Permalänk
Medlem

Vill dra fram en ny:
Tjänst (typ Netflix) knappar direkt på fjärrkontrollen.
Har bara en av alla dessa tjänster som tar upp 1/3e del av fjärrens knappyta. Och det inte många sekunder att gå in i TV menyn och välja den manuellt heller.
Däremot så funderar jag seriöst på att ta skruvmejseln och bända loss skiten efter att ha råkat hållt fjärren fel och därför öppnat amazon prime istället för att sänka volymen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DLM:

Induktionsspisar med touchknappar. Såg att det nämndes tidigare i tråden men vem tyckte att det var en bra ide och hur kommer det sig att det fortsätter att sälja?

Vill bara tillägga:
Folk med dåligt blodtryck som oftast fryser och har iskalla händer, gissa två gånger hur det fungerar för dom, även när de har torra händer
De funkar inte.

Skrivet av esafesa:

Jo jag vet att de har samma plattform osv. Men anser att Skoda är mer plastiga på insidan. Volkswagen känns bättre på något sätt.

Tänker man bort mina problem med touch osv, så hade jag köpt en BMW.

Har du den blekaste om vilka loggor du ser under alla (plast)bitar i en Skoda? Du ser VW loggan överallt. Sen har Skoda haft sina ups n downs och jag tror folk lever kvar på tiden när de gjorde lite sämre kvalité men tror en dyrare skoda ställer sig riktigt bra om inte bättre mot en BMW.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trudelutt:

En grej till jag tänkte på:

Smart-TV

Ge mig istället en riktigt dum bildskärm med många ingångar som jag kan koppla vad jag vill till!

Man kan koppla vad man vill till en smart tv.
Man behöver inte använda de smarta funktionerna alls.
Det är bara en hangup du har.

Det finns skärmar i alla möjliga storlekar som är helt utan smarta funktioner, men du vill antagligen inte köpa dem eftersom det blir dyrare, fulare och sämre än om du köper samma prispressade modeller som alla andra köper.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Man kan koppla vad man vill till en smart tv.
Man behöver inte använda de smarta funktionerna alls.
Det är bara en hangup du har.

Det finns skärmar i alla möjliga storlekar som är helt utan smarta funktioner, men du vill antagligen inte köpa dem eftersom det blir dyrare, fulare och sämre än om du köper samma prispressade modeller som alla andra köper.

Ja, precis som man kan välja en bil utan touch-screen, men det finns bara en handfull kvar på marknaden att välja då och de är sämre ur andra synpunkter.

Min "Smart-TV" får då och då för sig att visa en ruta som säger att nätverkskabeln/WiFi inte är ansluten (den har aldrig varit ansluten!), och hela interfacet är segt som sirap och kluttrat med massa grejer man inte behöver och inte vill ha. Så självklart är det redan så att jag inte använder smart-funktionerna, men man drabbas av dem ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majkey:

Det där var ett riktigt bra alternativ med precis den formfaktorn jag vill ha. Har ett keychron k4 nu som jag är fantastiskt nöjd med bortsett från batteritiden

Kör keychron k4 på jobbet
Känslan är lik men iqunix något mer premium känsla imo. Gillar du k4 kommer du gillar f97

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Du kanske redan har tänkt på det med Laser är helt suveränt, helst svart-vitt om det räcker. Min används kanske 10 gånger om året och är inköpt 2011.

Som jag sagt otaliga gånger - det är sällan en skrivare behövs - men när de behövs finns det inga substitut.

Skrivet av Aphex:

Man kan koppla vad man vill till en smart tv.
Man behöver inte använda de smarta funktionerna alls.
Det är bara en hangup du har.

Det finns många gamla som har väldigt svårt att handskas med en modern tv. Det skulle behövas något som är motsvarigheten till Doro på tv-sidan. Enkla avskalade modeller utan en massa appar.

Skrivet av Dinkefing:

Billiga surfplattor som krängs för 1000-2000kr hos alla elektronikaffärer. Kommer oftast med väldigt underpresterande komponenter som har en prestanda som motsvarar en budgettelefon från 2013.

Håller med. Så många surfplattor är inte mer än elektronikskrot. Trots att de har potentialen att kunna användas till intressantare saker än vad den ofta mycket snabbare mobilen kan.

Permalänk
Skrivet av nothingness:

Skaffa lite tinnitus så är det inget problem. Skämt åsido, om man slår på noice cancellation, så upplever jag åtminstone att det där bruset försvinner.

Touchknapparna på Apples laptops. Så ruskigt dåliga att jag hoppas att personen som kom på det har fått sparken, blivit tjärad och sedan kölhalad.

Been there done that!

Rätt tragiskt att man stör sig på ett sånt här litet brus när man hör ett oändligt tjut 24/7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tankjunior:

Vill dra fram en ny:
Tjänst (typ Netflix) knappar direkt på fjärrkontrollen.
Har bara en av alla dessa tjänster som tar upp 1/3e del av fjärrens knappyta. Och det inte många sekunder att gå in i TV menyn och välja den manuellt heller.
Däremot så funderar jag seriöst på att ta skruvmejseln och bända loss skiten efter att ha råkat hållt fjärren fel och därför öppnat amazon prime istället för att sänka volymen.

