Permalänk
Medlem

Din hemskärm

Blev nyfiken hur andras hem/start skärmar ser ut.
Lade upp en bild på familjens whatsapp först, men tänkte kolla hur andra "nördar" har det.
Kanske lika snyggt och ordnat som sina skrivbord, eller är det bara kaos?

Min hemskärm.

Mobil: Pixel 7 Pro
Launcher: Niagara Launcher
Ikon Pack: Lines / Alla ikoner samma typ

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Samsung Galaxy S21 Ultra med Nova Launcher.
Edit: Justja, standardikoner pga inga sjyssta paket har för alla appar märkligt nog..

Lite såhär, ett svep åt vänster och jag har bara bakgrundsbilden och föredrar den främst.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av AxxT:

Blev nyfiken hur andras hem/start skärmar ser ut.
Lade upp en bild på familjens whatsapp först, men tänkte kolla hur andra "nördar" har det.
Kanske lika snyggt och ordnat som sina skrivbord, eller är det bara kaos?

Min hemskärm.
<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>
Mobil: Pixel 7 Pro
Launcher: Niagara Launcher
Ikon Pack: Lines / Alla ikoner samma typ

Fan, har inte sett att man numera kan lägga till Custom Widgets i Niagara. Nu jävlar ska det snyggas till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Fan, har inte sett att man numera kan lägga till Custom Widgets i Niagara. Nu jävlar ska det snyggas till!

Finns även stöd för widget-stackar.

Permalänk
Medlem

Modell: Motorola Moto G54 5G
Bakgrundsbild: Från Google Bakgrundsapp och under stadskärnor.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Telefon: Sony Xperia 1 IV
Launcher: Niagara, wallpaper också därifrån

Föll för denna launcher då den är både clean och funktionell när man har en avlång telefon 🙂

Visa signatur

Sony α7III | BMPCC
XPS 13 9360 | 3770k | GTX970
CA Dacmagic+ | AQ Dragonfly Red
DT880 Pro | DT250
Xperia 1 IV

Permalänk
Medlem

Vad få app-ikoner alla har! Min hemskärm är fylld av ikonerna för mina vanligast använda appar.

Permalänk
Medlem

Smart Launcher 3 med bild från Starship IFT 1.

Skrivet av Ureet:

Vad få app-ikoner alla har! Min hemskärm är fylld av ikonerna för mina vanligast använda appar.

Har bara de vanligaste, alla andra kommer sveper jag in från sidan där de är sorterade efter kategori.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Vad få app-ikoner alla har! Min hemskärm är fylld av ikonerna för mina vanligast använda appar.

Samma, men började nyligen använda mappar (sen på pucken). Fick inte plats med alla appar på hemskärmen till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Vad få app-ikoner alla har! Min hemskärm är fylld av ikonerna för mina vanligast använda appar.

Tänkte det samma... använder ändå inte så många appar.

Har för övrigt inte ändrat något på mobilen... allt är standard. Orkar inte bry mig så länge den funkar. Tyvärr ringer den ju allt för ofta. xD

Permalänk
Medlem

En enkel bild.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Vad få app-ikoner alla har! Min hemskärm är fylld av ikonerna för mina vanligast använda appar.

Använder appdrawn

Skrivet av Jefe:

En enkel bild.

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av mattsson69:

<Uppladdad bildlänk>

Det där är låsskärmen, inte hemskärmen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Väldigt enkel skärm utan appar/shortcuts och ikoner kör jag, visserligen en iPhone 13 Pro wallpaper på min Galaxy S22 men tycker den är schysst.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Använder appdrawn
Det där är låsskärmen, inte hemskärmen

Hemskärmen ser lika ut fast den är full med appar
som jag inte orkade visa

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Haft samma bakgrund i flera år

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Enkelt utan massa färger

Permalänk
Medlem

Telefon: Google Pixel 6a
System: GrapheneOS
Launcher: Lawnchair 2 (tyvärr från Google Play Butik)
Ikoner: Arcticons

75 av 88 installerade appar är FOSS (Free Open Source Software). Installerade Aegis i går och tänkte kanske byta Authenticator Pro med den. Har inte kommit så långt än

Skrivet av Ureet:

Vad få app-ikoner alla har! Min hemskärm är fylld av ikonerna för mina vanligast använda appar.

Använder du en iPhone eller en telefon med Android?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

iPhone 13 mini, de mest använda apparna är framme.

Permalänk

Nu får ni andra blunda. Bortsett från Grafräknare, 112 och Lifesum så används allt regelbundet.
Söker dock fram det mesta med min novalauncher.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Inaktiv

App beroendet är stort! Hur kan människor ha så få appar?!
Är nästan så man är klassad för att gå på AA möte, Anonyma Appolister.

Många av mina appar är en framtids tanke på månader/år så alla använder jag just nu inte men de är fyra till fullsmockade skärmar efter denna. Har fått göra mappar för att ha lite mindre klutter på telefonen. Dom som ligger vid snabbmenyn är tänkt för att användas dagligen. Alla andra har jag vid separerade mappar eller skärm för specifikt den kategorin.

Verkar vara många som kör med OS på Svenska. Har alltid kört Engelska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Telefon: Google Pixel 6a
System: GrapheneOS
Launcher: Lawnchair 2 (tyvärr från Google Play Butik)
Ikoner: Arcticons

75 av 88 installerade appar är FOSS (Free Open Source Software). Installerade Aegis i går och tänkte kanske byta Authenticator Pro med den. Har inte kommit så långt än

https://img.airikr.me/uploads/DIqmNozb4i4Q3CIw2YC1Hrpuv9HL5EtnJTWMUeJl.jpg

Använder du en iPhone eller en telefon med Android?

Lawnchair appen hade du inte behövt hämta från Play Store, vad jag förstått så är den en gammal version. På https://lawnchair.app/downloads/ finns 12.1.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Utviken

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Pixel 8 och nova launcher prime.

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Iphone 15 Pro Max
Siri styrd iOS 17.3.1

Permalänk
Medlem

Blir lite olika bakgrunder från året som gått, ändrar då och då.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärm: Samsung 65" Q77C 4K QLED. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak. Audio Technica ATH-M50x

Permalänk
Keeper of Traditions

Använder också Nova sen låååångt tillbaka. Kör helt tom hemskärm på min. Inga appar eller widgets överhuvudtaget, bara en slideshow med olika bakgrundsbilder. Resten når man man enkelt med olika svepgester.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Less is more. Öppnar knappt min appdrawer nuförtiden heller, dubbeltapp varsomhelst o jag skriver vad jag vill ha.