Kan man få bättre deal än denna med 4060-grafikkort för runt 9k?

Permalänk
Medlem

Kan man få bättre deal än denna med 4060-grafikkort för runt 9k?

Med 20 % rabatt från Power så blir det ca 8,8k för den här datorn:

https://www.power.se/datorer/datorer/barbar-dator/msi-thin-gf...

Är det bästa dealen för laptop med 4060-kort just nu?

Eller kan ni hitta något bättre deal? Vill veta innan jag slår till med köpet.

Permalänk
Medlem

du har bara en timma på dig innan rabatten åker, men er ju 60 dagars öppet köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesutex:

du har bara en timma på dig innan rabatten åker, men er ju 60 dagars öppet köp

Jo du har faktiskt rätt jag köper den än så länge.

Om någon annan av er har liknande deal för just 4060 så tipsa gärna, jag tar tacksamt emot tips och råd.

Har alltid önskat mig en ny laptop med just 4060.

https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/laptop/laptop-14... Med 140w? 3060

Vs 45w 4060.

Vilken tycker ni presterar bättre?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Jo du har faktiskt rätt jag köper den än så länge.

Om någon annan av er har liknande deal för just 4060 så tipsa gärna, jag tar tacksamt emot tips och råd.

Har alltid önskat mig en ny laptop med just 4060.

https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/laptop/laptop-14... Med 140w? 3060

Vs 45w 4060.

Vilken tycker ni presterar bättre?

3060 med 140w kommer klart prestera bättre än 4060 med endast 45w, iaf inte sämre (beror lite på spel)
Sen tyvärr har 3060 laptop bara 6gb vram, det kan påverka ifall du vill spela nya AAA spel på hög grafik även 1080p

Köp netonnet laptopen säger jag. Finns dessutom fyndvara ännu billigare. Ända du behöver göra sen är att uppgradera ram-minne

2gb vram är inte värt 3000kr extra

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

3060 med 140w kommer klart prestera bättre än 4060 med endast 45w, iaf inte sämre (beror lite på spel)
Sen tyvärr har 3060 laptop bara 6gb vram, det kan påverka ifall du vill spela nya AAA spel på hög grafik även 1080p

Köp netonnet laptopen säger jag. Finns dessutom fyndvara ännu billigare. Ända du behöver göra sen är att uppgradera ram-minne

2gb vram är inte värt 3000kr extra

8800 (helt ny)- 7200 (outlet) = 1600 kr i skillnad blir det som max.

Och då skiljer det sig också 16GB ram vs 8 ram mellan dem (vilket man kan uppgradera senare iofs).

Men jag är lite osäker om den där netonnet-datorn har faktiskt 140w tdp.

Det enda källan som jag såg var från notebookcheck.

Om det nu stämmer att det är 140w 3060. Då borde den prestera bättre än 45w 4060 - fast med mycket mer oljud när man spelar spel som resultat? Eller är jag helt ute och cyklar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

8800 (helt ny)- 7200 (outlet) = 1600 kr i skillnad blir det som max.

Och då skiljer det sig också 16GB ram vs 8 ram mellan dem (vilket man kan uppgradera senare iofs).

Men jag är lite osäker om den där netonnet-datorn har faktiskt 140w tdp.

Det enda källan som jag såg var från notebookcheck.

Om det nu stämmer att det är 140w 3060. Då borde den prestera bättre än 45w 4060 - fast med mycket mer oljud när man spelar spel som resultat? Eller är jag helt ute och cyklar?

jag missade att du hade 20% rabatt. Och ja, såklart mer ström = varmare = mer högljudd och mindre batteritid.

Eh, välj den du tänker du blir nöjd med. Laptops är ändå inte mycket min grej, för gaming är det stationär som gäller i min värld.

Permalänk
Medlem

Ville bara uppdatera i min egen tråd för att kunna tipsa de andra som möjligtvis också funderar på dessa datorerna:

Jag bestämde mig att beställa hem båda (Medion från Netonnet) och den andra MSI (från Power) och jämförde hemma.

Det var inget snack om saken vem som vann!

Helt klart MSI! Medion-datorn tog ganska lång tid på sig att ens uppdatera genom Windows-grejer medan MSI-datorn gled bara genom.

Medion kändes också otroligt plastigt och skärmen var inte ens bra... Trots fynd-priset på 7200 så är det tyvärr enligt mig iaf inte värt det.

MSI för ca 8,8k var helt OK i pris!

Dock gjorde jag en 180-vändning och beställde också en Asus TUF A15 från Netonnet för det här priset (12k):
https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/laptop/laptop-14...

Lite mer än 3k mer än MSI men så värt priset iaf för en fullständig 4060 115+25W istället för endast 45W på MSI.

Dessutom också betydligt bättre skärm på ASUS.

Jag är helt nöjd med ASUS, skriver faktiskt från den just nu Gillar att man kan ställa in så den laddar endast upp till 80% av batterikapacitet så man kan förlänga livet på batteriet, vet ej om man kan göra det samma med MSI, hade varit nice om man kunde. En annan sak jag gillar med ASUS är att den går att ställa in med hjälp av G-helper allt man behöver: tyst fläkt (utan 4060) när man använder endast Windows så man kan få ut batteritiden + få en helt tyst dator. Väldigt mångsidig.

MSI dock väldigt prisvärd måste jag säga för det där 8,8K priset, inget fel heller om man vill gå på mindre budget. Jag behöver kanske sitta längre och pilla mer med den för att få ut mer utav det.

ASUS har också en sådan skön känsla på material, blandning av metall och plast? Ingen aning men det känns som metall snarare än plast. MSI också ganska premium-känsla, men tangentbordet lyser endast i röd färg. Medion däremot...

Stort tack till er för alla tips och råd!