaf drog mig igenom "storyn".

Nån satte verkligen fingret på problemet när jag lästa någonstans att detta inte behövde mer tid för att göras färdigt utan spelet har tagit sån tid att det helt enkelt är totalt utdaterat.

Jag skippar dom uppenbara och värsta grejerna som all fasttravel, menyer från helvetet, buggar och åter buggar, värdelösa animationer och det där lilla bekymret med micromanagment med inventory..

Gameplayet är katastrofalt och karaktärerna och buggarna från tidig Fallout-eran är exakt detsamma med en lite mer polerad yta.
Vid en tårdrypande scen när en av mina kompanjoner mister en i gänget och ska gråta och helt fel musik i bakgrunden tillsammans med gubben som ska sitta får en raggdoll-effekt mitt i cutscenen och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt den där j***a soppan.
Allt är så jävla dåligt. Och hade detta kommit ut som vilket 6-7/10 spel som helst hade jag bara ryckt på axlarna och gått vidare. MEN DETTA ÄR MS STÖRSTA OCH VIKTIGASTE SPEL PÅ FLERA ÅR. Det är DET spelet som skulle sätta MS och Bethesda på marknaden igen som en stor utmanare. Och detta är resultatet efter allt snack och löften.

Detta kunde ändå vara ett riktigt bra spel.. Och det är det här som gör mig så j*vla irriterad..

Edit: Att detta spelet fått 86% är också något man bör forska vidare på? Utgår man från att det måste vara bra eller är dom bara betalda? Ursäkta men detta är inte i närheten av 9/10.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb