Permalänk
Rekordmedlem

Vad finns det för bra BT tangentbord ?

Har börjat kolla efter BT tangentbord, letar ett fullstort med bakgrundsbelysning och Logitech har Craft och MX Keys och så finns det ju typ MX Mechanical som är mer speltangentbord.
Men finns det nått annat som är bra och kan anslutas via vanlig BT och inte bara via en dongel (men det får gärna vara både dongel och BT likt Logitech) och är det nån som har nån kommentar om hur nått av Logitechs "stora" BT tangentbord funkar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Spelar du eller mer för office? Budget? Krav på switchar?
Om jag skulle hoppa på någonting annat än det jag har idag så är det Keychron tack vare deras utbud. Utöver de är det Varmilo eller Duckys (osäker på ifall det finns trådlöst men de gör keebs med riktigt bra kvalite).

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

NuPhy Air75 V2 om du pallar köra SWERTY.

https://nuphy.com/collections/keyboards/products/air75-v2

Visa signatur

ASUS ProArt X670E-CREATOR WIFI | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | AMD Ryzen 9 7950X3D | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | Philips 42" Evnia 42M2N8900 OLED | G.Skill Trident Z5 Neo RGB 64GB (2x32GB) Expo | NZXT Kraken Z73 | NZXT H710i (black) | NZXT C1200 1200W | Macbook Pro 14" M1 MAX/24/16 | 32 GB | 1 TB | iPad Pro (12.9" 4th generation) | Microsoft Xbox Series X 1 TB | PlayStation 5 Digital Edition | Arctis Nova Pro Wireless | Airpods Max | Oculus Quest 3 (128 GB)

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dashio:

Spelar du eller mer för office? Budget? Krav på switchar?
Om jag skulle hoppa på någonting annat än det jag har idag så är det Keychron tack vare deras utbud. Utöver de är det Varmilo eller Duckys (osäker på ifall det finns trådlöst men de gör keebs med riktigt bra kvalite).

Det viktiga är fullstort, BT och bakgrundsbelyst, övriga egenskaper är så gott som ointressanta, Logitechs modeller är väl främst "kontor" men jag ser ingen skillnad mellan det och spel utan bara mellan bra och dåligt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har ett MX keys sedan några år och har varit väldigt nöjd med det på alla sätt!
Jag ville också ha knappar för att byta dator att köra input på vilket varit väldans smidigt.
Har även spelat en del på det - och jag har inte märkt av några problem alls. Men det där kan nog vara ganska individuellt ;).

Annars finns Microsoft Surface Keyboard
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4133115

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag kör MX Keys både på kontoret och hemma, då via deras egen dongel. Jag har inte provat BT anslutning då jag upplever att möss som ansluts på det viset får för lång eftersläpning, då jag kör Logitech mus och tangentbord så blir det logiskt att båda går via dongel.
Tangentbordet upplever jag som skönt att skriva på med bra ”extraknappar”. Körde mekaniskt i många år (främst från Ducky) men saknar det inte alls längre. Spelar ganska mycket men ser inga problem att köra trådlöst, den stora nackdelen är tangenterna. Primärt då beläggningen på dom, den börjar nötas bort efter ungefär ett år på dom välanvända knapparna. Det ser lite billigt ut i mina ögon.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Rekordmedlem

Är det ingen som haft tex Razer och jämfört mot exvis Logitech ?
Oh apropå Logitech går det att h belysningen konstant tänd eller med en rätt lång timer typ 30 minuter och funkar det att ha en usbladdare ansluten men kommunikationen med datorn går via BT ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Om man köper ett svindyrt tangentbord idag så saknar den co-pilotknappen. Detta kan ses som en bagatell, men ändå något att tänka på.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Om man köper ett svindyrt tangentbord idag så saknar den co-pilotknappen. Detta kan ses som en bagatell, men ändå något att tänka på.

Det är troligen en funktion som aktivt kommer att väljas bort som mycket annat trams som MS håller på med, det verkar ju vara lika illa som deras idiotiska försöka att "Bingifiera", dvs en kass funktion för att försämra oset och låsa in och kartlägga användaren för att kunna sälja mer reklam.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.