Ja jag är inte heller särskilt överförtjust i den knappen på min Chromecast TV.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

$999 Vid släpp?! Tryck X för tvivla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Har du några exempel på teknikprylar som du tycker är väldigt överskattade?
Diskutera gärna men se till och lämna plats åt nya inlägg och exempel!
Och nämn för guds skull inte riskokare!

Kommer det någon sammanställning av tråden snart?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Kommer det någon sammanställning av tråden snart?

Sammanfattningar är överskattade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Kommer det någon sammanställning av tråden snart?

Haha, kan knåpa ihop något kanske!

Permalänk

Gamling PCs. Sedan PS4an kom ut så kör jag bara konsol för att jag bara spelar enspelarspel och det finns oändligt många bra och billiga spel till playstation. Finns ingen anledning att krångla med alla inställningar som PC mer eller mindre kräver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tankjunior:

Vill dra fram en ny:
Tjänst (typ Netflix) knappar direkt på fjärrkontrollen.
Har bara en av alla dessa tjänster som tar upp 1/3e del av fjärrens knappyta. Och det inte många sekunder att gå in i TV menyn och välja den manuellt heller.
Däremot så funderar jag seriöst på att ta skruvmejseln och bända loss skiten efter att ha råkat hållt fjärren fel och därför öppnat amazon prime istället för att sänka volymen.

Ja, lite irriterande att ha knappar som en inte använder, men så är det med alla kontroller egentligen, jag har en LG C1 och deras "Magic Remote". Använder väl högt räknat 8 knappar på den (inkl "hjulet").

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av osgorth:

Det är fullt möjligt i en del fall, ja. Enklaste sättet att lösa problemet på är dock att inte äga prylar med wifi.

Det är fullt möjligt i alla fall! VLAN är din vän.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk

Har aldrig fattat poängen med en toaster, använd bara en stekpanna för teknikens skull.

Visa signatur

ʜᴀʟᴏɢᴇɴ - ᴜ ɢᴏᴛ ᴛʜᴀᴛ
0:32 ━❍──────── -3:08
↻ ⊲ Ⅱ ⊳ ↺
VOLUME: ▁▂▃▅▆▇ 100%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Man kan tro det är ett skämt men det är så den säljs. I praktiken är det en lite mindre och sämre mixer. Dessutom:

Dela det som ska hackas i lagom stora bitar och dra i handtaget upprepade gånger tills innehållet hackats till önskad storlek

Du står alltså redan där med lökfan och en kniv i handen och nu ska du plocka fram en maskin istället för att bara hacka den i mindre bitar!

https://www.clasohlson.com/se/Lokhackare-Coline/p/44-3045

Nu har jag inte orkat ögna igenom tråden, så jag vet inte om detta sagts. Men jag har en sån där, köpte den för under en hundring på ICA tror jag. Det är en jävla gudagåva, den enda "gimmick"-apparaten jag köpt till köket som faktiskt används hela tiden. Finns få saker jag hatar så mycket som att hacka lök, särskilt när man ska ha den finhackad. Ett par drag i den här apparaten så har man finhackad lök, sen diskar man bara ur den snabbt eller stoppar i diskmaskinen. Helt svid-fritt och händerna luktar inte.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av boogey:

Nu har jag inte orkat ögna igenom tråden, så jag vet inte om detta sagts. Men jag har en sån där, köpte den för under en hundring på ICA tror jag. Det är en jävla gudagåva, den enda "gimmick"-apparaten jag köpt till köket som faktiskt används hela tiden. Finns få saker jag hatar så mycket som att hacka lök, särskilt när man ska ha den finhackad. Ett par drag i den här apparaten så har man finhackad lök, sen diskar man bara ur den snabbt eller stoppar i diskmaskinen. Helt svid-fritt och händerna luktar inte.

Oh boy, har jag de perfekta produkterna för dig?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Helt underbart. Det är ju typ en sån där Crank Chop jag har, fast den är lite mindre. Problemet är ju att det i princip aldrig är något annat än lök jag vill ha hackat på det där viset. Chili kanske, eller tomat till en Pico de gallo? Tror jag skulle tycka mycket om en Alligator, slippa stå och hacka grönsaker till helg-tacos....

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

I en riskokare kan man göra mycket mycket mer än bara koka ris.

Japp, jag känner en person som satt fast typ 7 månader i Manila under pandemin, 8 pers i en liten lägenhet utan kök och kyl. Matlagning var inte tillåtet i lägenheten, men nästan all mat lagades i en insmugglad riskokare, i vilken också dricksvatten kokades.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:
Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Nu har jag inte orkat ögna igenom tråden, så jag vet inte om detta sagts. Men jag har en sån där, köpte den för under en hundring på ICA tror jag. Det är en jävla gudagåva, den enda "gimmick"-apparaten jag köpt till köket som faktiskt används hela tiden. Finns få saker jag hatar så mycket som att hacka lök, särskilt när man ska ha den finhackad. Ett par drag i den här apparaten så har man finhackad lök, sen diskar man bara ur den snabbt eller stoppar i diskmaskinen. Helt svid-fritt och händerna luktar inte.

Vass kniv och lite skills så kan du tävla med den där maskinen. Det drygaste med att hacka lök är det jäkla skalet. Finns det en lösning för det är jag beredd att betala pengar.

Permalänk
Medlem

Alla telefoner för fantasipriser.

Visa signatur

glaset är halvfullt