Rabbit R1 - AI manick med design av Teenage Engineering

Permalänk
Medlem

Rabbit R1 - AI manick med design av Teenage Engineering

Vad tror ni om denna lilla manick? Flip eller flop? Verkar ju spännande, och fin design från Sverige
https://www.rabbit.tech/

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |

Permalänk
Sötast

Min utgångspunkt när jag såg detta var: Vilket problem försöker man lösa?

Kollade 10 min på videon, kollade på deras sida och.....

Min personliga slutsats är att det är ett företag som vill "hjälpa dig" genom att ha full tillgång till alla dina konton och vara ombud för dig. Det enda du behöver göra är att köpa en onödig manick, som kunde varit en app och sedan ta svaren de får från någon llm modell som fakta, trots vi alla vet att de gissar hej vilt.

Mitt svar på frågan om vilket problem man vill lösa verkar vara

"Hur kan vi tjäna storkovan genom att binda upp så många som möjligt bakom en livstids lång subscription?"

Gillar däremot att presentationen är en shameless 1:1 av steve jobs inklusive kläderna. Förutom att personen pratar om hur dåliga andra lösningar är istället för hur bra deras egen är hm...

Tänk en buss med 45 pers som sitter å pratar med sina orange leksaker med ljudet på

Permalänk
Medlem

Svårt att se något ändamål för denna typen av produkt..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Min utgångspunkt när jag såg detta var: Vilket problem försöker man lösa?

Kollade 10 min på videon, kollade på deras sida och.....

Min personliga slutsats är att det är ett företag som vill "hjälpa dig" genom att ha full tillgång till alla dina konton och vara ombud för dig. Det enda du behöver göra är att köpa en onödig manick, som kunde varit en app och sedan ta svaren de får från någon llm modell som fakta, trots vi alla vet att de gissar hej vilt.

Mitt svar på frågan om vilket problem man vill lösa verkar vara

"Hur kan vi tjäna storkovan genom att binda upp så många som möjligt bakom en livstids lång subscription?"

Gillar däremot att presentationen är en shameless 1:1 av steve jobs inklusive kläderna. Förutom att personen pratar om hur dåliga andra lösningar är istället för hur bra deras egen är hm...

Tänk en buss med 45 pers som sitter å pratar med sina orange leksaker med ljudet på

Varenda keynote nu för tiden, känns som alla gått samma "mediakurs".
Alla håller händerna i en sådan onaturlig position, för att få med kroppsspråket när dom pratar.
Men det ser alltid så sjukt onaturligt ut, för 95/100 har inte det som sitt naturliga kroppsspråk, så dom ser super stela och onaturliga ut istället.
Skillnaden med Steve Jobs, var att han använde sitt eget kroppsspråk, så det såg naturligt ut.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem

Spontant så känns detta oerhört konstruerat. Lär ju komma appar till telefoner m.m som gör detta, om det inte redan finns?

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Exemplet när han bokar resan, väljer dom smidigt att inte visa displayen öht heller. När det är den mest komplicerade förfrågan.
"And i just press confirm confirm confirm" Medans alla enklare förfrågningar så visar han displayen och vad den hittat.
Ser verkligen inte poängen med att ha detta på en separat pryl.

Känns väldigt scriptat (självklart) men allt känns verkligen som något som en AIapp hade klarat istället för en pryl.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem

Tja svårt att se att vi kommer vilja ha en ny device att släpa runt som inte är en mobil eller högtalare.
Men... $199 dollar och inga subscriptions, de har redan sålt slut första och andra batchen, pre-orders nu för nästa batch.
Jag tror den kommer vara ganska kul i ett år eller två så sen har andra lösningar kommit.