X har tappat tre fjärdedelar av sitt värde

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Rätt intressant att så fort det blir en nyhet om Elon eller X så blir kommentstorsfältet ett skyttegravskrig mellan vänstern och högern

Verkligen! Kul ändå att så många människor är proffs på hur man bygger och driver företag. Bådar väldigt gott för framtiden. Märkligt att vi har så många konkurser bara. Inte kan det vara så att för många snackar skit?

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Och ännu en gång startar redaktionen en tråd om ett väldigt kontroversiellt ämne som leder till de politiska diskussioner (eller snarare pajkastningar) som sägs inte vara tillåtna. Varför, gång på gång på gång? Skriv nyheten, men ge fasen i att ha en öppen tråd om det.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Well, Elon är ju en idiot så det är ju knappast förvånande. Å nu blir hela "sekten" vansinniga...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Do stupid things, win stupid prizes

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Well, Elon är ju en idiot så det är ju knappast förvånande. Å nu blir hela "sekten" vansinniga...

Han är världens rikaste person.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Han är världens rikaste person.

Tror du det innebär att man måste vara en fantastisk personl?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Är det ett problem då?

Börjar han få dåligt med pengar o tänker börja böja sig för vad annonsörer vill?
Kommer han börja låta människor i regeringar påverka modereringen igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahava:

Oj jag har helt missat att Threads har släppts i EU, något att ha iom man inte hört något om det ?

Vet inte om det är algoritmen som spökar för mig men det enda jag ser på threads verkar vara agitatorer som jagar klicks, återkommande teman är "Vita kan inte utsättas för rasism", "transpersoner är/är inte x y z", samt män/kvinnor är (insert valfri brist) och liknande.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Nu blev det en ordentlig rensning av tråden! Observera att regler finns. Diskutera nyheten, inte saker runt omkring.

Permalänk
Medlem

Ja, även denna tråd lär ju bli modererad. Samma sak varje gång.

Edit: Too late.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Tror du det innebär att man måste vara en fantastisk personl?

Vi vet antagligen lika mycket om huruvida han är en fantastisk person som att du vet att han är en idiot.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Han är världens rikaste person.

Han var, 2023 sprang Bernard Arnault om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Tror du det innebär att man måste vara en fantastisk personl?

Ja

Permalänk

Sluta rensa kommentarer som är relevanta. Det är jättedåligt att ni cencurerar så mycket. Det skapar en jättedålig värld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Tror du det innebär att man måste vara en fantastisk personl?

Man blir inte världens rikaste om man inte har en hjärna.

Permalänk
Medlem

Sen kommer såpan "The first Marsians" som exklusivt streamas på X-flix och marknadsvärdet går upp 1000%. Robinson på Mars. Gränslandet är att sitta i Teslan han skickade upp i omloppsbana. 😄 Då hade nog fan tom jag kollat.

Permalänk
Medlem

Borde vara obligatoriskt att ifrågasätta sig själv och sina åsikter på daglig basis.

https://www.psykologiguiden.se/psykologilexikon/?Lookup=confi...

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Han var, 2023 sprang Bernard Arnault om

Citat: Richest Man in the World By 28th December 2023, Top Billionaire List
As of December 2023, the richest person in the world is Elon Musk, the CEO of electric car company Tesla and aerospace manufacturer SpaceX. He is currently worth an estimated $232.5 billion, according to Forbes. Musk surpassed Bernard Arnault of France, who is the CEO and chairman of luxury goods giant LVMH, to take the top spot in June 2023. Arnault’s current net worth is estimated to be $178.5 billion.

källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Vet inte om det är algoritmen som spökar för mig men det enda jag ser på threads verkar vara agitatorer som jagar klicks, återkommande teman är "Vita kan inte utsättas för rasism", "transpersoner är/är inte x y z", samt män/kvinnor är (insert valfri brist) och liknande.

Låter som likt med X och FB då mao.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Helt underbart, hoppas på att fler inser att det bara är en plattform fylld av hat nu mera som Musk förespråkar

Twitter var ju fyllt med hat långt före Musk dock. Har varken blivit bättre eller sämre. Dom flesta som bojkottar "X" gör det av politiska skäl och inte användarupplevelsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Han är världens rikaste person.

Det var Pablo Escobar också, vill du påstå att han inte var en idiot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Och jag som tog smslån för att köpa aktier i X, vad dum jag kommer tjäna mig i Tv3 Lyxfällan.

Jasså, hur köpte du aktier när Musk gjode det til privatägt? Monopol aktier? 😆😆

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Avstängd

Sett att många tycker att twitter är bättre nu, mer fritt. Jag undrar vilka åsikter man har om man kände sig censurerad tidigare. Känns, extremt.

