Youtube passerar 100 miljoner Premium-prenumeranter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Att slippa köra ReVanced, Youtube Enhancer/uBlock Origin & SmartTube och att innehållsskapare vars material du tittar på kan få betalt.

Det sista är mest kritiskt. Det är extremt gratislunchrövhål att försnilla intäkter från de kreatörer som skapar innehållet.

Är det så jäkla svårt att vilja göra rätt för sig?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig bli en av dom.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Att slippa köra ReVanced, Youtube Enhancer/uBlock Origin & SmartTube och att innehållsskapare vars material du tittar på kan få betalt.

Skrivet av Sysop:

Det är kanske enklare? Det kanske känns rätt och riktigt för en del?

Skrivet av N0tepad:

Enkelt. Jag orkar inte sitta och spendera tid på massa trötta tredjeparts appar som förr eller senare kommer sluta fungera.

Jag tror att det mestadels är ungdomar som orkar lägga tid på att försöka kringgå systemet och spara någon hundring. När man blir äldre inser man att det är mer värt att lägga tiden på något mer meningsfullt.

Okej! Tänkte om man tjänade något extra på det utöver att det är 'enklare'.

Skrivet av superapan:

Det sista är mest kritiskt. Det är extremt gratislunchrövhål att försnilla intäkter från de kreatörer som skapar innehållet.

Är det så jäkla svårt att vilja göra rätt för sig?

Ja!

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

Använder youtube på i princip alla enheter och många timmar per dag. Har inga problem att betala för det då innehållet både ger mig underhållning och även kunskaper inom systemutveckling och annat jag har nytta för i jobbet.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Tittar bara på youtube via Kodi på TVn. Dels för att få stor bild, dels för att slippa reklam.
Lite bökigt att få igång första gången numera då det krävs API-keys etc, men värt besväret IMO.
Skulle Google göra det för bökigt så skulle jag sluta titta på youtube helt, så intressant är det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Vilka har du fått för dig gör det bättre än de enda som faktiskt har krav på sig att vara opartiska?

På lördagseftermiddagen genomfördes en stor demonstration i centrala Stockholm. Omkring tusen demonstranter uppges ha tågat från Tessinparken till statstelevisionens och statsradions lokaler för att uttrycka sitt missnöje mot deras rapportering.

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD73:

På lördagseftermiddagen genomfördes en stor demonstration i centrala Stockholm. Omkring tusen demonstranter uppges ha tågat från Tessinparken till statstelevisionens och statsradions lokaler för att uttrycka sitt missnöje mot deras rapportering.

Och en sökning på det visar att din källa "utan åsikter" är Samnytt. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Och en sökning på det visar att din källa "utan åsikter" är Samnytt. 😂

Även Sveriges Radio rapporterade om det paradoxalt nog, men nyhetsvärdet är väl inte direkt stort så det rapporterades inte särskilt mycket om det.

Permalänk

Jag betalar redan tusentals kronor i värde i vad för data google tar från mig. Jag skiter fullständigt i om det är "omoraliskt" mot stackars indieföretaget google.

Hade youtube Premium istället blivit något slags "google premium" där man kan opta ut till 100% från ALL datainsamling så hade jag betalat för youtube Premium.

Permalänk
Medlem

59-69 kr hade jag betalt. 119 kr finns inte på kartan inte en chans