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem

Att döpa om ett så inarbetat namn och varumärke som Twitter som dessutom hade ett eget verb i form av "tweets" måste vara det mest idiotiska namnbytet i världshistorien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Hur järntvättar man någon? Är det typ ett stålbad?

Det är som som att gärntvätta, men på ett järnhårt sätt.

Permalänk
Medlem

Tror han kommer köra x i konkurs allt tyder ju på det med tanke på hur mycket dom tappat i annonsintäkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Helt underbart, hoppas på att fler inser att det bara är en plattform fylld av hat nu mera som Musk förespråkar

Nu tycker jag du gjorde dig skyldig både till direkt hat mot X såväl som meta-hat genom att berätta om det påstådda hatet. Det låter som du föredrar Meta (läs Threads)
Men jag tycker det är okej med hat som är sant (baserad på sanning eller det som är falskt eller semi-däremellan), men jag gillar inte osant hat (falsk propaganda, bots osv). Det som är dåligt idag kan vara bra imorgon, t.ex. om man går till botten med vad hatet beror på - först då kan man göra något riktigt konstruktivt av/åt det. I botten finns antingen sanning eller det som är falskt. Oavsett ska det upp till ytan! Och ja, det kan finnas undantag, t.ex. hur mycket vi än vill veta vilka personer som står på en viss lista så kanske det vore bra om den inte blev publik i nutid om det undviker tredje världskriget osv osv. Så, nu var jag både meta-hatisk och utopisk och säkert lite annat!
Förresten, sann propaganda behöver inte vara fel. T.ex. rökning är skadligt för lungorna osv. Att vissa annonsörer lämnar X skulle kunna bero på liknande företeelser men lär mest bero på de fel-incitamenterade och tack o lov döende fenomenen DEI och ESG!

Skrivet av friArsenik:

När man inte kan använda en platform för att massvis manipulera/järntvätta människor med bot-armeer, visst tappar den sitt värde.

hja!

Skrivet av D3str0yer:

Såvida inte planen var att sälja Twitter vidare så tror jag inte att bryr sig nämnvärt, Twitter är så mycket större än det monetära värdet. Äger man twitter så finns där en helt otrolig förmåga att forma politiken och samhällsdebatten, för en miljardär så kan det mycket väl väga högre.

Det är många miljardärer som köper upp mediahus. T.ex. så köpte Jeff Bezos The Washington Post 2013. Vem tror att det var en direkt ekonomisk investering att satsa på den döende tidningsbranschen?
_____________________________________________________________________

Jag tror och hoppas plattformen kommer utvecklas på många olika sätt. Kommer han på allvar så småningom konkurrera med YouTube? Kommer han att konkurrera med det förlegade banksystemet på något revolutionerande sätt? Kommer medborgar-journalistiken totalt att förgöra mediahusens propagandaapparater?

Jag ser mycket positivt på framtiden ur Elon-perspektivet.

May he live long and prosper elongatiously!

Brasklapp: Jag kan ha blivit manipulerad av Elon-propaganda och det kan visa sig i framtiden att han har onda avsikter. Det kan också vara så att han är (semi)god men blir (semi)ond. Osv. osv. Spännande är detta!

Permalänk
Medlem

Genom att insinuera kan man få vissa personlighetstyper att fullständigt tappa fattningen. Vissa orostrollar, andra är sådana på riktigt. Det är lika fascinerande varje gång. ~"Elon har inte dragit i samtliga bult i rymdraketerna och är därför en idiot."

Det blir inga bombastiska rubriker eller märkliga slutsatser när Fidelity gör en annorlunda uppskattning, inga generella utläggningar gällande hur privatägd verksamhet värderas eller att privatägare till och med kan värdera sina andelar annorlunda.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk

De jag följer, vilket främst är branschfolk i IT-branschen, har inte förändrats mycket under de senaste åren. Några har så klart tillkommit och nån har försvunnit. Ändå har saker förändrats. Tidigare så innehöll notissidan i princip bara inlägg från branchen + lite random tjejer. Numera är det mestadels rasistiskt eller samhällsstörtande skit. Väldigt sällan jag är på X nu för tiden vilket så klart är tråkigt för mina 772 följare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Och ännu en gång startar redaktionen en tråd om ett väldigt kontroversiellt ämne som leder till de politiska diskussioner (eller snarare pajkastningar) som sägs inte vara tillåtna. Varför, gång på gång på gång? Skriv nyheten, men ge fasen i att ha en öppen tråd om det.

Gör ett inlägg i förslagstråden och ta upp detta.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.